Ako nájsť toho správneho... zamestnanca

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstock.com

Poveril vás šéf uskutočnením výberového procesu a vy nemáte žiadne skúsenosti? Nezúfajte, máme pre vás rýchleho sprievodcu, ktorý vás už o niekoľko minút prevedie svetom personalistov.

Pri uskutočňovaní výberového procesu majte na pamäti dôležitú skutočnosť: Nájsť toho správneho a kompetentného človeka má dosah na fungovanie spoločnosti v budúcnosti. V prípade nesprávneho výberu môžete dokonca spoločnosť pripraviť o nemalú sumu peňazí.

Predstavte si, že ste na dlhej ceste autobusom. Síce robíte na ceste malé zastávky, musíte sa však naučiť žiť s ľuďmi, s ktorými cestujete. Aby ste mohli spolu existovať, je potrebné, aby ste boli v spoločnosti s podobne zmýšľajúcimi ľuďmi rovnakej krvnej skupiny. Inak sa môže stať, že do svojho cieľa neprídete. Aj o tom je výberový proces, radia skúsení personalisti.

Výberový proces by sa mal skladať z týchto častí:

  • Konzultácia a zostavenie požiadaviek na nového zamestnanca spoločne s ostatnými kolegami
  • Správne zacielenie a oslovenie tých správnych kandidátov
  • Analýza životopisov a žiadostí od uchádzačov
  • Selekcia životopisov – širší a užší výber kandidátov

Dôležitou súčasťou výberového procesu je stanovenie termínov a ich dodržanie. Termíny by sa mali odvíjať od skutočnosti, kedy je potrebný nástup nového kolegu do zamestnania.

Ilustračné foto Galéria fotiek (4) Zdroj: thinkstock.com

Rady na začiatku výberového procesu:

  1. Podľa amerického úradu práce najatie nesprávneho kandidáta stojí spoločnosť 1/3 vášho ročného platu. Znižuje sa tiež produktivita zamestnancov a nesprávny výber kandidáta má negatívny dopad aj na ostatných zamestnancov.
  2. Inzerát o pracovnej pozícii uverejnite na stránke spoločnosti s čo najpresnejším popisom pracovnej pozície a požiadavkami na nového zamestnanca.
  3. Vystupujte voči ostatným zamestnancom lojálne. Nedovoľte, aby sa začali šíriť dezinformácie o hľadaní nového zamestnanca. Aj aktuálni zamestnanci môžu byť sprostredkovateľmi pri hľadaní nového človeka. Ak sú zamestnanci spokojní s prácou vo firme, budú pracovnú ponuku šíriť ďalej a zároveň zlepšovať reputáciu spoločnosti.
  4. Hľadanie nových talentov môžete podporiť aj na sociálnych sieťach. Nezabudnite publikovať inzerát na pracovnej sociálnej sieti LinkedIn a na Facebooku. Inzerát publikujte nielen na firemných profiloch, ale aj na vašom profile. Nového kandidáta môžete osloviť aj prostredníctvom vašich kamarátov a známych.
  5. Rozhoďte svoje siete najďalej, ako je to len možné. Podľa toho, aký typ uchádzača hľadáte, sústreďte sa na správne zacielenie. Hľadáte mladého a šikovného človeka? Skúste inzerát uverejniť na stránkach vysokých škôl alebo v rôznych študentských skupinách. 

Ilustračné foto Galéria fotiek (4) Zdroj: thinkstock.com

 

Hľadáte do spoločnosti tých správnych ľudí? Pridajte inzerát na pracovný portál Kariéra.sk.

 

Fotogaléria k článku Počet fotiek: 4
Viac o téme: Hľadanie Nábor Uchádzač Kandidát Výberový proces Zametnávateľ
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Zdroj: theundercoverrecruiter.com, Foto: Thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy