TOP 10 tipov pre pracovný deň bez stresu

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Pracovný deň bez stresu: Nie je to úžasná predstava? Žiaľ pre väčšinu ľudí to nedocieliteľný stav. Ako teda postupovať, aby ste znovu získali jasný a pohodlný rytmus života? Prvá vec, ktorú musíte urobiť, je zistiť, kde vzniká stres vo vašej každodennej rutine. Preto sa zamyslite nad svojím správaním a činmi, aby ste identifikovali pasce stresu. Keď už viete, kde je „pes zakopaný“, je to polovica úspechu.

Hneď ako to urobíte, zareagujte podľa toho a pripravte sa na „zajtrajšok bez stresu“ pomocou nasledujúcich 10 tipov:

Pomaly vstaň

Prečo ten zhon? Nech je to čokoľvek, nemá zmysel šprintovať z postele. Nezačínajte deň hneď v hektickom režime. Namiesto toho venujte 60 sekúnd svojho času, natiahnite sa do všetkých strán, pokojne dýchajte a potom sa pomaly postavte. Veľmi pomaly. 

Jedno po druhom

Čistíte si zuby, varíte kávu a zároveň si naplánujete dennú rutinu! Stop! Vždy dávajte jednu nohu pred druhú. Vždy zamerajte svoje myšlienky na jeden bod a napíšte si zoznam všetkých ostatných vecí, ktoré máte na mysli. Potom to všetko môžete jednoducho vybaviť krok za krokom.

Doprajte si čas namiesto toho, aby ste sa o neho oberali

Čím viac sa snažíte šetriť čas, tým brutálnejšie sa dostávate pod tlak. Nenáhlite sa do práce – neponáhľajte sa, neutekajte a určite nekričte na ľudí, aby vám uvoľnili cestu! Namiesto toho vstaňte o 15 minút skôr ako zvyčajne a vydajte sa na cestu uvoľnene.

Myslite ako generál – pracujte ako vojak

Ste bombardovaní otázkami a úlohami hneď po nástupe do práce? Zachovajte pokoj a chladnú hlavu. Predtým, ako niečo urobíte, zhodnoťte situáciu. Zistite, ktoré veci sú dôležité, ktoré sú naliehavé a ktoré sú dokonca oboje. Potom urobte najskôr najdôležitejší a naliehavý bod a stanovte si ďalšie priority.

Vychutnajte si obed

Vždy, keď je to možné, urobte si obedňajšiu prestávku mimo budovy. Táto fáza je dôležitá na dobitie batérií. Denné svetlo a slnečné lúče sú skutočnými darcami sily. Skvelá by bola krátka prechádzka alebo si na 15-30 minút zdriemnuť.

Povedzte jednoducho "nie"

Čo chcete dnes dosiahnuť? Povedzte „nie“ všetkému, čo vám bráni v dosiahnutí tohto cieľa. Spočiatku to môže byť ťažké, ale neustále hovoriť „áno“ je často len zvyk a je to vyčerpávajúce.

Opustite svoje pracovisko včas

Vždy bude čo robiť. Svoju prácu však vždy robíte najlepšie, keď ste plne koncentrovaní a to nie ste 13 hodín denne. Lepšie si naplánujte ďalší deň. Štúdie ukázali, že nadčasy sú často len preplatené hodiny, pretože produktivita nie je ani zďaleka rovnaká.

Užite si cestu domov

Dá sa pochopiť, že chcete ísť rýchlo domov, ale to neznamená, že musíte riskovať hlavu a krk! Okrem toho, neznie „stresovať  pri ceste domov, aby ste strávili pohodový večer“ ako protirečenie? Radšej si cestu domov užite. Nechajte, aby vás zaplavila hudba a relaxujte.

Byť prítomný

Keď ste doma s rodinou alebo priateľmi, buďte naozaj tam. Ak naozaj chcete porozprávať niečo o práci, urobte to rýchlo a bezbolestne. Potom zmeňte tému alebo len počúvajte. Pripomeňte si, že po práci ešte existuje život.

Skutočne sa "vypnite", aby ste mohli dobre spať

Keby to krátke slovo "keby" nebolo. „Radšej by som to povedal“ alebo „Čo by sa stalo, keby som to urobil inak“ alebo „Čo sa stane zajtra, ak...“. Nechajte to tak. Čo sa stalo, stalo sa a nikto nevie, čo bude zajtra. Radšej sa párkrát zhlboka nadýchnite a na nič nemyslite!

Viac o téme: Práca Stres Pokoj Úlohy
  • Autor: © Zoznam/rd

Súvisiace články

 
Staršie správy