Tipy pre manažérov: Ako motivovať zamestnancov (1. časť)

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: photl.com

Motivácia a morálka idú ruka v ruke. Vytvorte si motivujúci pracovný rok so svojimi zamestnancami podľa overených metód.

Je na vás, ako vytvoríte deň pre svojich zamestnancov, motivujúci alebo demotivujúci? Najsilnejším motívom pri práci po láske k výkonu práce má v rukách manažér alebo nadriadený, ktorý má motivovať zamestnancov a budovať pozitívny vzťah k morálke.

Manažér na využitie svojho cieľa používa neverbálnu komunikáciu: reč tela, výraz tváre ako aj verbálne prejavy, v podobe slov a zdieľania názoru o svojich zamestnancov. K oceňovaniu zamestnancov patrí okrem finančnej odmeny aj ich oceňovanie a účasť na vzdelávacích kurzov.

5 motivačných krokov pre manažérov:

1. Príchod do práce
Príchod manažéra do práce udáva "tón" na začiatku pracovného dňa. Je to prvý dojem, ktorý urobí manažér na svojich zamestnancov. Tón hlasu pri pozdrave, sebaisté držanie tela či úsmev na tvári. Všetky tieto veci pozitívne vplývajú na zamestnancov. Dajte vedieť svojim ľuďom, že dnešný deň bude výnimočný a podeľte sa o svoje ciele a očakávania.

2. Používajte jednoduchý slovník a silné slová k motivácii
Dobrý manažér by mal ukázať svojim zamestnancom, ako si ich cení. Niekedy stačí jednoduchá veta: „ďakujem vám, vykonávate dobrú prácu“. Ako často používate túto cennú vetu? Nešetrite slovami každý deň.

3. Uistite sa, či ľudia vedia, čo môžu očakávať
Často dochádza ku chybe, kedy zamestnanci nesprávne „čítajú“ posolstvá od svojho nadriadeného. Ujasnite si pracovné ciele, potrebné čísla na ich dosiahnutie. Taktiež si stanovte termíny a požiadavky zamestnancov. Budujete si tak dôveru a morálku. Nezabudnite pritom na ich spätnú väzbu, aby ste sa uistili, že zamestnanci správne pochopili váš zámer.

Na zvyšovanie motivácie zamestnancov slúži aj komunikácia o dosahovaných výsledkoch, či už pozitívnych ale aj negatívnych. Podeľte sa o cieloch a zámeroch projektu alebo danej úlohy. Ak je potrebné vykonať nejakú zmenu, nenechávajte si ju iba pre seba, ale zverte potrebné informácie zamestnancom. Ľahšie sa im bude pracovať s vedomím, ak budú vedieť jasný cieľ.

4. Poskytujte pravidelnú spätnú väzbu
K efektivite fungovania na pracovisku určite prispeje pravidelná komunikácia. Každý zamestnanec chce vedieť, v akej fáze sa nachádza projekt a či je nadriadený spokojný so samotným priebehom pracovného procesu alebo projektu. Väčšinu ľudí motivuje vedomie, že pri ďalšom projekte sa môžu zlepšiť a prispieť tak k jeho skvalitneniu.

5. Ľudia potrebujú motiváciu a niesť negatívne dôsledky
Na to, aby zamestnanci dosahovali pozitívne výsledky, musia byť odmeňovaní. Zároveň potrebujú spravodlivý, progresívny disciplinárny systém, pre prípad, kedy sa im nepodarí uspieť. V stávke je tak motivácia a morálka vašich najlepších zamestnancov. Nič nenarúša motiváciu a morálku viac ako neadresné smerovanie problému alebo nejednotné riešenie.

Viac o téme: Manažéri Motivácia Morálka Manažovanie
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: humanresources.about.com, ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy