8 psychologických trikov, ktoré sa vám zídu na pohovore: Toto ste mali vedieť už dávno

Určite viete, že na pohovor by ste mali prísť dobre pripravený. Zistite si, aké otázky vám personalista môže položiť, ukážte záujem, pochváľte firmu, no nepôsobte vtieravo. Netvárte sa ako majster sveta, no neprežeňte to so skromnosťou – nájdite zdravú rovnováhu. Naštartujte sa pred pohovorom a dodajte si dôveru. Že toto všetko je vám jasné? Potom vám ešte môže pomôcť nasledujúcich osem psychologických trikov.

 

 

  1. Pohovor si naplánujte na utorok okolo 10:30 ráno
    Práve tento termín a čas je považovaný za najideálnejší. Personalista už totiž mal čas vybaviť si svoju agendu, zároveň je už od pondelka pracovne naštartovaný, nebude preto pohovor vnímať ako ďalší stres. Vo všeobecnosti platí, aby ste sa vyhli skorým ranným termínom, zároveň však aj neskorým poobedňajším. Skoro ráno môže personalista myslieť na všetko, čo ho počas dňa čaká, ku koncu pracovného dňa zas uvažuje nad osobnými záležitosťami. A to pre vás nemusí byť výhoda.
  2. Zlaďte farbu svojho oblečenia s obrazom, aký chcete o sebe vytvoriť
    Správne zvolená farba oblečenia vie ovplyvniť to, ako vás personalista bude vnímať. Pozrite sa, čo vyjadrujú o človeku jednotlivé farby:
    sivá – logický, analytický
    biela – organizovaný
    hnedá – spoľahlivý, dôveryhodný
    červená - silný
  3. Vaše odpovede prispôsobte veku personalistu
    Iné odpovede totiž uvíta mladý človek, odlišné hodnoty zas bude mať nastavené starší personalista.
    Personalista vo veku 20 – 30 rokov: Prineste so sebou na pohovor ukážky vašej práce, ukážte schopnosť multitaskingu.
    Personalista vo veku  30 – 50 rokov: Zdôraznite vašu kreativitu, ukáže proaktivitu a nadšenie v práci.
    Personalista vo veku nad 50 rokov: Ukážte, že viete tvrdo pracovať, ste lojálny a spomeňte, čo sa vám v doterajšej kariére podarilo dosiahnuť.
  4. Nájdite si niečo spoločné s personalistom
    Platí jednoduché psychologické pravidlo: sú nám sympatickejší tí ľudia, s ktorými máme niečo spoločné. Na to, aby ste zistili, čo vás s personalistom spája, môžete využiť úvodný rozhovor, ale pokojne to môžete objaviť aj počas pohovoru.
  5. Zrkadlite reč tela personalistu
    Ak ste s personalistom nenašli niečo spoločné, nahradiť to môžete tak, že budete kopírovať jeho pohyby a gestá. Ľudia podvedome vnímajú podobnosti a vzbudzuje to sympatie.
  6. Hovorte expresívne
    Monotónny prejav bez života personalistu nepresvedčí a skôr uspí. Ak chcete zaujať, vzbudiť pozornosť a doslova očariť personalistu, pridajte emócie do vášho prejavu. Pracujte s hlasom, s tónom, tempom reči. Ale pozor, nepomýľte si pohovor s divadelným predstavením.
  7. Neusmievajte sa prehnane veľa
    Jemný úsmev sa na pohovor hodí – ak sa vyskytne vhodná situácia. Nerobte však, že už do firmy vstúpite s úsmevom od ucha k uchu, ktorý vám nezíde z tváre aj vtedy, keď hovoríte o vážnych veciach. Vtedy si to skôr pokazíte a budete vyzerať naivne a neprofesionálne.
  8. Spýtajte sa personalistu, prečo vás zavolali na pohovor
    Takéto niečo personalistu prekvapí, no nemusíte sa obávať. Je predsa prirodzené, že chcete vedieť, čo z vášho životopisu personalistu zaujalo. Ak uvidíte, že je po takejto otázke vyvedený z miery, vysvetlite mu, že by ste radi vedeli, ktoré vaše schopnosti a skúsenosti uňho najviac zarezonovali. Odborníci tvrdia, že vám takáto otázka na pohovore môže pomôcť. Nenápadným spôsobom tak donútite personalistu uvažovať o vašich silných stránkach a uvidí vás v tom najpozitívnejšom svetle.
Zdielať článok na Facebooku
24.06.2019  |  Zdroj: businessinsider; Foto:gettyimages; Autor: © Zoznam/ext
Hodnotenie článku:
1.0/5 (1 hlasov)

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin