Týchto 8 povolaní pred 20 rokmi neexistovalo: Dnes by ich chcel robiť každý

Zdroj: Getty Images

Pred 20 rokmi sa o mnohých dnešných pozíciách ani len nechyrovalo. Niet divu, že pri mnohých názvoch súčasných pozícií staršia generácia len prekvapene krúti hlavou. Pozrite sa, aké pozície vytvoril nástup nových technológií. Niektoré z nich by ste chceli robiť asi aj vy.

 

 

 

 

  1. Vývojár aplikácií
    Mobilné aplikácia totiž vznikli až na konci roku 2000, dovtedy sa teda o vývojárovi aplikácií ani nechyrovalo. Dovtedy teda neexistovalo povolanie vývojára, ktorý by sa zaoberal ich vývojom. Nepredstaviteľnými povolaniami však boli aj pozície ako napríklad web analytik či SEO špecialista.
  2. Operátor dronov
    Dronom sa už pred časom podarilo zaistiť si miesto v bežnom živote, avšak až potom, ako sa niektoré spoločnosti – ako napríklad Amazon, rozhodli používať drony v rámci svojho biznisu, vzniklo toto špeciálne povolanie. Aby tieto drony mohli doručovať zásielky, potrebujú svojho operátora. A tak bolo nové povolanie na svete.
  3. Moderátor internetového obsahu
    Ako sila internetu rástla a začalo sa na ňom objavovať stále viac obsahu, bolo potrebné ho moderovať. A presne to je úlohou človeka vykonávajúceho túto pozíciu. Stará sa o to, aby bol, napríklad na YouTube, nahratý vhodný obsah, ktorý môžu vidieť používatelia. Týka sa to ale tiež aj článkov či fotografií. Eviduje, posudzuje a schvaľuje alebo zamieta všetko to, čo sa na stránke, ktorú spravuje, publikuje.
  4. Mechanik 3D tlačiarne
    Hoci sú 3D tlačiarne malý zázrak, nefungujú len tak samy od seba. Potrebujú technikov, ktorí sa o ne starajú. A keďže pokrok ide stále ďalej – veď 3D tlačiareň vám vie dokonca vytlačiť celý dom, technici, ktorí dokonale poznajú a ovládajú 3D tlač, budú viac a viac žiadaní.
  5. Predajca cez internet
    Môžete sedieť doma, vyrábať svoje výrobky a jednoducho ich ponúkať cez internet. Buď na svojom vlastnom webe alebo na špecializovanom webe ponúkajúcom hand-made výrobky. Vďaka internetu a možnostiam, ktoré ponúka, svoje výrobky nemusíte predávať iba na Slovensku, kupcov môžete nájsť dokonca na celom svete. Predstavte si, ako by na takúto možnosť reagovali ľudia pred 20 rokmi.
  6. Social media špecialista
    Pre čoraz viac ľudí sa sociálne siete stávajú neodmysliteľnou súčasťou ich života. Značky to vedia a aj preto sa snažia byť prítomné tam, kde trávia veľa času ich zákazníci. Tak vznikla pozícia social media špecialistu, ktorý sa stará o jednotlivé kanály sociálnych sietí firiem a značiek, vytvára stratégiu komunikácie a je v priamom kontakte s klientmi či zákazníkmi.
  7. Uber/Taxify taxikár
    Hoci Uber pred nedávnom v Bratislave skončil, stále funguje v iných krajinách. Zarábať si ako taxikár si však stále môžu Slováci v Bratislave a Košiciach prostredníctvom služby Taxify.
  8. Influenceri
    Ak neovládate anglický jazyk, názov tejto pozície vám nemusí nič hovoriť. Základ tohto slova však vychádza z anglického influence, čo znamená ovplyvňovať alebo vplyv. Influenceri sú teda osoby, ktoré majú schopnosť ovplyvňovať iných ľudí. Veľmi často sú to herci, športovci, známe osobnosti. Práve ich totiž – predovšetkým na sociálnych sieťach, sledujú stovky či tisícky ľudí, influenceri majú svoje publikum. Preto je využívanie influencerov obľúbené v on-line marketingu. Značky sú ochotné platiť influencerom za to, aby propagovali ich výrobky na svojich sociálnych sieťach. Veď to, čo konzumujú, nosia alebo kupujú influenceri, môže výrazne ovplyvniť správanie ich „publika“ na sociálnych sieťach. Zarábať si propagovaním výrobkov na svojom Instagrame znie dobre, čo poviete?
Viac o téme: Pozície Nové povolania
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: gettyimages

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy