POZOR: Týchto 5 vecí so svojim šéfom radšej neriešte
V ideálnom svete komunikácia so šéfom nemala byť dôvodom na zbytočné váhanie a úzkosť. Váš šéf je koniec koncov tiež iba človek, rovnako ako vy. Na druhej strane interakcie s vašim nadriadeným formujú vašu kariéru viac, ako debaty pri káve s vašimi spolupracovníkmi. Chodenie okolo horúcej kaše by mohlo byť znakom hlbšieho problému, ale mať prehlaď o tom, kedy šéfa osloviť a kedy nie, vám pomôže zlepšiť váš vzťah a zvýšiť šance na povýšenie. Preto predtým, ako sa ozvete skúste zvážiť či je daný e-mail skutočne nevyhnutný, a čo by mohol o vás prezradiť. Tu je 5 zlých dôvodov, prečo poslať e-mail šéfovi – vyhnite sa im, aby ste sa náhodou nepodkopali.
- Otázka, na ktorú by ste si vedeli nájsť odpoveď
Je pravdepodobné, že váš šéf má nabitý program. Čokoľvek urobíte, aby ste mu uľahčili život a zachránili jeho drahocenný čas, si určite bude nesmierne vážiť. Preto je lepšie mu neposielať e-mail s otázkou, na ktorú by vám odpovedal Google alebo kolega.
Snažte sa byť iniciatívny, ale radšej sa zamyslite, kedy je vhodné požiadať o radu. Ak máte tendenciu neustále sa čosi vypytovať - spomaľte. Ak sa radšej ospravedlníte, ako požiadate o povolenie, môžete si dovoliť klásť otázky častejšie. V každom prípade sa však ubezpečte, že ide o relevantné otázky - nie otázky, ktoré preukazujú nedostatok vynaliezavosti. - Ventilovať, sťažovať sa alebo klebetiť
Aj keď máte so svojím šéfom blízky vzťah, je dobré nezvyknúť si na ventilovanie, ohováranie alebo sťažovanie sa.
Môžete si tak naštrbiť reputáciu o ostatných kolegov, čo sa vám môže rýchlo vypomstiť. V najhoršom prípade budete vyzerať príliš negatívne alebo dokonca toxicky. Úspešní zamestnanci majú tendenciu byť pozitívni (to neznamená nerealistickí, ale určite to znamená, že pozdvihujú ostatných) a orientovaní na riešenia. - Riešenie problému bez predchádzajúceho posúdenia situácie
Sú situácie, keď bude rozhodnutie alebo spätná väzba vášho šéfa rozhodujúca. Neozvať sa by mohlo byť v takom by prípade veľkou chybou. Dobrým príkladom sú problémy týkajúce sa dôležitých zákazníkov, interné konflikty a veľké neporiadky.
Je však obzvlášť dôležité zamyslieť sa nad situáciou predtým, ako oslovíte nadriadeného. Nechcete v zhone poslať zle sformulovaný e-mail, najmä ak ste pod tlakom. A tiež nechcete premeškať príležitosť zachovať sa ako profesionál. Ak upozorníte na problém a preukážete, že ste ho preskúmali, zhodnotili jeho závažnosť a potenciálne dôsledky, určite urobíte dobrý dojem. - Ak chcete, aby niekto iný vyzeral zle
Ak je váš nadriadený dobrým vedúcim, môže si všimnúť vaše pokusy urobiť zo spolupracovníka „zlého pracanta“ a dospieť k záveru, že to o vás vypovedá niečo negatívne.
Ak chcete zažiariť a vyzdvihnúť svoju úžasnosť, vždy je lepšie urobiť to pozdvihovaním kolegov z vášho tímu - nie pri zhadzovaním ostatných. Ak si naozaj nemusíte kryť chrbát z iných dôvodov, je lepšie vyhnúť sa zapájaniu nadriadených do pasívne-agresívnych interných e-mailov a rozhovoroch. - Ak chcete dať výpoveď pred osobnou konzultáciou
Dávate výpoveď v práci? Možno sa bojíte osobného stretnutia so šéfom. Možno sa bojíte, že sa vás pokúsi v práci udržať a vy ste už prijali inú ponuku.
Hoci by po ústnej výpovedi mala vždy nasledovať písomná výpoveď (vo väčšine prípadov stačí e-mail), posledná vec, ktorú chcete urobiť, je prepadnúť šéfa výpoveďou cez e-mail pred osobným stretnutím. Aj keď opúšťate oddelenie alebo spoločnosť, je dôležité odísť na úrovni a vyhnúť sa páleniu mostov. Preto sa za každú cenu snažte vyhnúť podávaniu výpovede prostredníctvom e-mailu.
- Autor: © Zoznam/el
- Zdroj: Foto: Getty, theladder