Online platforma inovuje trh firemného vzdelávania: Firmy oceňujú rôznorodosť a odbornosť, lektori slobodu

Celosvetovo úspešné princípy zdieľanej ekonomiky zasiahli aj svet vzdelávania. Výsledkom je platforma Workshop.sk, ktorá spája tých, čo chcú vzdelávať, s tými, ktorí vzdelávanie ponúkajú na jednom slobodnom a dostupnom mieste. Takmer 150 lektorov, koučov a mentorov z najrôznejších oblastí na nej ponúka svoje know-how úplne bez obmedzení. Sami rozhodujú o cene, mieste a čase konania svojho školenia. Firmy aj jednotlivci tak majú istotu, že tu nájdu iba kvalitný produkt pod vedením pre danú tému zapáleného odborníka.

Autor projektu, Marko Šarmír, chce takýmto riešením trh so vzdelávaním inovovať a liberalizovať. Naším cieľom je ho jednoducho viac sprístupniť a otvoriť. Kurzy na Workshop.sk sú vlastníctvom lektora a on sám rozhoduje, čo, kedy a za akú cenu bude predávať. Lektori vytvárajú svoju ponuku sami a podľa vlastných preferencií. Získavate tak záruku kvality a uistenie, že akúkoľvek tému si vyberiete, vždy ju bude viesť človek, ktorý je v danej oblasti odborníkom.“

Rôznorodosť namiesto stereotypu

HR-isti a manažéri firiem na Slovensku, ktoré chcú zabezpečiť vzdelávanie zamestnancov, najčastejšie siahnu po vzdelávacej agentúre alebo po svojich stálych lektoroch. Podľa Marka môže byť Workshop výborným nástrojom pre tie spoločnosti, ktoré chcú mať flexibilitu, kvalitu a rôznorodosť vo svojich rukách a na jednom mieste. Takto získajú prístup k neustále novým inšpirujúcim lektorom a ich produktom. „Toto všetko na jednom mieste dáva firmám, pre ktoré je vzdelávanie dôležitou súčasťou ich rozvoja, veľkú výhodu.“

Online platforma inovuje trh Galéria fotiek (5)

Priestor aj pre neznámych, no kvalitných lektorov

Platforma podporuje slobodný trh vzdelávania. „Aj neznámych lektorov s kvalitným obsahom dokáže predstaviť firmám, ktoré sú častokrát limitované ponukou svojej vzdelávacej agentúry. Takto na nej nie sú závislí a môžu si vyberať z množstva kvalitných lektorov a zároveň im dopriať aj verejný feedback, ktorý pomáha skvalitňovať vzdelávacie služby,“ objasňuje Managing Director projektu, Marko Šarmír.

Zelená pre vzájomné synergie

Workshop nie je jedinou platformou na trhu, ktorá predáva kurzy a školenia. Predsa len sa niečím výrazne odlišuje. Väčšina z nich vystupuje ako organizátor a majiteľ produktov, a teda lektor na nich nemá svoj vlastný priestor. Workshop vyznáva filozofiu zdieľanej ekonomiky. Na technologickej úrovni je účtovníkom, IT odborníkom, obchodníkom, marketérom a supportom v jednom balíku,“ pokračuje Marko. Lektorom poskytuje priestor, kde môžu zdieľať vzájomné synergie, slobodne tvoriť a ponúkať svoje služby.

Online platforma inovuje trh Galéria fotiek (5)

Minimálne úsilie a rady odborníkov

Platforma funguje už 3 roky. Začínala s pár lektormi, dnes pod jej brandom ponúka svoje kurzy či školenia takmer 150 lektorov, koučov, mentorov, mediátorov, marketérov, obchodníkov a HR špecialistov. „Workshop.sk sme spustili s cieľom vytvoriť pre lektorov prostredie, v ktorom budú môcť jednoducho propagovať svoju lektorskú značku a kurzy bez toho, aby im ktokoľvek siahal na ich slobodu a cenotvorbu alebo im diktoval, aké témy môžu a nemôžu ponúkať,“ vysvetľuje Zuzana Riglerová, Marketing Manager projektu. „Na druhej strane sme firmám chceli priniesť platformu, na ktorej si nájdu ideálneho lektora pre všetky svoje vzdelávacie potreby a nebudú preto musieť vynaložiť viac úsilia než zopár kliknutí. Po čase sme však pochopili, že firmy sa nechcú k rozhodnutiu „doklikať“ vo virtuálnom prostredí, ale chcú proces výberu konzultovať s odborníkmi, ktorí im vedia poradiť rýchlo a správne.“

Jedna téma na desiatky spôsobov

V oboch prípadoch na platforme uspejete. Dokážete si objednať kurz v konkrétnom termíne online alebo môžete kontaktovať Workshop tím, ktorý je k dispozícii prostredníctvom online chatu, e-mailom alebo na telefóne. Vždy ochotne poradí, aký lektor alebo tréning je pre vás v konkrétnej situácii vhodný.Pre mňa osobne je úžasné sledovať, ako sa 20 lektorov „popasuje“ s rovnakou témou 20-imi odlišnými spôsobmi a to je na platforme Workshop.sk jedinečné,“ prezradila Zuzana.

Presne podľa požiadaviek

Každý lektor si prináša vlastné profesionálne skúsenosti a zručnosti, ktoré odovzdáva ďalej a školí len tie témy, ktoré má zažité a ktoré ho bavia školiť. Vďaka tomu dokážeme odporučiť vhodného lektora naozaj takmer každému – najmä keď sa bavíme o soft-skills školeniach.“ Marketingová manažérka uvádza nasledovný príklad. „Ak niekto hľadá lektora zameraného na psychohygienu a prevenciu vyhorenia, dokážeme mu odporučiť 15 lektorov. Ak niekto hľadá lektora zameraného na psychohygieniu a prevenciu vyhorenia v Bratislavskom kraji, vieme mu odporučiť 10 lektorov. Ak však niekto hľadá vyššie spomínaného lektora pre cieľovú skupinu učiteľov, dokážeme mu vybrať práve tú lektorku, ktorá má skúsenosti ako pedagogička detí, lektorka učiteľských kolektívov a dôverne pozná špecifiká a výzvy školského prostredia, čo z nej robí ideálnu odborníčku pre tento projekt.“

Online platforma inovuje trh Galéria fotiek (5)

150 lektorov, 2 000 produktov

Takýmto spôsobom sa support tím so zákazníkom za niekoľko minút dopracuje od prvotného dopytu na tému a zoznamu 150 lektorov ku konkrétnemu menu. V prípade, že si nie je istý témou, môže sa inšpirovať viac ako 2 000 produktami, ktoré na platforme nájde roztriedené do prehľadných kategórií a objednať si od lektorov konkrétne produkty alebo si ich dať prispôsobiť na mieru.

Vedie Mailchimp a Excel

Platforma je určená primárne pre firemné vzdelávanie, ale otvorená je všetkým záujemcom bez rozdielu. Kurz cez ňu si už zakúpili mnohé známe firmy ako SPP, Slovenská sporiteľňa, Askoll, VÚB banka, SCONTO Nábytok či COOP Jednota, ale i mnoho rôznych malých firiem či jednotlivcov. Za posledné mesiace eviduje Workshop zvýšený počet dopytov na témy ako zvládanie náročných situácií, psychickej odolnosti, stres manažmentu, time manažmentu či zvyšovania efektívnej spolupráce a sceľovania tímov. Z hard-skills sú obľúbené kurzy Mailchimpu a Excelu.

Maximum zákazníkov, ale aj zážitok

Workshop.sk momentálne prechádza najväčšou transformáciou od svojho vzniku. Pri vývoji platformy v prvom rade myslíme na to, čo prinesie lektorom maximum spokojných zákazníkov a v tesnom závese na to, ako pripraviť lektorom a ich zákazníkom čo najlepší zážitok z používania platformy.“ Zuzana tiež prezradila, že aktuálne redizajnujú užívateľské prostredie platformy, prostredníctvom ktorého chcú klientom priniesť ešte lepší zákaznícky servis, jednoduchšiu dostupnosť školení a prehľadnejšiu ponuku služieb. Ak si nevyberiete z portfólia školení uverejnených na platforme, môžete siahnuť po službe vytvorenia školenia na mieru, prenájmu školiacich priestorov či natáčania tréningových videí. Potreba presunúť aktivity do online prostredia inšpirovala tím, aby začali ponúkať kurzy, školenia a teambuildingy online. Dokonca zriadil vlastné nahrávacie štúdio. „O všetkom rozhodujú meniace sa podmienky a potreby trhu, zákazníkov i lektorov, čo formuje našu platformu, jej prostredie aj obsah. A tak to je, minimálne z môjho pohľadu, správne.“

Firmy láka aktuálny prehľad a rady odborníkov

Veľa lektorov, ktorí na platforme nepôsobia, inšpiruje k registrácii práve spôsob, akým Workshop propaguje mená a kurzy ostatných lektorov. „Keď firmy vidia, že ponúkame lektorom slobodu uverejňovať témy, ktoré ich bavia a ktorým sa aktívne venujú, motivuje ich to prísť minimálne sa pozrieť na to, aké školenia momentálne na trhu existujú. Povedala by som, že práve to je jeden z najväčších benefitov, ktoré na platforme firmy oceňujú – prehľad lektorov, aktuálnych tém či trendov vo vzdelávaní,“ tvrdí Zuzana. Druhým najväčším lákadlom je odborné poradenstvo a možnosť spoľahnúť sa na zákaznícku podporu. „Na druhej strane našej „linky“ nesedí niekto, kto zákazníkovi iba prečíta texty zo stránky, ktoré si môže prečítať aj sám, ale moji kolegovia, ktorí sa vo svete rozvoja a vzdelávania pohybujú už cez 10 rokov a majú skúsenosti ako v oblasti tvorby školení a teambuildingov, tak aj v oblasti HR, firemných prieskumov či náboru.“

Online platforma inovuje trh Galéria fotiek (5)

Lektorom pomáha aj s marketingom

Tím Workshopu sa stará aj o marketingovú podporu registrovaných „vzdelávačov“. Väčšina z nich si ju nevie zaobstarať alebo na ňu nemá časové či finančné kapacity. Platforma umožňuje lektorovi či koučovi spropagovať svoje kurzy, spraviť z nich atraktívny produkt, dostať ich tam, kde ich klienti uvidia. Zuzana to ilustruje na príklade lektora Michala Révaya. „Mal zaujímavý background, skúsenosti a zameranie a bol otvorený spolupráci, do ktorej sme my prispeli našim know-how z marketingu, trhu vzdelávania a prostredia firiem a HR oddelení a nadizajnovali sme spolu s ním celkom nový a jedinečný produkt HR prúsery, ktorý je na Slovensku unikátom. Radi by sme v tomto pokračovali aj s ďalšími lektormi, ktorí majú o takúto spoluprácu záujem, pretože veríme, že tak spoločne dokážeme na trh dodávať zaujímavé a užitočné školenia pre rôznorodé firmy.“

Lektori platia, až keď zarobia

Nevravíme však iba o technickom zabezpečení, ale o budovaní komunity. V oblasti vzdelávania sa pohybujeme už dlho a preto nám záleží na tom, aby komunita „vzdelávačov“ bola silná, otvorená a nebála sa navzájom zdieľať svoje skúsenosti,“ priznala marketingová manažérka. Tím platformy spája komunitu aj organizovaním rôznych eventov, ktoré slúžia na zdieľanie know-how, či už medzi organizačným tímom platformy a lektormi alebo medzi lektormi navzájom. Aktuálne je platforma k dispozícii zadarmo. Percento zo zárobku odvediete až v momente, keď zarobíte, teda keď predáte školenie. „Našim cieľom je, aby lektori boli ochotní venovať nám toto percento zo svojho zárobku, pretože vidia pridanú hodnotu v službách, ktoré im platforma prináša, a zároveň aby mali dobrý pocit z toho, že touto províziou podporujú zmysluplný projekt, ktorý považujú za prínosný pre komunitu.“

Fotogaléria k článku Počet fotiek: 5
Viac o téme: Vzdelávanie Workshop Lektori
  • Autor: © Zoznam
 
Staršie správy
Staršie správy