Neviete, ako motivovať zamestnancov? Up Déjeuner zistí, ktoré benefity fungujú vo vašej firme

Spoločnosť Up Déjeuner reaguje na potreby zamestnancov a zamestnávateľov, je spojencom v podnikaní mnohých firiem a prináša optimálne riešenia v oblasti sociálnej politiky. Vytvára produkty, ktoré šetria firme náklady, pomáhajú motivovať zamestnancov, zvládať každodenné výzvy zamestnávateľov a odlíšiť ich od konkurencie najmä flexibilným systémom poskytovania benefitov. Aktívne sa angažuje v charitatívnych projektoch a jej podpora Ukrajincov prichádzajúcich na Slovensko slúžila ako inšpirácia k tohtoročnému „dobrému skutku“ ankety Learning & Development Awards. S generálnym riaditeľom spoločnosti, Igorom Janokom, sme sa rozprávali, prečo podporujú firemné vzdelávanie na Slovensku, ako u nich pandémia zmenila vzdelávanie zamestnancov a o aké benefity majú zamestnávatelia u nás najväčší záujem.

Pandémia inšpirovala mnohé firmy k zavedeniu nových riešení a modelov fungovania. Do akej miery bol vo vašich podmienkach možný prechod na prácu z domu?

Vzhľadom na to, že naša spoločnosť, okrem iného, zabezpečuje aj distribúciu stravných lístkov, darčekových poukážok, stravovacích a benefitových kariet, nebolo to jednoduché. Veľká časť kolegov musela aj naďalej chodiť do práce – rozdelení na niekoľko zmien, aby sa navzájom prípadne nenakazili. Druhá časť a aj tí, u ktorých sme si nevedeli predtým predstaviť možnosť pracovať z domu, napríklad Oddelenie služieb zákazníkom, takmer ihneď prešli na prácu z domu. Momentálne sme sa všetci vrátili do kancelárii, avšak v budúcnosti budeme fungovať hybridne – tzn. zhruba polovicu času z domu. Takto vidíme aj našu budúcnosť.

Ako sa vám darilo v týchto „sťažených“ podmienkach aj naďalej pokračovať v ich vzdelávaní?

Veľmi zaujímavo. Medzi jednotlivými vlnami pandémie sme striedali online a offline tréningy. Vzhľadom na transformačnú fázu našej spoločnosti je to veľmi dôležité a som rád, že ľudia zo spoločnosti Developium s nami statočne kráčajú touto cestou.

O tom, že vzdelávanie je pre vašu firmu kľúčové, svedčí aj fakt, že ste sa už druhýkrát stali generálnym partnerom prestížnej ankety oceňujúcej profesionálov v oblasti rozvoja a vzdelávania Learning & Development Awards. Prečo ste sa rozhodli opäť podporiť túto myšlienku?

Sme presvedčení, že rozvoj spolupracovníkov prostredníctvom vzdelávania je nielen benefitom či rozhodujúcou podmienkou rastu firiem, ale dokonca právom každého, nielen pracujúceho, človeka.

A ako spoločnosť a skupina, ktorá sa desiatky rokov zaoberá výhodami pre zamestnancov, ale aj ako etalón hodnôt ako je spravodlivosť, rovnosť príležitostí a podnikateľský duch, chceme svojím dielom prispieť.

Neviete, ako motivovať zamestnancov? Galéria fotiek (5)

Akými zručnosťami by mal disponovať zamestnanec Up Déjeuner?

Práve pri diverzifikácii našich produktov je veľmi dôležité, aby sme sa naučili odhaľovať potreby našich klientov v celej ich šírke a hĺbke a mohli im tak prinášať adekvátne riešenia.

Naším najčastejšie používaným obchodným výrazom je CROSSELLING. To znamená využitie našich existujúcich komerčných pozícií na predaj nových a iných produktov. A to sa ani nedá inak ako kvalitným načúvaním, kladením správnych otázok, ale aj syntézou, potvrdzovaním porozumenia a predkladaním ponuky.

Vedenie firmy môže značne dopomôcť tomu, aby tieto schopnosti mohli zamestnanci rozvíjať. Ako u vás vo firme podporujete angažovanosť a motiváciu zamestnancov?

Za nás je najväčšou motiváciou práca sama o sebe. Práca, ktorá dáva zmysel, je prospešná cieľovej komunite. Ako zamestnanec musím rozumieť, prečo to, čo robím, dáva zmysel a kto okrem mňa z toho má úžitok. Musím mať jasne stanovené, čo sa odo mňa očakáva a mám právo na čestnú a korektnú spätnú väzbu. Dôležitú úlohu zohrávajú sociálne vzťahy vo firme. Chceme si čo najlepšie rozumieť s kolegami navzájom. Rovnako zamestnanci by mali rozumieť vedeniu a vedenie zamestnancom. Veľmi podstatné je aj finančné ohodnotenie. Malo by zodpovedať, prípadne prekračovať úroveň, ktorá je bežná na príslušnej pozícii na trhu.

Významným motivátorom sú tiež benefity, ktoré majú zodpovedať preferenciám konkrétneho zamestnanca tak, aby si medzi nimi mohol v zmysle nastavených pravidiel vyberať. Pre niekoho je to šport, pre iného kultúra, knihy alebo napríklad oblečenie.

Toto všetko sa ako vedenie spoločnosti Up snažíme pre kolegov zabezpečiť. Minimálna nechcená fluktuácia a skutočnosť, že vieme pritiahnuť talenty z trhu, sú dôkazom, že sa nám to aj darí. 

Neviete, ako motivovať zamestnancov? Galéria fotiek (5)

Vašej spoločnosti sa darí uspieť nielen na trhu práce, ale i v konkurencii vďaka kvalitným produktom, doplnkovým službám a individuálnemu prístupu ku klientovi. Svoje portfólio ste v ostatnom čase rozšírili o doplnkové služby, ktoré nielen motivujú a odmeňujú, ale aj napomáhajú firmám a inštitúciám v rôznych oblastiach. Čo vás viedlo k tomuto kroku?

Dôvodov bolo viacero. Najpodstatnejším z nich bolo uvedomenie si potrieb, ktoré vznikajú a menia sa v oblasti získavania a udržania kvalitných spolupracovníkov ako u nás, tak u našich klientov. Noví zamestnanci sa pri nástupe čoraz viac zaujímajú a rozhodujú aj na základe spektra nefinančných výhod a benefitov, ktoré im zamestnávatelia ponúkajú. Nielen „gastrolístky“ v maximálnej hodnote, ale aj hľadanie rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom a zvýhodnený prístup k relaxu zohrávajú častokrát kľúčovú úlohu v spokojnosti a starostlivosti o zamestnanca a jeho angažovanosti.

Zaoberali sme sa aj oblasťou služieb zameraných na zamestnávateľov.

Otázka optimalizácie firemných nákladov tak priamo vyplynula z faktu, že našimi partnermi v obchodnom styku sú, okrem manažérov ľudských zdrojov, aj pracovníci z oblasti financií – finanční riaditelia, nákupcovia, obstarávatelia a podobne. Rovnako ako pri prvej skupine, naše produkty a služby boli odpoveďami na ich priame potreby.

Treťou oblasťou, ktorá nás motivovala ku zmenám, je zabezpečovanie sociálnej politiky, hlavne samospráv.

Dnes ponúkate niekoľko plošných produktov, ktoré ovplyvňujú  oblasť benefitov pre zamestnancov, znižujú firemné náklady a pôsobia v oblasti sociálnej politiky štátu, zamestnávateľov či samospráv. Ako na ne reagujú Vaši klienti?

Vynikajúco. Pred 4 rokmi sme predávali iba stravné lístky. Dnes ponúkame palivové a darčekové karty, rekreačné poukazy, benefity v oblasti bývania a ubytovania či mestské karty a mnohé ďalšie.

Občas sú naši klienti prekvapení, kedy sme to všetko stihli. O to viac, keď vidia a vyskúšajú technologické, moderné a priateľské riešenia, ktoré dokážeme nastaviť presne na mieru veľkosti ich organizácie a zacieliť tak, aby sme prostredníctvom nich dosiahli stanovené ciele.

Neviete, ako motivovať zamestnancov? Galéria fotiek (5)

Ako sa vyvíja dopyt po benefitoch na strane zamestnávateľov?

Väčšina zamestnávateľov si systematicky buduje značku zamestnávateľa, k čomu často využívajú aj naše produkty a služby. V snahe odlíšiť sa od svojej konkurencie najčastejšie zavádzajú flexibilný spôsob poskytovania benefitov UpBenefia, športové a rekreačné vyžitie UpBalansea a UpRekrea – schvaľovanie príspevkov na rekreáciu alebo palivovú kartu. Nezaostávajú ani tradičné elektronické a papierové poukážky UpCadhoc. Aktuálnou novinkou sú benefity v oblasti bývania UpAndoma, kde si mnoho zamestnávateľov ani neuvedomuje zákonom ponúkané možnosti. K dlhodobo ponúkanému UpSocial, poukážke na zabezpečenie nákupu základných potravín a nevyhnutného drogistického tovaru, sme pridali produkt UpVivarea, kartu na distribúciu sociálnej pomoci a výhod pre mestá, mestské časti a obce. Okrem našich produktov sú veľmi obľúbené aj dni voľna navyše, flexibilná pracovná doba, flexibilné miesto práce a mnohé ďalšie výhody.

Na aké ďalšie inovácie sa v najbližšom období plánujete zamerať?

Vyvíjame riešenia v oblasti zjednodušenia celej logistiky a administratívy služobných pracovných ciest,  komplexného riadenia tematiky BOZP a ochranných pracovných pomôcok najmodernejšími spôsobmi, zvyšujeme atraktivitu všetkých našich produktov výhodami Klubu Up, zaoberáme sa ponukou vernostných systémov pre firmy na mieru a snažíme sa nachádzať odpovede na otázky osobnej finančnej prosperity a bezpečia zamestnancov, ktoré zahŕňajú investovanie, pôžičky či sporenie.

Neviete, ako motivovať zamestnancov? Galéria fotiek (5)

Na Galavečere ankety Learning & Development Awards ste odovzdávali symbolické šeky na pomoc Ukrajine. Odovzdali ste aj 3 000 € v poukážkach UpMedical na podporu zdravotnej starostlivosti Ukrajincov na Slovensku. Ako môžu vaše produkty pomôcť v riešení sociálnej pomoci?

Výhodou všetkých našich produktov je, že sú účelové – tzn. v prípade UpMedical, ide o zdravotnú poukážku, prípadne kartu, ktorá sa dá použiť na zaobstaranie si napríklad liekov alebo zdravotníckych potrieb. Rozhodli sme sa darovať ich MaLnS (Medzinárodnej asociácii lekárov a zdravotníkov na Slovensku, pozn. red.). Títo lekári ich následne poskytnú Ukrajincom v núdzi, ktorí si potrebujú na Slovensku zaobstarať napríklad spomínané lieky. Rovnako môžu poslúžiť aj ďalšie naše produkty. Darovali sme stravovacie poukážky inej organizácii prvého kontaktu. Na rozdiel od priamej finančnej pomoci, poukážky a kredity z našich kariet skončia v slovenských prevádzkach a budú použité len na ten účel, na ktorý boli pôvodne darované. Ide o adresné účelové riešenie.

Vaša spolupráca s organizáciami prvého kontaktu slúžila taktiež ako inšpirácia tohtoročného „dobrého skutku“ ankety Learning & Development Awards. Do pozornosti organizátorov ste uviedli projekt, ktorý má zmysel podporiť a prepojili ste ich so zodpovednými ľuďmi z týchto organizácií. Viete nám o ňom povedať viac?

Projekt, ktorý sa tento rok spája s anketou Learning & Development Awards, je cielený na pomoc deťom prichádzajúcich z Ukrajiny. Pomáha im osvojiť si slovenský jazyk a začleniť sa do slovenskej spoločnosti a školského systému. Za týmto účelom sú pripravované špecifické učebné materiály, ktoré zohľadňujú potreby detí pri učení slovenčiny ako druhého jazyka. Sme radi, že sme tlač týchto učebníc mohli podporiť nielen finančne, ale taktiež vytvoriť priestor spolu s organizátormi ankety na to, aby sa o tejto dôležitej iniciatíve dozvedeli aj ďalší ľudia, ktorí ju chcú a môžu podporiť.

Viac o projektoch podpory Ukrajincov prichádzajúcich na Slovensko, ako aj diskusiu Igora Janoka s Alonou Kurotovou, ktorá stojí za touto iniciatívou, si môžete pozrieť v zázname zo živého prenosu Galavečera.

Fotogaléria k článku Počet fotiek: 5
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Getty, RED

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy