Keď vás zamestnávatelia sledujú: Kontrola sociálnych médií je čoraz populárnejšia

Sociálne médiá zohrávajú čoraz väčšiu úlohu pri posudzovaní potenciálnych zamestnancov pri najímaní spoločnosťami. Obrovské množstvo personalistov začína okrem samotných životopisov skúmať aj profily žiadateľov na sociálnych sieťach skôr, ako sa rozhodnú, či ich prijať alebo nie. Zamestnávatelia však nehľadajú iba nevhodné správanie. Tiež sa chcú ubezpečiť, že sa budete skutočne hodiť do ich pracovného tímu.

Na dnešnom vysoko konkurenčnom trhu práce je dôležité, aby ste vynikali nielen na papieri, ale aj pri osobnom stretnutí a dokonca aj online. Okrem pôsobivých, ľahko čitateľných životopisov a inteligentných osobných sprievodných listov dnes profesionáli musia tiež zvážiť, čo všetko zdieľať na svojich sociálnych sieťach.

Okrem toho, že by ste sa mali vyhnúť negatívnemu správaniu, napríklad zverejňovaniu šteklivých fotografií, môžete sa zároveň posnažiť, aby ste sa stali atraktívnejšími pre potenciálnych zamestnávateľov. Nižšie uvedený sprievodca zdôrazňuje kľúčové miesta na sociálnych profiloch, kde personalisti hľadajú „red flags“ teda „červené vlajky“, a ponúka rýchle a jednoduché kroky, ktoré pomôžu zmeniť potenciálnu katastrofu na profesionálny úspech.

Prvý dojem

Prvým, čo zamestnávateľ uvidí, keď si pozrie váš profil na Facebooku je vaša profilová fotka a titulná fotografia. Nezabudnite si vybrať fotografie, ktoré vás vykresľujú ako správneho a priateľského profesionála, ktorý túži po zaujímavej práci. Očakávajte, že potenciálni zamestnávatelia prehľadajú vaše sociálne profily:

  • Majte vhodnú, profesionálnu fotografiu
  • Ukážte priateľskú osobnosť
  • Nepoužívajte urážlivé fotografie (čokoľvek, čo obsahuje nahotu, alkohol, rasistický obsah, urážlivý jazyk/znaky atď.)

Prečistite si profil

Prvý dojem môže byť najdôležitejší, ale zamestnávatelia sa po zobrazení profilovej fotky nezastavia. Ďalším krokom je prejsť si všetku aktivitu a odstrániť alebo skryť iný, potenciálne urážlivý obsah vo vašom profile.

Prispôsobte si profil

  • Upravte vaše nastavenia ochrany osobných údajov

Nie všetko, čo zdieľate, musí vidieť „Každý“. Pred zdieľaním akýchkoľvek fotografií alebo odkazov skontrolujte, či sú viditeľné iba pre vás alebo vybraných priateľov.

  • Prejdite si všetky ostatné profily

Zistite, čo sa o vás môžu ostatní dozvedieť jednoduchým vyhľadaním vášho mena pomocou Google.

Zahrajte sa na profesionála

Profily vašich sociálnych médií sú stelesnením vašej osobnej značky, a preto sú nástrojmi, ktoré vám pomôžu získať prácu, zamestnancov alebo prilákať budúcich klientov. Pridávajte preto na svoje účty najlepšie takýto obsah:

  • Fotky s vašimi kolegami pri pracovných aktivitách
  • Fotografie s vašimi rovesníkmi pri vhodných aktivitách (školské úspechy, dobrovoľníctvo)
  • Sledujte značky a blogy relevantné pre váš odbor
  • Zdieľajte dôležité správy a analytické príspevky vplyvných značiek a blogov vo svojom odbore
Viac o téme: Práca Pohovor Zamestnávatelia Sociálne médiá Internet
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, glassdoor

Súvisiace články