Emocionálna zrelosť: Cesta k lepšej spolupráci

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: photl.com

Je veľa organizácií, ktoré sa nám ľuďom snažia v našej spolupráci nesmierne pomáhať. Ale pri tomto pokuse sa môže pokaziť veľa vecí. Stretnutia trvajú príliš dlho, všetci hovoria v rovnakom čase, zlá nálada, program je zlý, atmosféra je zlá atď...

Mnohé z týchto problémov sú psychologického charakteru. Ľudia spolu nefungujú dobre, pretože existuje príliš veľa vecí, ako je iracionálna rivalita, sebastredné správanie, negativita, neláskavosť alebo nepočúvanie.

Čo je dôležité? Snaha prekonať tieto prekážky je dôležitou záležitosťou pre každého jednotlivca. Existujú však aj všeobecné riešenia, ktoré môžu firmy zaviesť, aby výrazne zlepšili atmosféru medzi zamestnancami.

Môže najať koučov, ktorí pomôžu jednotlivcom identifikovať ich emocionálne nedostatky a pomôcť im sa s nimi vysporiadať. Je to veľký príspevok k rozvoju človeka, ale je to určené aj na zlepšenie účinnosti a efektívnosti spolupráce ľudí.

Tu je niekoľko krokov na vydláždenie cesty k vyspelejšiemu pracovnému priestoru, ktorý bude spolupracovať:

Spolupráca je náročná – sme všetci príliš komplikovaní?

Jedným z najväčších nepriateľov dobrej spolupráce je pocit, že spolupráca by mala byť v podstate jednoduchá a že ľudia sú vo všeobecnosti pohodoví. Užitočným východiskovým bodom by bolo, že spolupráca nie je jednoduchá a všetci sme príliš komplikovaní, dokonca trochu blázniví.

Neexistuje nič také ako úplne rozumný človek, a keď máme v miestnosti 20 ľudí, psychodynamika je nesmierne zložitá. Uvedomenie si toho by malo viesť k pokore a väčšej ochote byť opatrný. Vyžaduje si to ospravedlnenie, ustupovanie a – ak je to potrebné – vedieť sa zasmiať na bežných slabostiach.

Praktizujte čestný, otvorený prístup k výzve spojenej so spoluprácou

Byť frustrovaný z niekoho, nariekať, plakať, prepadať zúfalstvu sa môže stať každému – nie je to výnimkou, v normálnom živote sa to stáva, keď sa ľudia spoja a snažia sa preniesť cez ťažké veci. A to musíme uznať a rešpektovať.

Ak to dokážeme, môže sa rozvinúť celofiremná atmosféra tolerancie voči zvláštnostiam ľudskej povahy. Nielenže by spoločnosť rešpektovala silné stránky skvelých ľudí, ale uznala by aj ich slabé stránky.

Spoločnosť, ktorá si stojí za spoluprácou, by vedela, že v skutočnosti nemá žiadne „medziľudské problémy“. Dôležitý je postoj. Postoj prijímať veci také, aké sú, a čeliť výzvam skôr, ako spôsobia problémy.

Priama komunikácia

Úspešná spoločnosť má kultúru priamych rozhovorov. Dáva ich do popredia. Veľká časť problémov v tímoch pochádza od ľudí, ktorí nie sú úprimní čo sa týka ich nádejí, sklamaní a frustrácií. Táto „nesprávna kultúra“ spôsobuje, že veci explodujú alebo škodlivo presakujú cez všetky vrstvy spoločnosti.

Existujú dobré dôvody, prečo je väčšina z nás v spôsoboch komunikácie taká nepriama. Politicky je to len niekoľko rokov, čo si užívame slobodu a možnosť hovoriť takí, akí sme, alebo ako sa rozhodneme.

Okrem toho mnohí v detstve mali málo alebo vôbec žiadne povzbudenie k priamej komunikácii. Boli sme malé, zraniteľné deti v rukách veľkých, mocných dospelých a možno sme sa neodvážili, alebo sme možno nevedeli, ako byť úprimní, jasní a jednoznační, pokiaľ ide o naše potreby.

Zmeniť to je na nás

Teraz je čas byť úprimný. Vzájomne (spolu) a nie proti sebe. Spolu nielen doma s rodinou, ale aj v kancelárii, v práci, kdekoľvek, bez ohľadu na to, s kým a na akejkoľvek pozícii.

Vzájomne si pomáhať a neodsudzovať sa rovno – vedieť priamo a nefiltrovane ukázať svoje slabosti, aby sme sa stali silnými a odvážnymi. Aj v práci, v každej firme, sa tak dajú vytvárať a udržiavať ultimatívne medziľudské vzťahy.

Viac o téme: Kolektív Komunikácia Spolupráca Otvorenosť Úprimnosť
  • Autor: © Zoznam/rd

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy