8 vecí, ktoré robia produktívni ľudia počas svojho pracovného dňa

Ľudia za 20 % svojho pracovného času vyprodukujú až 80 percent svojej práce.Ľudia za 20 % svojho pracovného času vyprodukujú až 80 percent svojej práce. Zdroj: Profimedia

Štatistika hovorí, že ľudia za 20 % svojho denného pracovného času vyprodukujú až 80 percent svojej práce. Zvyšný čas skončí menej produktívne. Ak to chcete zmeniť, poradíme vám, aký majú pracovný režim produktívni ľudia.

Odhliadnuc od toho, aké je vaše pracovné zaradenie alebo v akom odvetví pracujete, každý človek hľadá spôsoby, ako byť čo najviac produktívny v práci. Je načase, aby ste skoncovali s vypisovaním dlhých emailov, či pití troch až štyroch káv počas pracovnej doby.

Merítkom vašej produktivity nie je váš nekonečný zoznam úloh, ktoré máte vykonať počas pracovného dňa. Produktívni ľudia obracajú svoju pozornosť iba na dôležité úlohy. Ak chcete byť produktívni, musíte sa zamerať na podstatné úlohy a menej podstatné eliminovať.

Svoju produktivity môžete využiť naplno, ak budete postupovať podľa týchto bodov:

  1. Vytvorte si zoznam menších úloh
    Počas pracovnej doby nemusíte vykonať čo najviac pracovných úloh počas ôsmich hodín práce. Menej je niekedy viac . Vytvorte si malý zoznam vecí, ktoré vás čakajú v daný deň. Zamerajte sa hlavne na dôležité úlohy.
     
  2. Robte si prestávky
    Každý vie, aký je to pocit, keď má pred sebou ťažkú úlohu, ktorej splnenie zaberie niekoľko hodín.  Veľa ľudí sa snaží v takomto prípade oklamať svoj mozog, že svojmu telu dopraje trochu glukózy alebo kávy, ktorá ho opäť znovu naštartuje. Vaše telo na chvíľu oklamete, avšak tento pocit môže o chvíľu zmiznúť. Radšej si doprajte malú prestávku.  Prejdite sa, choďte na čerstvý vzduch, dajte si niečo malé na „zakusnutie“ alebo nechajte na chvíľu váš mozog oddýchnuť. Meditujte alebo iba na pár minút zatvorte oči. Aj takýmito spôsobmi si môžete vyčistiť hlavu.

    Zamestnanci jednej slovenskej firmy dokonca umožňujú svojim zamestnancov zacvičiť si počas pracovnej doby. Dve hodiny do týždňa si tak môžu odpočítať zo svojho pracovného času. Okrem toho majú k dispozícii aj kurzy jogy. Aj to sú spôsoby, vďaka ktorým načerpáte novú energiu a elán do pracovných úloh.
     
  3. Dodržiavajte pravidlo 80/20
    Vedeli ste o tom, že za 20 % svojho pracovného času vyprodukujete až 80 percent svojej práce? Snažte sa eliminovať najmenej dôležité veci v práci. Je veľmi dôležité, aby ste sa zamerali na splnenie hlavnej úlohy a dali si za cieľ jej skoré dokončenie, aby ste sa mohli pustiť do ďalších úloh.
     
  4. Naštartujte deň podľa seba
    Niektorí začínajú svoj deň „listovaním“ na stránkach rôznych portálov, prezeraním sociálnych sietí, alebo emailov. Hlavne prezeranie doručenej pošty nasmeruje človeka v nasledujúcich minútach na úlohy, toré potrebujú ostatní ľudia. Pracovný deň by ste však mali naštartovať podľa seba tým, že prevezmete „kormidlo lode“.
     
  5. Najťažšie úlohy vykonajte hneď ráno
    Ráno pracuje mozog človeka  najlepšie, preto hneď zrána vykonajte v práci najnáročnejšie úlohy. Najbližších hodinách vás už aj tak budú zahlcovať ďalšie prichádzajúce povinnosti.
     
  6. Zdvíhajte telefón
    V dnešnom digitálnom svete sa na jednej strane uľahčuje komunikácia, na druhej strane ľudia začínajú mať iné komunikačné návyky. E-mail je zabijakom produktivity a zvyčajne odvádza pozornosť od dôležitých úloh.  Ľudia zvyknú dávať do kópie emailov viacerých kolegov a tak vzniká nekonečný komunikačný reťazec, čím ste nútení „prelúskať“ celú konverzáciu, aj keď sa vás týka iba čiastoká úloha. Omnoho jednoduchšie je zorganizovať krátke stretnutie s kolegami alebo zodvihnúť telefón a vykomunikovať si úlohy ústne.
     
  7. Vytvorte si systém na „otravné“ úlohy
    Ak viete, že niektoré pracovné úlohy vám ničia každodennú produktivitu, vytvorte si systém na ich správu. Naplánujte si napríklad, kedy si pozriete doručenú poštu a odpoviete na emaily. V opačnom prípade si koledujete o rozptyľovanie počas celého dňa.
     
  8. Nestrácajte produktivitu lenivosťou
    Ak keď si to nikto nechce pripustiť, lenivosť je na prvom mieste v strate produktivity. Už ste sa niekedy zamysleli nad tým, čo vás oberá o čas, kedy máte pracovať – plniť si svoje úlohy? Časovo náročné sú napríklad pracovné stretnutia a prezeranie emailov. Preto sa aj vy počas svojej práce zamerajte hlavne na dôležité úlohy. Pamätajte si, že menej je niekedy viac.

Aké je tajomstvo vašej produktivity?

Viac o téme: Pracovný Čas Ľudia Režim Systém Osem Email Produktivita Hodín Produktívni
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Foto: Profimedia, Zdroj: LinkedIn.com; red.

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy