Ako zvládnuť prácu v kancelárii: 6 tipov, vďaka ktorým z toho vyťažíte maximum

Ak pracujete v kancelárii a máte fixný pracovný čas stanovený na 8 hodín, určite ste sa už neraz stretli s chýbajúcou motiváciou alebo inými podobnými problémami. Ak máte vlastnú kanceláriu, to je ten lepší prípad. Ak však zdieľate svoj osobný priestor v rámci open space kancelárie, práca môže byť oveľa náročnejšia. Najmä vtedy, ak sa musíte dohodnúť na niečom s viacerými kolegami, pričom každý z vás má na vec iný názor.

Máme pre vás zopár tipov, ktoré vám kancelársku prácu spríjemnia a vďaka ktorým z toho môžete vyťažiť čo najviac. Plné sústredenie je niečo, čo sa vám naozaj zíde.

Nenechajte sa rozptyľovať

Ak sa chcete na niečo sústrediť, nemôžete sa nechať rozptyľovať. Ostatným povedzte, nech vás nerušia, prípadne si napíšte na lístok, že riešite niečo dôležité. Nepočúvajte rozhovory ostatných kolegov, ale sústreďte sa na svoju prácu. Niektorým ľuďom pomáhajú slúchadlá, ktoré tlmia okolitý zvuk a vy sa tak môžete pustiť do svojej práce. Nemusíte mať zapnutú dokonca ani hudbu. Ak ostatní budú vidieť, že máte slúchadlá, budú vás vyrušovať menej. 

Stanovte si hranice s ostatnými

Ak pracujete v open space kancelárii, jasne si s ostatnými stanovte pravidlá tak, aby boli všetci spokojní. Aká teplota bude v miestnosti, kedy si urobíte prestávku na obed alebo kávu a v akých prípadoch nechcete, aby vás niekto rušil? Bez kompromisov to v tomto prípade nepôjde, ale pokúste sa to vyriešiť bez hádok. Pozitívne pracovné prostredie bude mať dobrý vplyv aj na váš výkon a motiváciu.

Na multitasking zabudnite

Keďže máte obmedzený pracovný čas, mali by ste si ho múdro zadeliť. Nesnažte sa robiť všetko naraz, pretože tak budú vaše výsledky biedne. Radšej si zadeľte deň na viacero častí, počas ktorých sa budete venovať len konkrétnej úlohe. Ako prvé vždy vyriešte to najdôležitejšie a menej dôležité úlohy odložte na neskôr.

To platí napríklad aj o vybavovaní e-mailov. Nemali by ste na ne striehnuť celý deň, ale len vo vymedzených časoch, napríklad raz za dve hodiny po dobu 10 minút (alebo podľa potreby). Svoje osobné záležitosti počas práce obmedzte a nenechajte sa rozptyľovať ani sociálnymi sieťami. 

Pravidelná prestávka

Sedavá práca sa odzrkadlí na bolestiach chrbtice, nôh alebo očí. Pokúste sa raz za čas postaviť aspoň na pár minút, ponaťahovať sa prejsť po kancelárii. Môžete ísť na wc alebo si napustiť vodu. Vaše telo sa vám poďakuje. Ak pozeráte stále do monitora, zadívajte sa aj na nejaký vzdialený bod, aby ste uľavili aj svojmu zraku. 

Hudba – áno alebo nie?

Je to len na vás. Niekomu hudba pomáha na sústredenie, iných ruší pri práci. V open space kanceláriách siahajú po slúchadlách viacerí pracovníci, aby sa navzájom nerušili. Ak sa bojíte, že by ste si pospevovali text obľúbenej skladby, pustite si také piesne, ktoré majú len melódiu, žiadny text. Na internete alebo v Spotify nájdete aj hotové playlisty určené na motiváciu a sústredenie v práci. 

Nesúťažte s kolegami 

Ak ste v jednom priestore s viacerými kolegami, v žiadnom prípade s nimi nesúťažte a nepredbiehajte sa v tom, kto čo urobí a komu sa podarí dokončiť viac úloh. Nielen, že je to detinské, ale znižuje to aj vaše sústredenie a morálku na pracovisku. Zamerajte sa na seba, svoje úlohy a povinnosti a ostatných si nevšímajte. Niekedy síce môže jemná súťaživosť pôsobiť motivujúco, no dajte si pozor na to, aby to nezašlo priďaleko.

 

  • Autor: © Zoznam/zuzanavargova
  • Zdroj: Foto: Getty, RED

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy