Voľné miesto v spoločnosti Aon: Hľadá sa Key Account Manager, plat od 1 700 eur

Zdroj: Getty Images

Stredajšia (5.5.) Clubhouse diskusia pracovného portálu Kariéra.sk bola netradičná v tom, že sme vám v nej predstavili voľné pracovné miesto. Raditeľ Kariéra.sk Emil Čižinský sa rozprával s Country Managerom spoločnosti Aon, Danielom Parackom o pozícii Key Account Manager. Poslucháčom prezradili viac o tejto pozícii a tiež to, akého človeka na túto prácu hľadajú.

Daniel, prezraď nám svoj kariérny príbeh. Ako si sa dostal k svojej práci? 

Prvá pracovná pozícia, na ktorej som pracoval pred 20 rokmi, sa podobala tomu, čo robím teraz, i keď nie doslova. Vyštudoval som technicko-ekonomický odbor a ako absolvent dostal som možnosť zabojovať o džob v dnes konkurenčnej spoločnosti, ktorá bola vtedy svetová jednotka. Dnes je tou jednotkou Aon.

Prešiel som cez trojkolové výberové konanie, na začiatku ktorého bol headhunter. Išlo o prácu Risk Manažéra. V rámci výberového procesu som dostal case study a musel som urobiť prezentáciu. V tom som bol naozaj dobrý, Powerpoint som ovládal zo školy, angličtinu som mal tiež relatívne dobrú a naďalej som na nej pracoval. Prezentoval som v angličtine a výberové konanie som vyhral. Zistil som tiež, že som bol jediný, ktorý prešiel takou tortúrou. V priebehu 5 rokov, čo som tam pracoval, som sa veľa naučil.

Spojil som sa s kolegom, s ktorým sme mali podobné vnútorné nastavenie a založili sme pobočku slovinskej poisťovne Triglav. Po nejakom čase kolega odišiel do Aon-u a zhruba v roku 2010 ma oslovil s ponukou obchodný riaditeľ v Aon. Bola to skvelá príležitosť pracovať pre svetovú jednotku. Po šiestich rokoch na tejto pozícii sa môj šéf stal šéfom českého Aon-u a ja som dostal ponuku ho nahradiť na Slovensku.

Predstav nám vašu spoločnosť. Čomu sa Aon na Slovensku venuje?

Aon je globálna jednotka v riadení rizík a sprostredkovaní poistenia a zaistenia a ľudského kapitálu. Sme poradcovia, máme silnú firemnú kultúru, knowledge hub, 50 tisíc kolegov v 120 krajinách. O toto sa opierame výrazne viac ako o športový marketing.       

Nerád používam výraz poistenie, lebo sa to viaže viac na produkty, a to môže mať negatívne konotácie. Mnoho ľudí si predstaví lacného poistného poradcu, ktorý vás chce ošklbať. My sme transparentná spoločnosť, ktorá nerieši individuálne životné poistenie, ale len korporátne poistenie. Naše logo vidno najčastejšie v spojení Manchester United. Je to futbalový klub, ktorý má najviac fanúšikov na svete, no prioritne v Ázii. Na Slovensku mi to ale nie veľmi pomáha. Mali sme to logo na druhej strane vizitky a raz mi to takmer zatvorilo dvere u veľkého zákazníka, lebo on fandil Liverpoolu.           

O akom džobe sa dnes ideme rozprávať?

Z môjho pohľadu to je dream džob. Ide o prácu v silnej nadnárodnej spoločnosti so silnými transparentnými princípmi. Z môjho pohľadu ide o platformu, vďaka ktorej som veľa cestoval, mohol som sa rozvíjať a používať angličtinu. Mohol som sa rozvíjať vo vlastných iniciatívach a nemusel som riešiť žiadne prekážky v tomto rozvoji. Nakoniec v tejto práci som si mohol zarobiť viac, ako som si vedel predstaviť. Navyše, moje aktivity boli zabezpečené výraznou pákou silnej spoločnosti, ktorá mi kryla chrbát

Čo je hlavným poslaním tejto pracovnej ponuky?

My nie sme servisná firma. Slovo broker predstavuje človeka, ktorý zarába peniaze. Samozrejme, nový človek dostane nejakých zákazníkov, no stále musí s nimi komunikovať a hľadať spôsoby, ako zvýšiť ich revenue a samozrejme aj hľadať nové príležitosti. Rozhodne to nie je práca pre človeka, ktorý funguje v režime sit and wait. Tieto pasívne typy nesedia do našich ambícií.

Prečo je táto práca voľná?

Máme rastové ambície a aj akvizičný potenciál. Pre ciele, ktoré máme nastavené, potrebujeme posily. V korporáte nie je jednoduché získať súhlas na zvyšovanie počtu zamestnancov a ja som primerane hrdý, že sa nám to podarilo. Takže ide o investíciu do posilnenia nášho tímu, ktorý vnímame ako to najsilnejšie aktívum našej spoločnosti. Neustále pracujeme na tom, aby sme sa blížili k ideálu medzi zamestnávateľmi a vytvárame priestor pre každého nováčika, aby si vedel nájsť svoju vlastnú cestu k úspechu.

Pre mňa osobne sú zamestnanci prvým zákazníkom. To, čo dostávajú odo mňa a od spoločnosti, by sa malo preniesť na to, čo oni odovzdávajú našim zákazníkom. Tohoto sa držím. Podčiarkuje to aj interný výsledok pravidelného merania angažovanosti metodiku Best Employers, ktorého index u nás neklesá pod 90%. Trhový priemer je pritom cca 60%.

Koľko si človek môže celkovo zarobiť, keď inzerujete len základnú mzdu 1 700?

Samozrejme, že zamestnanec na tejto pozícii si zarobí toľko, aký má výkon. Jemne šikovný človek si dokáže zarobiť dvojnásobok toho, čo je uvedené v základnej mzde, ak to berieme ako mesačný priemer ročnej kompenzácie. Plus samozrejme všetky benefity, ktoré má k dispozícii. Pokiaľ však ide o obchodne orientovaného a šikovného človeka, môže si zarobiť aj tri či štyri krát viac. Ide o 10-20% z obratov, ktoré vyprodukuje. Vôbec by mi nevadilo, ak by zarábal viac ako ja. The sky is the limit.

Čo si majú ľudia predstaviť pod pojmom “zaujímavé benefity”, ktoré uvádzate v inzeráte?

Považujem to za intímnu vec, ktorej odkrytie má prebehnúť na pohovore. Nechceme šokovať ich zverejnením v inzercii. Prezradím len, že ide o poistné benefity aj nepoistné. Téme sa naozaj venujeme do hĺbky, skúmame ich konkurencieschopnosť a je to jeden z našich produktov pre našich zákazníkov. Nastavujeme si ich teda tak, že sú výraznou kotvou pre udržanie našich zamestnancov. Takže v našom prípade rozhodne neplatí, že obuvníkove deti chodia bosé.

Spomeniem teda len dva benefity. Prvý je naozaj luxusný set poisťovacích produktov, s cieľovými sumami v státisícoch. Ak sa zamestnancovi niečo stane alebo ochorie, dokáže to pomocou tohoto balíka zvládnuť výrazne ľahšie. Hovoríme napríklad o liečení v zahraničí alebo o prípadnej nevyhnutnej prestavbe domácnosti.

Druhým benefitom je naše pracovné prostredie zamerané na wellbeing. Podporujeme zdravý životný štýl, relax a ergonómiu na pracovisku. Napríklad máme výškovo nastaviteľné stoly, ergonomické kreslá. Organizujeme dni zdravia, máme spoluprácu s rehabilitačným centrom. Sme niekoľkoročný víťaz Zdravá firma roka na Slovensku.

Okrem toho, po desiatich rokoch sa 1.7. sťahujeme do novej modernej A class budovy Sky Park Offices. Wellbeing tu dostane nový rozmer. Krásne priestory, s veľkou terasou a v srdci city business district, ktorý v tom mieste vyrástol.

Ako si toho človeka predstavuješ?

Vnímam nedostatok kvalitných ľudí na trhu. Moja predstava o ideálnom kandidátovi je, že má drive a vášeň pre to, čo robí. Mal by vedieť pracovať s emóciou a mal by mať silnejšie EQ ako IQ. Mal by mať rád prácu s ľuďmi, správne komunikovať, teda viac počúvať ako rozprávať. A mal by rád diskutovať a nemal by mať rád stereotyp. Ambicióznosť a taký ten šibalský princíp dravca, jednoducho víťazný typ, takéhoto človeka tam chcem. Osvedčili sa mi športovci, tí sa nevzdávajú, neplačú, ale „makajú“ a hľadajú riešenia.

Určite nie človek, ktorý si pasívne odsedí pracovný čas a ide domov za základný plat. O tento typ ľudí nemám záujem.

Do akého tímu má zapadnúť?

Energický mladý tím s vekovým priemerom možno 30 rokov. Vysokoškolsky vzdelaní, s dobrou angličtinou a s pozitívnym set-upom, stotožnení so stratégiou a víziou firmy. Vytvárajú veľmi priateľské prostredie

Akým výzvam bude tento človek čeliť?

Myslím si, že bude čeliť jedinej výzve, a to je naplnenie vlastných ambícií so stotožnením sa s biznisom, ktorý robíme. No jeho hlavné výzvy nebudeme vytvárať my, ale musí si ich vytvoriť on sám. Musí byť vnútorne motivovaný a musí vedieť, čo chce. Samozrejme, môže rátať s mojou plnou podporou a ja nedovolím, aby mu u nás v ceste za úspechom stáli nejaké bariéry.

Práca vo finančnom sektore, pod záštitou renomovanej spoločnosti, je dream džob. Možnosť zarobiť si je jedným z kľúčových motivátorov pre tento druh zamestnania.

Ďakujeme za rozhovor Danielovi Parackovi, želáme veľa spokojných zákazníkov a ešte spokojnejších kolegov.

Viac o téme: Praca Aon Key accoun manager Volne miesto
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Getty Images

Súvisiace články