Táto reklama robí ľudí šťastnými, tvrdia odborníci na čítanie tváre: Otestujte, čo urobí s vami

V kreatívnom priemysle už dávno nejde len o vytvorenie dobrej a pútavej reklamy. Tvorcov reklám a firmy, pre ktoré sú reklamy realizované, zaujíma, ako sa daným reklamám darí a ako ich vníma cieľová skupina. Aj preto sa dnes často využíva napríklad čítanie tváre, ktoré sleduje, ako kampaň vnímajú zákazníci, na ktorých je cielená a či im naozaj prináša pozitívne emócie. Pozrite si nasledujúce video a zhodnoťte, ako vplývalo na vás.

Spoločnosť Realeyes, patriacia medzi firmy využívajúce umelú inteligenciu, zverejnila rebríček najúspešnejších vianočných reklám tohto roka. Táto spoločnosť však úspešnosť reklamy nehodnotí bežne používanými spôsobmi (napríklad počtom videní konkrétneho spotu). Využíva čítanie tváre a na základe toho vyhodnocuje, ktorý spot splnil hlavné posolstvo samotnej kreatívy. V tomto prípade skúmal, či vianočné reklamy naozaj priniesli zákazníkom/cieľovej skupine príjemné emócie a navodili v nich pocit šťastia a radosti.

V rebríčku najpútavejších vianočných reklám roku 2018 sa na prvom mieste umiestnila reklama londýnskeho letiska Heathrow. V spote vidíte pár - Doris a Edwarda Medveďových, ktorí sa rozhodnú letieť domov, do Spojeného kráľovstva z Floridy, kam sa rozhodli presťahovať a užívať si dôchodok.

Odborníci z Realeyes si pri skúmaní všimli, že krátky vianočný film dosiahol 4 vrcholy šťastia. Tieto údaje získali tak, že reklamu pustili 200 respondentom rozličných vekových skupín a pohlaví. Ich úlohou bolo pozrieť si 20 vianočných reklám. Respondenti najvaic "spozorneli" v úvodnej scéne - zobrazujúcej pár medveďov žijúcich na Floride, pokračovalo to bozkávajúcou scénou na letisku. Spot získal najviac pozítvnych komentárov (87%) a najvyššie skóre v zmysle upútania diváka - 8,99 bodov z 10.

Colin Pye, kreatívny riaditeľ spoločnosti Realeyes hovorí, že tento spot nevyhral náhodou. Je to jednoducho preto, lebo obsahuje najviac emocionálne ladeného obsahu. "Priznajme si to, sledovať plyšových medvedíkov, ako sa opaľujú alebo ako cez videohovor komunikujú so svojou rodinou - je ťažké neusmievať sa pri tom."

Pozrite si vianočné video, ktoré dojalo najviac ľudí

 

Ako sa hodnotia reklamy

V rámci hodnotenia spoločnosoťu Realeyes sa body reklamám udeľovali za nasledujúce 4 oblasti:
Emócie - Body sa udelili tak, že emocionálna pútavosť daného videa sa porovnala s pútavosťou viac než 100-tisícich, predtým testovaných videami z databázy spoločnosti Realeyes
Kvalita pritiahnutia pozornosti - aký dlhý čas video dokázalo udržať nepretržitú pozornosť diváka
Úroveň pozornosti - ako dlho zvládli diváci venovať pozornosť videu
Pozitívne vnímanie - udelenie pocitu z videa - diváci mohli napísať pozitívne, negatívne alebo neutrálne

Zdielať článok na Facebooku
01.12.2018  |  Zdroj: designtaxi, campaignlive; Text: es; Foto: YouTube
Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin