POZOR: Týchto 5 vecí so svojim šéfom radšej neriešte

V ideálnom svete komunikácia so šéfom nemala byť dôvodom na zbytočné váhanie a úzkosť. Váš šéf je koniec koncov tiež iba človek, rovnako ako vy. Na druhej strane interakcie s vašim nadriadeným formujú vašu kariéru viac, ako debaty pri káve s vašimi spolupracovníkmi. Chodenie okolo horúcej kaše by mohlo byť znakom hlbšieho problému, ale mať prehlaď o tom, kedy šéfa osloviť a kedy nie, vám pomôže zlepšiť váš vzťah a zvýšiť šance na povýšenie. Preto predtým, ako sa ozvete skúste zvážiť či je daný e-mail skutočne nevyhnutný, a čo by mohol o vás prezradiť. Tu je 5 zlých dôvodov, prečo poslať e-mail šéfovi – vyhnite sa im, aby ste sa náhodou nepodkopali.

  1. Otázka, na ktorú by ste si vedeli nájsť odpoveď
    Je pravdepodobné, že váš šéf má nabitý program. Čokoľvek urobíte, aby ste mu uľahčili život a zachránili jeho drahocenný čas, si určite bude nesmierne vážiť. Preto je lepšie mu neposielať e-mail s otázkou, na ktorú by vám odpovedal Google alebo kolega.
    Snažte sa byť iniciatívny, ale radšej sa zamyslite, kedy je vhodné požiadať o radu. Ak máte tendenciu neustále sa čosi vypytovať - spomaľte. Ak sa radšej ospravedlníte, ako požiadate o povolenie, môžete si dovoliť klásť otázky častejšie. V každom prípade sa však ubezpečte, že ide o relevantné otázky - nie otázky, ktoré preukazujú nedostatok vynaliezavosti.
  2. Ventilovať, sťažovať sa alebo klebetiť
    Aj keď máte so svojím šéfom blízky vzťah, je dobré nezvyknúť si na ventilovanie, ohováranie alebo sťažovanie sa.
    Môžete si tak naštrbiť reputáciu o ostatných kolegov, čo sa vám môže rýchlo vypomstiť. V najhoršom prípade budete vyzerať príliš negatívne alebo dokonca toxicky. Úspešní zamestnanci majú tendenciu byť pozitívni (to neznamená nerealistickí, ale určite to znamená, že pozdvihujú ostatných) a orientovaní na riešenia.
  3. Riešenie problému bez predchádzajúceho posúdenia situácie
    Sú situácie, keď bude rozhodnutie alebo spätná väzba vášho šéfa rozhodujúca. Neozvať sa by mohlo byť v takom by prípade veľkou chybou. Dobrým príkladom sú problémy týkajúce sa dôležitých zákazníkov, interné konflikty a veľké neporiadky.
    Je však obzvlášť dôležité zamyslieť sa nad situáciou predtým, ako oslovíte nadriadeného. Nechcete v zhone poslať zle sformulovaný e-mail, najmä ak ste pod tlakom. A tiež nechcete premeškať príležitosť zachovať sa ako profesionál. Ak upozorníte na problém a preukážete, že ste ho preskúmali, zhodnotili jeho závažnosť a potenciálne dôsledky, určite urobíte dobrý dojem.
  4. Ak chcete, aby niekto iný vyzeral zle
    Ak je váš nadriadený dobrým vedúcim, môže si všimnúť vaše pokusy urobiť zo spolupracovníka „zlého pracanta“ a dospieť k záveru, že to o vás vypovedá niečo negatívne.
    Ak chcete zažiariť a vyzdvihnúť svoju úžasnosť, vždy je lepšie urobiť to pozdvihovaním kolegov z vášho tímu - nie pri zhadzovaním ostatných. Ak si naozaj nemusíte kryť chrbát z iných dôvodov, je lepšie vyhnúť sa zapájaniu nadriadených do pasívne-agresívnych interných e-mailov a rozhovoroch.
  5. Ak chcete dať výpoveď pred osobnou konzultáciou
    Dávate výpoveď v práci? Možno sa bojíte osobného stretnutia so šéfom. Možno sa bojíte, že sa vás pokúsi v práci udržať a vy ste už prijali inú ponuku.
    Hoci by po ústnej výpovedi mala vždy nasledovať písomná výpoveď (vo väčšine prípadov stačí e-mail), posledná vec, ktorú chcete urobiť, je prepadnúť šéfa výpoveďou cez e-mail pred osobným stretnutím. Aj keď opúšťate oddelenie alebo spoločnosť, je dôležité odísť na úrovni a vyhnúť sa páleniu mostov. Preto sa za každú cenu snažte vyhnúť podávaniu výpovede prostredníctvom e-mailu.
Viac o téme: Práca Nadriadený Zamestnanci E-mail Vzťahy na pracovisku
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, theladder

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy