Hľadáte si prácu? Takýto e-mail by mal dostať váš budúci zamestnávateľ
Už samotný predmet mailu vám môže pomôcť vyniknúť. Hlásite sa do vami vysnívanej firmy? Reagujete na zaujímavú pracovnú pozíciu? Nevýhodou e-mailovej komunikácie je, že môžete ľahko splynúť s desiatkami ďalších uchádzačov. Preto je dôležité, aby ste upútali pozornosť už v e-mailovej schránke personalistu. Viete, ako na to? Stačí, ak si šikovne premyslíte, čo uvediete do predmetu mailu. Toto je pár návrhov, ktorými sa môžete inšpirovať.
- Predmet mailu musí byť krátky
Predstavte si, že by ste dostali e-mail s takýmto názvom:
Hotelierstvo a služby sú zaujímavá pracovná oblasť. Chcete v nej pracovať? Máme pre vás 6 nových pracovných ponúk na pozíciu čašník, chyžná, recepčná
Príliš dlhé predmety e-mailov nie je možné prečítať si celé – neumožňuje to e-mailová schránka. Ak by ste aj taký mail dostali, videli by ste iba niekoľko prvých slov. A ak by vás nezaujali, mail by ste prehliadli, prípadne hodili do koša. Ak teda posielate zamestnávateľovi mail so svojím životopisom, voľte krátky predmet mailu. Čím kratší, tým lepší.
Príklad: Záujem o pozíciu Sales Manager - Najdôležitejšie slová napíšte ako prvé
Ďalšou možnosťou, ako upútať pohľad a záujem personalistu, je uviesť tie najdôležitejšie slová ako prvé.
Príklad: Marketingový manažér s 8 rokmi skúseností
Verte, že ak si personalista nájde v schránke e-mail s takýmto predmetom, určite si ho otvorí. - Buďte jasný a konkrétny
Personalisti údajne strávia len niekoľko sekúnd pozretím životopisu. Predstavte si potom, koľko času asi venujú skenovaniu e-mailov od uchádzačov. Predmet mailu by preto mal komunikovať jasne a presne – kto ste a čo hľadáte.
Príklad: Ján Novák – záujem o prácu PHP programátora - Uveďte pozíciu a vaše meno
Je dobré, ak priamo do predmetu mailu uvediete číslo a názov danej pozície. Mnoho personalistov to už aj priamo v pracovnej ponuke vyžaduje. Je to pre nich jednoduchšie, pretože sa tak nezatúlate medzi kandidátov hlásiacich sa na inú pozíciu.
Príklad: Účtovník 1-26-2356, Alena Mladá - Nepoužívajte VEĽKÉ PÍSMENÁ
Možno si myslíte, že tak upútate pozornosť personalistu, bude to však získanie si pozornosti nesprávnym spôsobom. Veľké písmená sú totiž digitálnym ekvivalentom kričania. A to predsa robiť nechcete. Ak chcete zaujať, využite radšej interpunkčné znamienka.
Príklad: Záujem o prácu: Skúsená obchodníčka hľadá zamestnávateľa - Buďte originálny a kreatívny
Prečo by ste do predmetu mailu nemohli uviesť niečo, čo vzbudí v personalistovi zvedavosť? Odlíšte sa, buďte kreatívny – to sa hodí predovšetkým na pozíciách, kde je táto schopnosť nevyhnutná.
Príklad: Chcem byť váš nový copywriter. Držím si palce
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com