Sme silný tím, ktorý vždy ťahá za jeden povraz

Rozhovor s Adrianou Boháčovou, People manažérkou McDonald´s Slovakia o tom, ako fungovala jedna z najväčších reštauračných spoločností na Slovensku od vypuknutia pandémie COVID-19.

Čo sa zmenilo v prevádzkovom režime reštaurácií McDonald's od vypuknutia pandémie COVID-19?

McDonald's na Slovensku plne rešpektuje od začiatku pandémie uznesenia slovenskej vlády, a preto sme od 14. marca uzavreli vnútorný priestor všetkých našich reštaurácií pre zákazníkov. Znamená to, že z nášho celkového počtu 34 reštaurácií, aktuálne 25 ostalo v prevádzke,  ktoré zároveň  fungujú v obmedzenom režime cez McDrive a McDelivery.  Niektoré prevádzky máme otvorené aj v nákupných centrách avšak iba pre objednávky „so sebou“, pričom neustále posilňujeme doručovaciu službu McDelivery.  Tá je aktuálne dostupná už zo 7 reštaurácií v hlavnom meste.  Intenzívne sme rozbehli aj tzv. McWalk, ktorý sme spolu „s okienkami“ sprístupnili pre našich peších zákazníkov v prvých reštauráciách, aby sme ich bezpečne a mimo cestnej premávky mohli obslúžiť k ich spokojnosti. Aj napriek novým prijatým opatreniam a obmedzenému režimu našich prevádzok, sa snažíme využívať naše pracovné sily a operatívne prerozdeľujeme zamestnancov do našich fungujúcich prevádzok. Zamestnanci majú nastavené pracovné zmeny podľa aktuálneho stavu a našou snahou je využívať náš personálny potenciál v čo najväčšej miere. Uvedomujeme si, že naši zamestnanci  vždy boli, sú a vždy budú pre náš kľúčoví, preto sme od vypuknutia pandémie nijakým spôsobom neprehodnocovali počet našich zamestnancov. Nakoľko má každá reštaurácia v priemere 60 zamestnancov, dokážeme aktuálne vykrývať zmeny v otvorených reštauráciách tak, aby bol chod týchto rešturácií plynulý a v rámci možností čo najefektívnejšie zabezpečený. Ak je to nutné, pomáhajú si s presunom zamestnancov navzájom aj reštaurácie medzi sebou. Našou primárnou snahou je naďalej vychádzať všetkým našim zamestnancom v ústrety nielen ako dobrý zamestnávateľ, ale aj ako zodpovedná spoločnosť.  

 

Ako vnímali celú situáciu vaši zamestnanci od začiatku týchto zmien?

Musíme priznať, že atmosféra v našich reštauráciách sa menila každým dňom, tak ako sa menila celková spoločenská situácia. Nevedeli sme, aké opatrenia nás čakajú, čo to pre nás v realite znamená. Snažili sme sa ale stáť pri našich zamestnancoch od začiatku a poskytnúť im predovšetkým pocit bezpečia a istoty vrátane potrebných ochranných pomôcok. Naši ľudia sú jadrom a motorom nášho podnikania, a záleží nám na ich spokojnosti a pocite istoty. Bezpochyby ich zdravie a bezpečnosť sú na prvom mieste, a preto sme ihneď prijali nadštandardné hygienické opatrenia a zabezpečili sme všetkým ochranné pomôcky, akými sú dezinfekčné prostriedky, povinné rúška a jednorazové rukavice. Navyše, zamestnanci pred každou zmenou prechádzajú tzv. zdravotným filtrom. Zaviedli sme nový systém rozdelenia pracovnej sily do tzv. split tímov, čo znamená, že sa navzájom nestretávajú členovia jednotlivých tímov, čím zabezpečujeme určitú bezpečnosť členovi každého tímu. Tým tiež chceme zachovať plynulý chod každej prevádzky v zdravom režime. Veľmi si vážime ich pozitívny prístup v tejto náročnej situácii, ktorú sa im snažíme aj my spríjemňovať nielen občerstvením v podobe ovocia, jogurtov, kávy, či nápojov. Našu vďačnosť a uznanie im prejavujeme nielen cez produkty a dary, ale aj prostredníctvom našich interných kanálov. Veľmi im ďakujeme za pracovné nasadenie, a za to ako zodpovedne pristupujú ku všetkým prevádzkovým, ale aj všeobecným opatreniam a poskytujú skvelý servis pre našich zákazníkov. Veľmi si tiež ceníme, že mnohí sa zapojili do našej inciatívy pomoci jedlom, ktorým zásubujú denne stovky členov záchranných zložiek a zdravotníkov naprieč Slovenskom.

 

Ako sa týka zamestnancov McD pomoc zo strany štátu? Ako ju využijete?

Je pre nás ešte predčasné sa vyjadrovať a zhodnotiť aktuálnu situáciu ohľadom podpory zo strany štátu, ktorú by sme mohli využiť práve v prospech našich zamestnancov.  Aktuálne evidujeme mnohých zamestnancov na OČR, ktorí sú doma so svojimi deťmi, prípadne sa nachádzajú na prekážkach na strane zamestnávateľa kvôli uzavretiu niektorých našich reštaurácií na základe nariadenia vlády. Zároveň máme zamestnancov, ktorí momentálne nechodia do práce, najmä študenti, pretože nemohli ostať bývať na internátoch…

 

Ako ste situáciu zvládali a ako ste pomáhali zamestnancom, ktorí ostali v reštauráciách, či v kanceláriách?

To, že sme skutočne jeden silný tím nielen v reštauráciách, ktorý aktuálne ťahá za jeden povraz spolu s manažmentom, sa nám potvrdilo hneď na začiatku vzniknutej situácie, kedy sme vytvorili centrálny akčný krízový tím, ktorý zasadal aj niekoľkokrát denne na rôznych úrovniach vedenia. Prehodnocovali sme a analyzovali všetky prijaté i možné opatrenia, hľadali riešenia, aby sme zachovali prevádzkyschopnosť, a predovšetkým zabezpečili v tom čase nedostatkové ochranné prostriedky pre našich zamestnancov v reštauráciách. Veľmi sme si uvedomovali, že naši ľudía sú tí, ktorí zostávajú v prvej línii kontaktu so zákazníkmi. Veríme, že sa nám to rýchlo a úspešne podarilo zvládnuť aj svojpomocne, a týmto ďakujeme všetkým, a to aj samotným zamestnancom, ktorí nám so zabezpečením ochranných pomôcok ochotne pomohli. V neposlednom rade sme robili všetko pre to, aby naši zákazníci odchádzali od nás -  z našich McDrive okienok spokojní a s pocitom bezpečia. Ten istý zámer spokojnosti a bezpečnosti máme aj s doručovaním nášho jedla v rámci služby McDelivery.

 

Do akej miery ste sprísnili hygienické štandardy a ako ich zabezpečujete?

Pre našu spoločnosť bola hygiena vždy jednou zo základných firemných hodnôt. V týchto časoch je dôraz na bezpečnosť a dodržiavanie hygieny ešte väčší. Túto dôležitú oblasť  zastrešuje oddelenie Bezpečnosti a hygieny, ktoré dôsledne zhodnocuje celý náš systém. Sú to všetky potrebné hygienické a bezpečnostné normy a presné procesy, ktorými sa riadia všetci zamestnanci už pri vstupe do každej našej reštaurácie. Tento dôležitý tím zároveň pracuje na opatreniach v rámci ochrany zdravia a bezpečnosti našich zákazníkov, dodávateľov, produktov a balenia našich výrobkov. V tejto dobe pracujú na viac ako 100 %. Nastavujú všetky nové postupy, zvýšené hygienické opatrenia, zabezpečujú všetky ochranné pracovné prostriedky a podporujú akčné tréningové plány, ktoré sme tiež proaktívne zaviedli v súvislosti s aktuálnou situáciou.

 

Akým spôsobom ste interne informovali svojich zamestnacov, aby boli informovaní vždy včas o všetkých dôležitých zmenách či nastaveniach?

Práve v čase krízy je interná komunikácia dôležitým zdrojom informácií asi pre každého zamestnanca každej firmy. Tak je to aj u nás, nakoľko máme tímy pracujúce v reštauráciách a servisnom centre. Všetci naši zamestnanci vedenia a servisného centra pracujú aktuálne najmä z domu využívajúc všetky dostupné online komunikačné platformy na denno-dennej báze. Máme pravidelné mítingy na úrovniach od 1:1, cez mítingy oddelení až po celofiremné konferenčné hovory. Samozrejmostou je náš “živý” intranet, kde každý deň aktualizujeme dôležité informácie, rady a iniciatívy, v ktorých sme nepoľavili a kam majú prístup všetci zamestnanci. Práve naopak. Snažíme sa byť dobrým susedom a pomáhať tam, kde máme naše reštaurácie otvorené, a kde môžeme pomôcť jedlom, či v nemocniciach, alebo vojakom v pohraničí. Aj o tom informujeme na našich interných kanáloch. Naši zamestnanci môžu využívať v prípade osobnej potreby aj psychologickú poradňu a linku dôvery, kde sa môžu zdôveriť so svojimi momentálymi problémami, ktoré rozhodne nepodceňujeme. Situácia si tiež vyžiadala nový interný a špeciálny newsletter k problematike COVID-19, a pravidelný informačný formát prinášajúci komplexné informácie o príprave spoločnosti na nový normál. V tomto období je pre nás najdôležitejšie, aby všetci zamestnanci vedenia spoločnosti boli zapojení do aktuálneho diania a spolupodieľali sa na prípravách a exekúcii našej novej budúcnosti. A najmä, aby celý náš tím venoval zvýšenú pozornosť svojmu zdraviu, a aby sme si zachovali pozitívnu myseľ aj naďalej.

Fotogaléria k článku Počet fotiek: 4
Viac o téme: Mcdonald Koronakríza

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy