10 vecí pred cestou z práce. Nezabudnite na ne!

Pozdrav je jedným z dôležitých rituálov na konci dňa.Pozdrav je jedným z dôležitých rituálov na konci dňa. Zdroj: photl.com

Vedci zistili, že posledné hodiny v práci majú dopad na stupeň efektivity na nasledujúci pracovný deň. Preto by ste mali mať dennodennú záverečnú rutinu, ktorá vám naštartuje zaručený úspech v nasledujúci deň.

Pred opustením práce nezabudnite na tieto veci:

  1. Vyhodnoťte zoznam úloh
    Pred odchodom z práce si skontrolujte, či ste si splnili všetky potrebné úlohy. Ak nie ste spokojný s dokončením nejakej úlohy, naplánujte si termín jej splnenia. Ak však ešte stihnete vykonať úlohu pred odchodom, určite ju okamžite dokončite.

  1. Pozrite si kalendár
    Uistite sa, či vás na druhý deň nečakajú dôležité pracovné stretnutia, ktoré by si vyžadovali dlhší čas prípravy a ktoré by vás mohli prekvapiť. Ak vás čakajú dôležité úlohy, poznačte si ich do kalendára v Outlooku. Niektorí ľudia si zvyknú predstavovať, čo ich čaká na druhý deň. Keď si nájdu „svetlejší“ bod v zozname vecí na ďalší deň, opúšťajú kanceláriu s momentálne dobrou náladou. Je to ich „bodka“ na záver pracovného dňa. 

  1. Zistite si termíny projektov
    Pred koncom pracovnej doby zistite od vášho šéfa v akej fáze sa nachádza rozpracovanie projektu a od ostatných ľudí zainteresovaných na projekte sa opýtajte, ako vyzerá ich práca a či všetko stihnú odovzdať do riadneho termínu.

  1. Poriadok na stole
    Nikto nemá rád chodiť okolo neporiadku, zvlášť vtedy, ak ste pod stresom a nevyznáte sa vo vlastných papieroch. Nazbierané materiály z celého dňa si na konci pracovného dňa zozbierajte a pripravte si stôl na nový začiatok práce. Skontrolujte si aj vašu e-mailovú schránku, či ste nezabudli niekomu odpísať. Ľahko sa mohlo stať, že ste počas pracovnej zanietenosti prehliadli menej dôležitý email.

  1. Ukončenie administratívy
    Koniec pracovnej aktivity je vhodný ako sme spomínali na upratanie a spracovanie dokumentov, zaznačenie úloh, ako aj ďalších aktivít, ktoré si nevyžadujú telefonický kontakt. Na konci dňa by vás už nič nemalo rozptyľovať, aby ste mohli dokončiť všetky potrebné administratívne úlohy a uvedomiť si, čo prvé vás čaká na začiatku nasledujúceho pracovného dňa.

  1. Všetko si uzavrite a vykročte vpred
    Nič nie je horšie ak odídete z práce s vedomím, čo všetko ste ešte mali stihnúť spraviť, komu ste zabudli odpísať a komu ste mali odovzdať pracovnú informáciu. Tak ako ste si upratali na stole, spravte si „poriadok“ aj v organizácií vašich myšlienok a úloh. Sami pred sebou si zreferujte, čo ste všetko stihli vykonať a aké úspechy vás počas pracovného dňa postretli. Odchod práce bude o to radostnejší a váš úspech bude vidieť aj na vašom kroku.

  1. Rozlúčte sa
    Je veľmi dôležité, aby ste si v práci vytvorili rituály, ktoré vám budú pomáhať cítiť sa v práci naplnený a šťastný v dlhodobom horizonte. Do jedného z týchto rituálov patrí jednoduchý a bežný pozdrav kolegom. Tak ako ho praktizujete na začiatku dňa, tak pozdrav na konci dňa by mal byť neoddeliteľnou súčasťou odchodu z práce. Nesnažte sa odísť z práce ako šedá eminencia. Dvojnásobne to platí o manažéroch a pracovníkoch na vyšších pozíciách. Rozlúčka patrí medzi posledný pracovný manéver.

  1. Odchádzajte s pozitívnou náladou
    Odchod z práce je väčšinou spojený s dobrou náladou. Väčšina ľudí sa teší z toho, že opúšťa pracovisko. Avšak odchod môže byť ešte o to viac pozitívnejší, ak niekto z manažérov alebo akčných kolegov pochváli niektorého spolupracovníka za jeho pracovnú aktivitu alebo úspech. Cieľom takéhoto odchodu je nájsť niečo pozitívne, ktoré môže u ľudí vyvolať príjemný pocit. Väčšina ľudí potrebuje k životu ohodnotenie a uznanie. V tomto prípade stačí aj slovné ohodnotenie.

  1. Odpojte sa
    Všetky pracovné aktivity by mali zostať na vašom pracovnom stole a vo vašom počítači alebo notebooku. Nezabúdajte, že po práci ste človekom pre vašu rodinu a svojich kamarátov. Svojich kolegov môžete informovať o tom, že ohlasovanie pracovných emailov na vašom smartfóne si vypínate a bude k dispozícií opäť na druhý pracovný deň.

  1. Zanechajte stres pri dverách a choďte domov
    Keď opúšťate kanceláriu, stres z práce si zanechajte v práci. Nesnažte sa za každú cenu zostávať v práci posledný, iba preto, aby ste budili dojem, že máte najviac práce. Vaša produktivita tak bude veľmi klesať. Iná vec je byť pracant a druhá leňošiť na pracovisku. Ak vás viac ako jedna osoba označila za workoholika v práci, asi bude kus pravdy na tomto označení.

Viac o téme: Koniec Cesta Práce Z Doba Pracovná Pracovnej Doby
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: Forbes.com; ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy