Nenávistné komentáre na LinkedIn: Čo je potrebné urobiť proti nim?

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstock.com

Počet nenávistných príspevkov, obťažovania a falošných správ na Linkedine od pandémie prudko vzrástol. Postihnutí sa však často cítia nechaní osamote.

V dôsledku pandémie sa interakcie čoraz častejšie odohrávajú v digitálnom priestore. Silný rast odvtedy zaznamenala aj kariérna sieť LinkedIn. K októbru mala platforma 17 miliónov členov v nemecky hovoriacich krajinách. V priebehu šiestich mesiacov nedávno nárastol počet o milión nových účtov.

V kariérnej sieti sa zdieľajú a diskutujú predovšetkým témy súvisiace so zamestnaním a svetom práce. Ale urážky a nepravdivé informácie sú dnes súčasťou každodenného života, rovnako ako na iných platformách sociálnych médií.

Podľa správy o transparentnosti spoločnosti bolo v prvej polovici roku 2020 na celom svete odstránených približne 17 000 príspevkov z dôvodu obťažovania a 2 588 príspevkov z dôvodu vulgárneho obsahu. V druhej polovici roka bolo viac ako deväťkrát viac prípadov obťažovania a urážok (157 108) a päťkrát viac nenávistných prejavov (13 815). Raketovo vzrástol aj počet odstránených nepravdivých informácií: z takmer 23 000 príspevkov v prvých šiestich mesiacoch roku 2020 na viac ako 110 000 v druhej polovici roka.

Stratégie, ako sa správne vysporiadať so záplavou nenávisti a falošných správ, však už nejaký čas chýbajú. Predpokladá sa, že v budúcnosti bude potrebný primerane vyškolený personál, ako aj vylepšený algoritmus, ktorý automaticky kontroluje a odstraňuje problematický obsah.

Viac o téme: Pandémia Nenávisť Komentáre LinkedIn
  • Autor: © Zoznam/rd
 
Staršie správy
Staršie správy