Buďte pozitívni, to je váš príspevok k dobrej pracovnej atmosfére

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: Getty Images

Ak ste vo firme celý deň zaneprázdnení tým, že si celý deň navzájom sťažujete život, skôr či neskôr to zaťaží všetkých zúčastnených. Cítite sa nepríjemne, produktivita klesá a zamestnanci alebo kolegovia nakoniec opúšťajú spoločnosť. Tu môžete získať tipy, ako prispieť k dobrej pracovnej atmosfére.

Dobrá komunikácia

Základom dobrej pracovnej atmosféry je pravidelný prísun informácií na všetky pozície. Relevantné informácie sa musia odovzdať ďalej a nemali by sa z taktických dôvodov zadržiavať. Pretože taktika ľahko vytvára dojem opozície namiesto spolupatričnosti a otravuje tak pracovnú atmosféru. Podporovanie pravidelných stretnutí je jedným zo spôsobov, ako udržať tok informácií, ale často fungujú aj neformálne stretnutia pri káve alebo pri prestávkach na obed.

K zabezpečeniu výmeny informácií môžu pomôcť aj informačné stretnutia raz za štrnásť dní alebo raz za mesiac. Počas týchto stretnutí môžu zamestnanci diskutovať o akýchkoľvek otázkach, ktoré vyvstali, dozvedieť sa o novinkách alebo spoločne pracovať na nových nápadoch. To zvyšuje motiváciu a pocit súdržnosti v rámci oddelenia. A lepšia súdržnosť je základom dobrej nálady a väčšieho úspechu.

Byť kontaktným bodom

K dobrej pracovnej atmosfére môžete prispieť aj tým, že budete kontaktným bodom pre svojich kolegov. Ak má niekto problém alebo len potrebuje byť vypočutý, môžete mu ponúknuť podporu. To tiež vytvára kolegiálnu atmosféru, ktorá zvyšuje barometer nálady. Pretože je lepšie bojovať spolu ako sám.

Nemali by ste si však lichotiť. Ak situácia vyústi do otvorenej diskusie, je to dobré. Ale sondovať alebo byť dotieravý je kontraproduktívne. Niektorí ľudia chcú o problémoch hovoriť, niektorí nie.

Šíriť radosť

Dávajte si pozor na to, akú náladu šírite. Nemusíte byť falošne šťastní. To je nevhodné najmä vtedy, keď je atmosféra v tíme skôr depresívna. Ale vždy by ste sa mali snažiť udržiavať neutrálnu až pozitívnu náladu. Usmejte sa, príležitostne sa porozprávajte so svojimi kolegami a buďte skalou v príboji.

Ak ste sami dosť frustrovaní, celý tím by to nemal cítiť, pretože to bude mať široké dôsledky a nálada sa môže rýchlo stať veľmi negatívnou. Pozitívna energia je naopak prospešná, ako pre vás, tak aj pre vašich kolegov.

Byť vzorom je obzvlášť dôležité na manažérskej pozícii. Pretože dobrá nálada je príťažlivejšia ako náladovosť. Pozitívne prostredie je tiež lepšou živnou pôdou pre nové nápady.

Usporiadajte stretnutia po práci

Spoločné stravovanie po práci podporuje výmenu názorov a tímového ducha. Navrhnite, aby ste si po práci občas zašli na drink alebo niečo iné. Takto sa lepšie spoznáte mimo profesionálneho kontextu a zblížite sa. To uľahčuje prežívanie kríz.

Diskutujte o narušení pracovnej atmosféry

Ak si všimnete, že vzduch v kancelárii je čoraz hustejší a že je vo vzduchu napätie, mali by ste aj to priniesť na stôl. Pretože až keď vyjde najavo príčina narušenia atmosféry, máte šancu niečo zmeniť. Často jednoducho potlačené problémy sú príčinou narušenej pracovnej atmosféry. Diskusie objasňujú problémy a výrazne zlepšujú náladu v kolektíve.


 

Viac o téme: Práca Kolegovia Atmosféra Stretnutia
  • Autor: © Zoznam/rd
 
Staršie správy
Staršie správy