Lezú vám vaši kolegovia na nervy? Urobte toto

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: Getty Images

Práca by mohla byť taká pekná, keby tam nebolo dosť kolegov: cholerikov, ufňukancov, proste ľudí, ktorí vás znervózňujú. Máme niečo proti nim. A to päť užitočných rád, ako s nimi prežiť bez toho, aby sme sa z nich zbláznili.

1. Skúste ich ignorovať

Povedzme, že váš kolega je cholerik. Rýchlo sa stáva hlučným a niekedy búcha dverami alebo rôznymi predmetmi. Každý, kto na  provokácie tejto horúcej hlavy zareaguje, rýchlo prehrá. Väčšinou nepomáhajú ani diskusie. Ďalšia možnosť správania dáva väčší zmysel: Ignorovať cholerika.

„Predstavte si, že ste obalení teflónovou vrstvou, z ktorej všetko odtečie. Takto vám už nebudú vadiť výbuchy cholerika“, hovorí Werner Schienle, tréner komunikácie a výkonný riaditeľ CCC Creative Communication Consult z nemeckého Stuttgartu. Pretože provokácie z afektu sa zvyčajne skončia rýchlejšie, ak na ne nikto z prítomných nereaguje. Útok teda utíchne a každý sa môže vrátiť do práce.

2. Uniknite zo situácie

Ďalší príklad: Vaša kolegyňa je ufňukaná v službe. Napriek zvýšeniu platu alebo dobrému počasiu má vždy dôvod sťažovať sa. Samozrejme, že si ju môžete vypočuť. Ale väčšinou sa vám za toto úsilie nepoďakuje. Namiesto toho sa potápate v prúde jej sebaľútostných rečí.

Ak sa teraz pokúsite argumentovať na vecnej úrovni a chcete uplakanú kolegyňu presvedčiť o opaku, tiež ste prehrali. Pretože sa potom cíti ešte viac vyprovokovaná. Je preto lepšie stiahnuť sa. Napríklad tým, že odídete z miestnosti, úmyselne sa nezúčastníte rozhovoru alebo sa budete venovať neutrálnej téme. "Môžete sa tiež mentálne stiahnuť tým, že si budete predstavovať, že ste výskumník, ktorý skúma zvláštnych rovesníkov," hovorí Werner Schienle.

3. Riešte problém – ale správne

Ak vás sused z kancelárie neustále dráždi vašimi kilami navyše, len ignorovanie tohto správania pravdepodobne nestačí. Pretože bez jasného slova vás bude kolega pravdepodobne stále dráždiť ... možno dokonca veriť, že máte radi tento druh humoru. Takže je tu len možnosť riešiť vec. Ale prosím, nevracajte úder rovnakou silou. Komentáre typu „Pozri sa na seba, ty tučná krava“ sú prinajlepšom neslušné, no predovšetkým kontraproduktívne.

Namiesto toho argumentujte objektívne a neutrálne. Ak to ešte nie ste schopní urobiť, načasovanie vyjadrenia ešte nie je správne. Ideálne by bolo, keby sa na takéto náročné rozhovory tí, ktorých sa to týka, pripravili a vopred si stanovili jasný cieľ. Mníchovčanka Gitte Härter, autorka príručky "Krotenie sviniarov", odporúča: "Buďte pripravení na protivietor a diverzné manévre. Napriek tomu zostaňte v kurze a zostaňte sebavedomí a udávajte tón ... aj vo výbere slov."

4. Vypáľte varovné výstrely

Kolega má rád hlúpe reči o neprítomných. Samotné ignorovanie neprináša želaný úspech. Pretože naďalej pokračuje. V tejto situácii môžu jeho kolegovia cielenými varovnými výstrelmi signalizovať, že nesúhlasia s jeho správaním.

Najprv sa odporúčajú len malé signály, ako napríklad poznámka „to mi uniklo“. Ak táto stopka nevedie k odbočke, môžete pridať ďalšiu, napríklad „toto nechcem počúvať“. "Tak ako každý kľúč pasuje na určitú skrutku, aj každý slovný varovný výstrel by mal zodpovedať situácii," vysvetľuje Schienle.

5. Buďte otvorení

Vedúci v službe roztrhol vaše návrhy pohŕdavým tónom. Ste bez seba od hnevu alebo sa vám chce plakať. Tí, čo sa nechajú ovládnuť svojimi citmi, urobia zlý dojem! Je sebavedomejšie, keď vyjadríte, ako sa cítite.

Gitte Härte odporúča: "Povedzte, že ste totálne naštvaní. Tým sa konverzácia dostane na zem a oveľa rýchlejšie dostanete svoje pocity pod kontrolu. Problémom pri riešení zložitých situácií je vždy nedostatok kontroly nad impulzmi."

Viac o téme: Kolegovia Nervozita Cholerik Ftfľoš
  • Autor: © Zoznam/rd
 
Staršie správy
Staršie správy