Bez tohto na pohovor nevykročte: 13 vecí, ktoré si musíte osvojiť ešte pred stretnutím s personalistom

Chystáte sa na pohovor? Z každej strany sa na vás valia slová ako "proaktivita", "tímový hráč" či "silná pracovná etika"? Tieto pojmy sú síce dôležité, ale to, čo naozaj potrebujete, je zmes zručností spojených so všeobecným prehľadom. A ktoré zručnosti to sú? Pripravili sme pre vás zoznam toho najdôležitejšieho, s čím by ste mali vykročiť na pohovor. Vďaka tomu presvedčíte vášho budúceho zamestnávateľa, že zamestnať vás bolo jeho najlepším kariérnym rozhodnutím.

 

1. Vedzte, čo chcete a prečo to chcete

Váš zamestnávateľ musí mať pocit, že práve vy ste vhodný na danú pracovnú pozíciu. Dôležité je poznať svoje kvality, vedieť, čo chcete, prečo to chcete a nebáť sa dať to najavo. Ale pozor, sebavedomie je dvojsečná zbraň. Niektorí zamestnávatelia to totiž môžu vnímať ako aroganciu. Čo skutočne hľadajú, je váš potenciál, ktorý môže firma využiť - a to je výhra pre vás oboch.

2. Buďte diplomat pri riešení konfliktov

Mier na pracovisku, eliminovať stres a prispievať k vytváraniu harmónie na pracovisku. Ak diplomacia nie je pre vás cudzie slovo, viete zdravo argumentovať na rokovaniach či pri vzniknutých konfliktoch, ušetríte tým vášmu zamestnávateľovi tisíce eur za účasť externého mediátora. A úcta k vám? Tá porastie rýchlosťou svetla.

3. Spojte vlastné ciele s cieľmi spoločnosti

Zamestnanci, ktorí poznajú a rozvíjajú svoje vlastné ciele, ich môžu v konečnom dôsledku zosúladiť s cieľmi spoločnosti. A prínos? Zaručený pre obe strany.

4. Naučte sa zorganizovať si veci

Mať organizačné schopnosti je alfa a omega každej spoločnosti. S vynikajúcimi organizačnými schopnosťami tak ľahšie a efektívnejšie dosiahnete stanovené priority a požiadavky zamestnávateľa. V dnešnom pracovnom svete sú akékoľvek stratégie na zníženie stresových situácii prednosťou zamestnanca.

5. Buďte flexibilným a tímovým hráčom

Byť flexibilný a zároveň tímový hráč? Dá sa to vôbec skĺbiť? Ak ste prirodzený vodca, tým lepšie pre vás! Ak sa stanete tímovým hráčom, v skutočnosti odstupujete od kormidla vedenia a dáte možnosť iným, aby sa vodcovského kormidla ujali. No zasa na druhej strane pracovať v tíme pomáha rásť nielen spoločnosti, ale aj vám.

6. Buďte si istý, nie arogantný

Predstavte si, že by ste počas pracovného pohovoru položili potenciálnemu zamestnávateľovi otázku: „Za aký čas budem mať nárok na zvýšenie platu alebo kariérny postup?“ Je totiž veľký  rozdiel medzi istotou a arogantnosťou. Ak ste v práci nováčik, nesnažte sa meniť zabehnutý chod spoločnosti, môžete si tak spoľahlivo spraviť nepriateľov hneď od prvého dňa.

7. Vždy zaujmite pozitívny postoj

Kratučké úsmevy, nervózny chichot a vyhlásenia ako „stačí myslieť pozitívne“ nestačia. Zamestnávatelia oveľa priaznivejšie pozerajú na toho, ktorý dokáže priznať negatíva danej situácie, ale naďalej sa ju snaží vyriešiť. Pozitívny postoj váš potenciálny zamestnávateľ ocení.

8. Buďte Sherlock Holmes

Nie je nič horšie, ako keď vám niekto zadá ťažkú otázku či úlohu a vás ani nehne, aby ste priniesli odpoveď či riešenie. Buďte Sherlock Holmer - skúmajte, zisťujte a ak potrebujete, nehanbite sa požiadať o pomoc.

9. Osvojte si emocionálnu inteligenciu

Viete zvládať emócie? Viete sa vcítiť do pocitov druhých? Manažér, ktorý vidí, že vám emocionálna inteligencia nie je cudzia, bude mať pocit, že ste pre firmu výhrou.

10. Naučte sa komunikovať

Vedieť, kedy použiť e-mail, kedy zvoliť priamy a kedy telefonický rozhovor, je dôležitou vlastnosťou každého zamestnanca. Buďte všímavý a čítajte medzi riadkami.

11. Nepodceňujete sebareflexiu

Sebareflexia je vysoko posilňujúca a výrazne prispieva k lepšiemu pracovnému výkonu. Ukážte zamestnávateľovi, že viete o svojich silných a slabých stránkach. Ak ste pochybili, nebojte sa to priznať. Keď si priznáte chyby, oveľa ľahšie  sa vám budú viesť rozhovory so zamestnávateľom, budú menej stresujúce a emocionálne.

12. Buďte kreatívny

Keď sa stretnete s problémom alebo výzvou a okamžite vám napadne riešenie, je to skvelá vlastnosť, ktorú váš šéf s radosťou ocení. Ak máte otvorenú myseľ a automaticky vám napadnú otázky: „Ako sa to dá vyriešiť?", „Musí existovať cesta", prispievate k rastu spoločnosti a zároveň inšpirujete ostatných, aby začali myslieť rovnakým spôsobom.

13. Vzdelávajte sa

Nebuďte osobou, ktorá vyzdvihuje len zabehnuté tradície a nepodporuje zmeny. Či už ide o novú funkciu, ktorá vyžaduje nové vedomosti alebo osvojenie si práce s novým programom, každý zamestnávateľ potrebuje a ocení ľudí, ktorí sú ochotní sa vzdelávať. Inovácia je hlavným kľúčom k úspechu, pretože znamená zmenu a zmena zase prínos. Staňte sa prínosom pre vášho zamestnávateľa.

Viac o téme: Pohovor Príprava pred pohovorom
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: lifehack, stylzivota, dariknews, gestion; Text: kch; Foto: gettyimages
 
Staršie správy
Staršie správy