Odborníci radia: Ako si zariadiť pracovné miesto tak, aby ste boli čo najefektívnejší

Aj to, ako máte zariadené pracovné miesto ovplyvňuje, ako pracujete. Ako ho teda čo najlepšie usporiadať a čo by na vašom pracovnom stole nemalo chýbať? Pozrite sa na to, čo hovoria výskumy.

Uvedomte si, že je to váš priestor

Len vďaka skutočnosti, že máte nad svojím pracovným miestom kontrolu, môžete byť produktívnejší. Naznačuje to štúdia Craiga Knighta z roku 2010. Zistil, že pracovníci, ktorí mali pri zariaďovaní svojho pracovného stola voľnú ruku, boli efektívnejší a spokojnejší než tí, ktorí si kanceláriu zariadiť nemohli.

Preto sa nebojte priniesť na pracovisko všetko, čo je vám blízke a čo by vám mohlo každý deň zlepšiť náladu. Najmä v prípade, že fungujete v režime home office.

Ak môžete, hľadajte oblé tvary

Ak ste v pozícii, kedy si pracovné miesto môžete vybaviť od základov sami, pokúste sa vyhnúť ostrým tvarom. Štúdie ukazujú, že nábytok s oblými tvarmi vnímame ako oveľa príjemnejší, ako ten ostro rezaný. Dizajnérka a autorka knihy Joyful, Ingrid Fetell Lee je presvedčená, že predmety s ostrými hranami v nás evolučne vyvolávajú pocity strachu a neistoty.

Uznajte sami, že v prostredí, ktoré vo vás vyvoláva pozitívne emócie, sa vám bude pracovať lepšie.

Odborníci radia: Ako si Galéria fotiek (2)

Nezabudnite na kvetiny

Prítomnosť rastlín má pozitívny vplyv na pozornosť, generujeme vďaka nim viac nápadov, sme v menšom strese, a cítime sa tak celkovo spokojnejší, ukazujú štúdie.

Prineste si preto akúkoľvek zelenú rastlinu, najlepšie takú, ktorej nebude vadiť umelé svetlo. Celkovo je však lepšie, ak by ste sedeli v blízkosti okna. Pokiaľ chcete mať vďaka rastlinám aj čistejší vzduch, pozrite sa na výber tých najlepších "čistiacich" izbových kvetín.

Upracte si

Ak pracujeme v neorganizovanom a neupratanom prostredí, naša efektivita sa znižuje. Účastníci experimentu dostali za úlohu pracovať na neriešiteľných úlohách. Tí, ktorí pracovali v upratanej miestnosti, napriek náročnosti testu vydržali pracovať až 1,5 krát dlhšie.

Autorky výskumu upozorňujú na skutočnosť, že neporiadok na stole môže prehĺbiť našu frustráciu, ak nám práca nejde práve od ruky. "Neupratané prostredie ohrozuje vnímanie našej osobnej kontroly," pripomínajú. "To, čo vidíme pred sebou, nám môže pripomínať, čo sme ešte nestihli urobiť."

Neporiadku sa však nebojte

Chaos na stole môže pomôcť vytvoriť "chaos v hlave", čo je pre kreativitu dobré, tvrdia odborníci z Minnesotskej univerzity a dokladajú to aj svojim experimentom, v ktorom zistili, že tí, ktorí pracovali v "chaotickom prostredí", boli kreatívnejší než tí, kto pracovali v upratanej miestnosti.

Ak teda zo seba potrebujete dostať čo najviac nápadov, stôl si tentokrát neupratujte.

Majte všetko dôležité po ruke

Organizačný guru Peter Walsh radí premýšľať nad organizáciou stola rovnako, ako by ste boli v aute. V skratke: to, čo potrebujete mať po ruke často, majte na vzdialenosť jednej paže - ako v aute volant alebo radiacu páku. To, čo k práci tak často nepotrebujete, schovajte niekam, kde vás to nebude rozptyľovať. Skúste si teda ujasniť, čo vlastne pri práci používate, a zvyšok schovajte do šuplíkov.

Prajeme vám veľa pracovných úspechov.

Viac o téme: Home office Pracovisko Práca Poriadok Efektivita Produktivita
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, workplacehealth

Súvisiace články