Týmto slovám sa v práci radšej vyhnite!

Vážte slová predtým, než ich vyrieknete.Vážte slová predtým, než ich vyrieknete. Zdroj: thinkstock.com

Vážte slová predtým, než ich vyrieknete. Toto pravidlo platí o to viac v práci, pretože nesprávne vyrieknuté slová môžu mať negatívny dopad na vašu kariéru.

To, čo hovoríte, je rovnako dôležité, ako to, akým spôsobom to poviete. Každý dobre vie, že v práci by sa mal vyhýbať hanlivým a urážajúcim slovám, avšak aj bežne používané výrazy nemusia vždy padnúť na úrodnú pôdu. Sú slová, ktorých by ste sa mali vyvarovať, a namiesto nich používať také, ktoré sú prijateľnejšie a prospešnejšie pre vašu kariéru.

 
  1. Ja, mne, moje
    Samozrejme, že tieto slová nie je možné zo slovníka na pracovisku úplne vylúčiť, ale sú určité chvíle, kedy by ste tak mali spraviť. Napríklad, keď na pracovisku prezentujete projekt, na ktorom sa podieľali viacerí zamestnanci. V takomto prípade nie je vhodné, aby ste svoju prezentáciu začali slovami „zhromaždil som všetky údaje, vypracoval analýzu, ktorej výsledkom sú tieto informácie“. V konečnom dôsledku môže takáto prezentácia viesť k celkovému dojmu, že sa prezentuje prácou vašich kolegov.

    Namiesto slov ja, mne, moje používajte slová ako my, nám, tímu. Kedykoľvek budete v pokušení, či na verejnosti hovoriť v prvej osobe jedného čísla, alebo prvej osobe množného čísla, spomeňte si, kto sa na projekte zúčastnil. Nehanbite sa za používanie slova „tím“, vo vašej reči spomeňte aj kolegov, ktorí sa na projekte podieľali.
     
  2. Nemôžem, nespravím, nebudem
    Určite v práci nastanú situácie, kedy úlohu nebudete môcť vykonať, či už z dôvodu, že máte veľa práce, musíte z nej skôr odísť, alebo sa chystáte k lekárovi. Neznamená to však, že vždy musíte vyriecť slová nemôžem, nespravím alebo nebudem. Môže napríklad nastať situácia, kedy ste pred časom prijali viaceré úlohy od členov druhého tímu. Ak vás v takejto situácii šéf požiada o ďalšie pracovné úlohy, vaše „nie, nespravím“, by mohlo znieť veľmi opovážlivo.

    Namiesto takejto odpovede je vhodné nadviazať konverzáciu s použitím slov ako: priorita, pracovná náplň, časový rámec. Buďte preto úprimní a vysvetlite šéfovi, že momentálne pracujete na úlohách, ktoré majú vyššiu prioritu a k vypracovaniu novej úlohy sa dostanete v spomenutom čase (uveďte presný termín alebo časový úsek). 

Mohlo by vás zaujať: 7 nákazlivých viet, ktorým sa v práci radšej vyhnite!


Ilustračné foto Galéria fotiek (2) Zdroj: thinkstock.com

 

Viac o téme: Rozhovor Práca Komunikácia Ústa Slová Ja My Vety Nespravím
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Zdroj: mashable.com, Foto: Thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy