Ako sa stať obľúbeným v kolektíve? 16 pravidiel mini etikety slušného zamestnanca

Nikto od vás nežiada, aby ste sa naučili kompletný bontón slušného správania. Stačí ak sa zamyslíte sami nad sebou. Niekedy možno nie je najdôležitejšie, kto mal správne v danej situácii prvý otvoriť dvere, podstatné je, že ste ich proste otvorili. Pozrite si niekoľko základných pravidiel, ktoré z vás spravia, nie len lepšieho kolegu ale aj človeka.

  1. Dávajte si pozor na sociálne siete, nie je vhodné, ak ukazujete príliš veľa zo svojho súkromia. Niektoré vaše názory a aktivity nemusia byť prijímané s pozitívnym ohlasom.
  2. Pozor na hlasné telefonovanie. Hlasný odposluch nepatrí do spoločnosti, vonkoncom ak pracujete v open office.
  3. Nikdy sa nehrajte s mobilom v spoločnosti. Nie je väčší prejav neúcty, ako ignorácia počas porady, rozhovoru so šéfom alebo kolegom.
  4. Vašu úctu si zaslúži každý zamestnanec, či už sa jedná o upratovačku alebo najvyššieho šéfa. Z toho dôvodu sa nezabudnite pri stretnutí pozdraviť, a to každému.
  5. Gastronomické výstrelky si nechajte na pohodlie domova. Nie je nič horšie, ako nepríjemná aróma zohriatého jedla rozliehajúca sa po celej kancelárii.
  6. Prejavujte vďačnosť. Nič nie je samozrejmé a každá pomoc si zaslúži byť ohodnotená minimálne čarovným slovíčkom „Ďakujem“.
  7. Udržujte poriadok. Umyte si za sebou šálku od kávy, upracte si svoj pracovný stôl. Je to len a len vaša vizitka.
  8. V práci si dajte tichý režim na súkromný telefón. Pokiaľ sa chcete vyhnúť nechápavým pohľadom, nemusí sa po celej kancelárii ozývať vaše „I’m a sigle lady“ alebo zvučka zo Star Warsu.
  9. Nikto nemá rád hlučných ľudí. Uberte z hlasitosti telefonovania a nezabudnite aj na niekoľko decibelov zo zvonivého smiechu.
  10. Snažte sa byť dochvíľny. Ak ste si vedomý svojho meškania, dajte o ňom vedieť, tak si udržíte status spoľahlivého človeka.
  11. Ak počas práce máte vo zvyku počúvať hudbu, jedine so slúchadlami. Nie každý môže byť nadšený vašim hudobným vkusom.
  12. Súkromné hovory si nikdy nevybavujte v kolektíve kolegov a vonkoncom nie pred šéfom. Nemusí každý vedieť o domácej hádke, ktorá vlastne ani nebola hádkou, alebo poznať váš nákupný zoznam na poobedie.
  13. Toaleta nie je určená na klebetenie a ohováranie. Nikdy neviete, kto sa skrýva v kabínke.
  14. Ak je očividne jasné, že vás zmohla choroba, zostaňte doma. V aktuálnej situácii, keď svetom dva roky zúrila pandémia, nepotešíte nikoho, ak budete chodiť do práce chorý.  
  15. Nezaškodí si v práci trošku zavtipkovať, ale pozor na dvojzmysly, ktoré by mohli byť druhou stranou zle pochopené.
  16.  
  17. To, že na oblečení nezáleží, nie je tak úplne pravda. Príliš extravagantné a vyzývavé kúsky možno v niektorým očiach vzbudzujú obdiv, ale v konečnom dôsledku môžu stáť za vašim zbytočným zaškatuľkovaním. 
  • Autor: © Zoznam/vargova
  • Zdroj: Foto: Getty, RED

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy