Počuli ste už o pravidle 30-60-90? Ak ste nastúpili do novej práce, prípadne vás nástup ešte len čaká, mali by ste si ho osvojiť. Pomôže vám v zaradení sa do nového kolektívu. Prvé týždne či mesiace v novom zamestnaní totiž dokážu byť stresujúce a takto ich zvládnete oveľa ľahšie.
Pravidlo 30-60-90 je akýsi strategický plán na zvládnutie prvých troch mesiacov v novej práci. Každá z troch fáz má pritom svoj jasný cieľ, o čom hovorí aj web The Muse.
1. fáza (30 dní) – Učenie a spoznávanie
Cieľom tejto fázy je pochopiť firemnú kultúru, procesy a očakávania. Zamerajte sa na tieto aktivity:
- Zoznámte sa s kolegami a snažte sa vybudovať dobré vzťahy.
- Zistite, ako spoločnosť funguje a aké sú vaše hlavné úlohy.
- Pozorujte, ako funguje tím a aké sú firemné hodnoty.
- Nebojte sa pýtať a získavajte cenné rady napríklad od skúsených kolegov.
- Absolvujte všetky potrebné a vstupné školenia.
2. fáza (60 dní) – Aktívne zapájanie sa a prispievanie
V druhej fáze prejdite od pozorovania k aktívnemu zapájaniu sa. V tomto období by ste mali začať aplikovať svoje schopnosti a ukázať, ako môžete prispieť.
- Začnite samostatne realizovať menšie projekty.
- Hľadajte príležitosti, kde by ste mohli priniesť riešenia.
- Ponúkajte konštruktívne návrhy a riešenia.
- Ukážte, že ste ochotní ísť nad rámec základných povinností.
- Budujte si dôveru u kolegov a nadriadených.
- Prehlbujte svoje znalosti a zručnosti potrebné pre danú pozíciu.
- Dokumentujte svoje úspechy a výsledky, ktoré môžete neskôr prezentovať.
3. fáza (90 dní) – Produktivita a plánovanie
Teraz je čas ukázať, že ste pripravení byť plnohodnotným členom tímu. Zamerajte sa na toto:
- Navrhnite stratégie, ktoré budú mať pozitívny vplyv na tím alebo oddelenie.
- Aktívne komunikujte o svojich nápadoch a víziách.
- Ak je to vhodné, začnite preberať iniciatívu na väčších projektoch.
- Preukážte, že ste spoľahliví a tím sa na vás môže spoliehať.
Ak chcete uspieť v novom zamestnaní a hľadáte pár tipov, ako pravidlo 30-60-90 úspešne aplikovať, máme pre vás pár tipov na záver:
- Buďte proaktívni a iniciatívni.
- Nebojte sa pýtať a žiadať spätnú väzbu.
- Udržiavajte pozitívny prístup.
- Neustále sa vzdelávajte a rozvíjajte.
- Budujte dobré vzťahy so spolupracovníkmi a nadriadenými.
Keďže každá firma je iná, inak musíte pristupovať aj k vytvoreniu takéhoto plánu. Dôležité je byť flexibilným a ochotným učiť sa nové veci.
{{ poll.title }}
{{ poll.title }}
{{ poll.thanks }}
{{ poll.title }}
{{ profiles[profileEvalueated.index].name }}
Zhoda: {{ profileEvalueated.weightPercentage }}%