Štvrtok23. január 2025, meniny má Miloš, zajtra Timotej, Timon, Tímea

Nastúpili ste do novej práce? Držte sa pravidla 30-60-90

Zobraziť galériu (2)

Počuli ste už o pravidle 30-60-90? Ak ste nastúpili do novej práce, prípadne vás nástup ešte len čaká, mali by ste si ho osvojiť. Pomôže vám v zaradení sa do nového kolektívu. Prvé týždne či mesiace v novom zamestnaní totiž dokážu byť stresujúce a takto ich zvládnete oveľa ľahšie.

Pravidlo 30-60-90 je akýsi strategický plán na zvládnutie prvých troch mesiacov v novej práci. Každá z troch fáz má pritom svoj jasný cieľ, o čom hovorí aj web The Muse

1. fáza (30 dní) – Učenie a spoznávanie

Cieľom tejto fázy je pochopiť firemnú kultúru, procesy a očakávania. Zamerajte sa na tieto aktivity:

  • Zoznámte sa s kolegami a snažte sa vybudovať dobré vzťahy.
  • Zistite, ako spoločnosť funguje a aké sú vaše hlavné úlohy.
  • Pozorujte, ako funguje tím a aké sú firemné hodnoty.
  • Nebojte sa pýtať a získavajte cenné rady napríklad od skúsených kolegov.
  • Absolvujte všetky potrebné a vstupné školenia. 

2. fáza (60 dní) – Aktívne zapájanie sa a prispievanie

V druhej fáze prejdite od pozorovania k aktívnemu zapájaniu sa. V tomto období by ste mali začať aplikovať svoje schopnosti a ukázať, ako môžete prispieť.

  • Začnite samostatne realizovať menšie projekty.
  • Hľadajte príležitosti, kde by ste mohli priniesť riešenia.
  • Ponúkajte konštruktívne návrhy a riešenia.
  • Ukážte, že ste ochotní ísť nad rámec základných povinností.
  • Budujte si dôveru u kolegov a nadriadených.
  • Prehlbujte svoje znalosti a zručnosti potrebné pre danú pozíciu.
  • Dokumentujte svoje úspechy a výsledky, ktoré môžete neskôr prezentovať.

Nastúpili ste do novej
Zobraziť galériu (2)
 (Zdroj: Getty Images)

3. fáza (90 dní) – Produktivita a plánovanie

Teraz je čas ukázať, že ste pripravení byť plnohodnotným členom tímu. Zamerajte sa na toto:

  • Navrhnite stratégie, ktoré budú mať pozitívny vplyv na tím alebo oddelenie.
  • Aktívne komunikujte o svojich nápadoch a víziách. 
  • Ak je to vhodné, začnite preberať iniciatívu na väčších projektoch.
  • Preukážte, že ste spoľahliví a tím sa na vás môže spoliehať.

Ak chcete uspieť v novom zamestnaní a hľadáte pár tipov, ako pravidlo 30-60-90 úspešne aplikovať, máme pre vás pár tipov na záver:

  1. Buďte proaktívni a iniciatívni.
  2. Nebojte sa pýtať a žiadať spätnú väzbu.
  3. Udržiavajte pozitívny prístup.
  4. Neustále sa vzdelávajte a rozvíjajte.
  5. Budujte dobré vzťahy so spolupracovníkmi a nadriadenými. 

Keďže každá firma je iná, inak musíte pristupovať aj k vytvoreniu takéhoto plánu. Dôležité je byť flexibilným a ochotným učiť sa nové veci.

Viac o téme: Nová prácaPravidlo 30-60-90
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Správy

Ekonomika

Šport

Novinky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program