12 spôsobov, ako sa stať inovatívnym šéfom

V posledných rokoch sa stala dôležitá komunikácia nadriadeného s podriadenými. V posledných rokoch sa stala dôležitá komunikácia nadriadeného s podriadenými. Zdroj: photl.com

Vo väčšine svetových spoločností sa hlavnou hodnotou v poslednej dobe stáva vytváranie inovatívneho prostredia. Na inovatívne myslenie museli prejsť aj šéfovia, pokiaľ chceli, aby ich spoločnosti napredovali a vyvíjali sa. Dôležitá sa stala aj komunikácia nadriadeného s podriadenými. Nápady každého jednotlivca sa rátajú. To posúva firmu dopredu.

Inšpirujte sa radami od zakladateľov a majiteľov svetových spoločností:

  1. Nebojte sa zmeny a buďte spontánny
    Čím dlhšie vediete spoločnosť, tým sa viac bojíte skúšať nové veci – od platobných príkazov až po zmenu miesta pracovného stretnutia so svojimi zamestnancami. Zmeny sú nevyhnutné v každej chvíli, či už ide o menšie alebo väčšie zmeny. Tím, že vykonáte zmenu, ukážete vašim zamestnancom, že viete implementovať ich nápady, že ich akceptujete a staráte sa o nich.
  • Mc Cabe, zakladateľ a CEO Real Bullets Branding
  1. Dajte ľuďom zodpovednosť
    Zamestnajte výborných pracovníkov a dajte im zodpovednosť. Vyhnete sa tak mikromanažmentu v prospech vášho tímu, ktorí vás prekvapí kreativitou.
  • Lisa Nicole Bell, zakladateľ a CEO Inspired Media Group. 
  1. Majte rozpočet na inováciu
    Nikto nemá rád, ak musí žiadať o peniaze. Je to citlivá téma. Ak však ľudia dostanú peniaze do ruky a zároveň dostanú možnosť s nimi niečo „vyčarovať“, sú ochotní ísť dopredu a minúť ich na veci, o ktorých si myslia, že budú stáť za to. Ako riadiaci pracovník, môžete povoliť vášmu tímu, aby rozvíjali nové myšlienky a premieňali na ziskové projekty. Ak máte na to rozpočet, povedzte im, že môžu minúť určitú obmedzenú čiastku mesačne na inovatívny projekt a uvidíte, čoho sú schopní.
  • Danny Wong, spoluzakladateľ Blank Label Group 
  1. Odmeňujte ľudí za nápady
    Všetci v organizácii od generálneho riaditeľa až po office manažérku by mali byť vedený k tomu, aby sa podieľali na rozvoji spoločnosti. Odmeňujte tých zamestnancov, ktorí prinášajú inovatívne a kreatívne nápady. Dôležité sú tie nápady, ktoré sa pretavia do zrealizovaných projektov. Podporujte vo svojej spoločnosti také pracovné prostredie, kde bude mať každý odvahu hovoriť a zrazu objavíte nové prichádzajúce nápady.
  • Nathan Lusting, spoluzakladateľ Entrustet
  1. Vzdelávajte seba aj svojich zamestnancov
    Jedným z kľúčov ako sa stať inovatívny vodca a manažér, je podporovať sám seba a svojich zamestnancov neustále sa vzdelávať.
  • Doreen Bloch, zakladateľ a CEO Poshly Inc.
  1. Majte čas na prácu
     Je dobré, ak si ako šéf „zašpiní“ ruky na projekte so svojimi podriadenými. Ocenia to všetci členovia tímu. Takýmto spôsobom, aj vďaka vášmu pričineniu, nasmerujete daný projekt do správneho smeru.
  • Thursday Bram, konzultant v Hyper Modern Consulting
  1. Dajte svojim zamestnancom plnú moc
    Inovácia začína podporou rozhodnutí. Moji zamestnanci sú sami zodpovední za ich rozhodnutia, čo ich privádza k tomu, že si ich starostlivo zvážia. Ľudia sa cítia, že majú v rozhodnutiach plnú moc a moja spoločnosť ťaží z ich pohľadu na veci.
  • Vanessa Nornberg, prezidentka spoločnosti Metal Mafia
  1. Dajte ľuďom voľnú ruku
    Podporujte a nabádajte svojich zamestnancov na otvorené pracovné postupy. Ak budú mať voľnú ruku a najmete tých správnych zamestnancov, vytvoria vám pracovné prostredie, v ktorom budeme veriť svojim zamestnancov. Ak pocítia, že majú slobodu byť inovatívni, tak budú inovatívny a „nainfikujú“ aj ostatných zamestnancov.
  • John Hall, CEO Digital Talent Agents 
  1. Využívajte a realizujte príležitosti
    Pozorne počúvajte všetkých, s ktorými prídete do kontaktu. V prvom rade počúvajte sami seba, vašich klientov, vašich zamestnancov a médiá. Možno medzi „riadkami“ započujete niečo, čo vám pomôže vytvoriť nové nápady, ktoré neskôr zrealizujete. Ľudia, ktorí riadia jednotlivé časti vašej spoločnosti vám určite budú vždy radiť. Počúvajte ich, píšte si ich nápady a realizujte iba tie, ktoré sa vám zapáčia. Nielen ľuďom dáte plnú moc, ale uvidíte aj ich uznanie, že ste zrealizovali ich nápady. Dokážete tým, že ste nielen výborný šéf, ale aj skvelý poslucháč.

  2. Povoľte zlyhania
    Nechajte ľudí konať a robiť ich chyby. Nebuďte príliš kritický k ich zlyhaniam. Dajte im možnosťnapraviť chyby. Učiť by mali svoje zlyhania dotiahnuť až do konca.
  • Brent Beshore, majiteľ a CEO AdVentures
  1. Podporte výzvu
    Každý tím dokáže okolo seba zhromažďovať vízie. Niekedy sa zdá, že nie je možné dosiahnuť veľké veci. Bez správneho tímu by to ani nešlo. Vašou úlohou je byť správny tréner ako aj „roztlieskavač“ v jednej inšpiratívnej osobnosti.
  • Christopher Kelly, spoluzakladateľ Principal Sentry Conference Center
  1. Zamestnajte správnych ľudí
    Podľa mojich skúseností je oveľa ľahšie nájsť ľudí, ktorí budú stotožnení s našou firemnou kultúrou, ako by si mali vytvoriť vlastnú firemnú kultúru, ktorá by zodpovedala ľuďom. Ako vodca budete mať okolo seba rôznych ľudí s vrodenými osobnostnými rysmi. Vyberajte do spoločnosti takých ľudí, ktorí tiahnu za rovnaký koniec a rešpektujú víziu spoločnosti. Takýmto spôsobom vytvoríte tím ľudí okolo nich.
  • Lucas Sommer, zakladateľ a CEO Audimated 
Viac o téme: Boss Inšpirácie Riadenie Nadriadený Manažér Majitelia Šéf Manažovanie Zakladatelia CEO Spoločností
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: businessinsider.com; ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy