Výrobca kečupu to prepískol: Cez QR kód posielal zákazníkov na pikantný web

Firma Heinz sa musela ospravedlniť zákazníkovi v Nemecku po tom, čo ho QR kód na fľaši kečupu odoslal na internetovú stránky s poriadne pikantným obsahom. To, že QR kód odkáže na stránky pre dospelých, spotrebiteľ naozaj nečakal. Neváhal sa však o svoj zážitok podeliť s verejnosťou. Hoci sa udalosť stala pred pár rokmi, stále pobaví - a najmä prekvapí.

"Naskenoval som si kód cez obedovú prestávku a bol som veľmi prekvapený, kam som sa to dostal," povedal stanici BBC Daniel Korell. Odhalenie sa mu zdalo natoľko zábavné, že ho hneď opísal na sociálnej sieti, priamo na stránke firmy. Okamžite sa vyrojili žarty o mládeži neprístupných kečupoch.

Firma sa obhajuje, že kód na fľaši bol zastaralý a že nemala v úmysle posielať svojich zákazníkov na stránky s obsahom pre dospelých. Zároveň prisľúbila podniknúť kroky, aby sa niečo podobné v budúcnosti už nezopakovalo.

QR kód, ktorý bol na fľaši kečupu, umožnil spotrebiteľovi prostredníctvom smartfónu dostať sa na príslušnú internetovú stránku. V rokoch 2012 až 2014 tento kód odkazoval na miesto, kde Heinz umožnil zákazníkom navrhnúť si vlastnú nálepku na kečup. Po skončení tejto akcie si ale výrobca nepredĺžil registráciu webu.

Heinz sa rozhodol zákazníka odškodniť: dostal od neho zásielku kečupov. Odškodnenie údajne mužovi ponúkol aj pikantný web: keďže sa mu postaral o bezplatnú reklamu, navrhli mu možnosť bezplatného sledovania.

Skenujete QR kódy na obaloch výrobkov?

56 % nie
áno 44 %

Hlasovalo: 72


Zdielať článok na Facebooku
01.07.2018  |  Zdroj: idnes.cz, Text: es; Foto: gettyimages.com
Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin