9 trendy povolaní, ktorých názvom možno ani vy nerozumiete: Pozrite sa, čo robia ľudia na týchto pozíciách

Zdroj: Getty Images

Moderné technológie a nová doba priniesli poriadnu zmenu na pracovnom trhu. Dnes už len málo detí sníva o tom, že budú policajtom, hasičom, lekárom či futbalistom. Do ich slovníka sa dostali slová ako youtuber, u starších možno aj influencer a mladí ľudia sa obracajú k pozíciám, o ktorých ich rodičia ani netušili, že sa nimi dá skutočne zarobiť. Dnes na trhu chýbajú pekári, no máme veľa šikovných poistných matematikov. Povolanie učiteľa nie je lákavé, oveľa zaujímavejšie je byť social media manažér či stratég. Pozrite sa na 9 trendy povolaní súčasnosti, pri ktorých mnohí ani len netušia, čo sa za nimi skrýva.

 
  1. SEO Špecialista
    Čo sa skrýva za skratkou SEO? Ide o skratku anglického search engine optimization, teda optimalizácia pre vyhľadávače. Úlohou SEO špecialistu je zabezpečiť, aby sa zlepšila návštevnosť webových stránok, ktoré má na starosti. Stará sa o to, aby získali lepšiu pozíciu v internetových vyhľadávačoch. Ku svojej práci využíva množstvo nástrojov, táto práca zahŕňa napríklad aj analýzu kľúčových slov, nie je mu vzdialená ani social media marketing. 
  2. Stratég
    Táto pozícia sa často využíva v reklamných agentúrach. Ide o človeka, ktorý vie vycítiť obchodnú príležitosť. Jeho úlohou je hľadať zaujímavé spôsoby a cesty, ako rozviť potenciál biznisu klienta. Úzko spolupracuje s kreatívcami a marketingovými špecialistami z tímu.
  3. Softvérový vývojár
    Tento človek vytvára rôzne softvérové aplikácie – či už ide o mobilné aplikácie alebo počítačové programy. Navrhuje ich, testuje ich funkčnosť, hľadá chyby a opravuje ich.
  4. Copywriter
    Anglický názov, ktorý mätie najmä starších ľudí. Jeho slovenský preklad – reklamný textár, však veľa vysvetľuje – jeho úlohou je pripraviť predajné texty. Copywriter píše pútavo a snaží sa, aby jeho texty presvedčili čitateľa k uskutočneniu akcie – napríklad ku kúpe produktu či objednania služby. Informačné letáky, texty na weboch či brožúrky – aj toto je napríklad výsledkom práce reklamného textára.
  5. Social media manažér
    Ak aj vy máte vaše obľúbené stránky na sociálnych sieťach, pravdepodobne tušíte, že obsah na nich musí niekto vytvárať, prípadne plánovať. Sú to práve social media manažéri, ktorí sa starajú o pravidelné pridávanie zaujímavých príspevkov, ktoré by sa vám – publiku – mohli páčiť a zaujať vás.
  6. Poistný matematik
    Využívajú štatistické údaje, pomocou ktorých zisťujú, ako finančná minulosť ovplyvňuje človeka, aké veľké je riziko v súvislosti s jeho risk a ako ho môžu eliminovať. Okrem toho k ich úlohám patrí aj monitorovanie a analyzovanie vývoja poistných produktov, pripravujú podklady pre účtovníctvo, audítorov a kontrolné orgány.
  7. UI či UX dizajnér
    Zvláštne skratky, ktoré len ťažko odhaľujete? Niet divu, ak sa nepohybuje v tejto oblasti. UI pochádza z anglického User Interface – v preklade ide o užívateľské rozhranie, teda o to, ako webová stránka, aplikácia, či napríklad e-shop vyzerá. UX je zas skratkou pre User Experience - skúsenosť používateľa, teda ako sa dokáže pohybovať na stránke, ako ľahko dokáže nájsť to, čo hľadá. UI a UX idú spolu ruka v ruke. UI dizajnér navrhuje stránku tak, aby pôsobila na používateľa esteticky, úlohou UX dizajnéra je ju zas upraviť tak, aby bola pre používateľa čo najľahšie používateľná.
  8. Data Scientist
    Táto pozícia, ktorá zatiaľ nemá slovenský preklad, je v súčasnosti jednou z najžiadanejších na svete. Firmy totiž zaujímajú dáta a údaje. Chcú ich spracovávať, analyzovať a získané údaje využiť na prípravu plánov a stratégií. Práve preto majú dnes ľudia na týchto pozíciách cenu zlata.
  9. Influencer
    Natáčať videá, ktoré majú státisíce zhliadnutí, robiť fotografie, ktoré získavajú tisíce lajkov, stať sa osobnosťou, ktu ktorej vzhliadajú a ktorú obdivujú zástupy ľudí. To je túžba dnešných nielen mladých ľudí, ale už aj detí. Ich predstava je zarábať si napríklad ako YouTuber. Nahrávať sa počas hrania počítačových hier, porozprávať na kameru, čo si obliecť do školy, vytvárať vlogy, ktoré budú ľudia sledovať a za čo im budú tiecť peniaze. Alebo chcú robiť fotky, ktoré dobyjú Instagram a firmy im budú platiť za to, aby ich produkt spomenuli vo svojom príspevku. Byť influencerom je, zdá sa, ľahké, nie je to však celkom tak. Konkurencia je veľká a na to, aby ste si získali silnú a veľkú komunitu fanúšikov, musíte mať dobre premyslený a kvalitný obsah.​

Je povolanie, ktorého náplň práce vám nie je jasná? Chceli by ste  vedieť, čo robí človek na tej-ktorej pozícii? Pozrite si podrobný opis akéhokoľvek povolania, stačí si ho vyhľadať v tomto zozname.

Viac o téme: Youtuber Influencer Trendy povolania
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: pixabay.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy