10 znakov, že pracujete v toxickej firme: Deje sa aj vo vašej práci toto?
Ohováranie na dennom poriadku, šéf diktátor, absentujúca komunikácia. Máte podozrenie, že vo vašej práci to nie je úplne s „kostolným poriadkom“? Zdá sa vám, že niektoré rozhodnutia nadriadených nie sú správne, že to, ako sa kolegovia k sebe správajú, by nemalo byť bežné? Je pravdepodobné, že pracujete v toxickom prostredí. Pozrite sa, aké sú najčastejšie prejavy pracoviska, na ktorom pracovať nie je bezpečné.
10 znakov, že pracujete v toxickom prostredí
- V práci je bežné ohováranie a klebetenie
- Prejavuje sa tu agresívne správanie alebo šikana
- Nadriadený nedostatočne komunikuje, nie sú jasne stanovené očakávania
- Diktátorský manažment, zamestnanci nemôžu dať spätnú väzbu
- Častá absencia zamestnancov, chorobnosť alebo únava
- Favorizovanie niektorých zamestnancov, nevyvážené pracovné podmienky pre všetkých
- Workoholizmus, vyžadovanie obetovania osobného života práci
- Nesplniteľné očakávania nadriadeného, nesplniteľné termíny na plnenie úloh
- Slabá alebo mizivá interakcia manažérov a zamestnancov
- Nebezpečné alebo morálne nevhodné pracovné podmienky
4 veci, ktoré by mal zamestnávateľ urobiť, ak chce zmeniť toxické prostredie
- Vypočuť si zamestnancov
Zamestnanci by mali byť vypočutí, malo by byť v záujme nadriadeného vedieť, ako sa jeho podriadení cítia, čo sa im nepáči, čo na firme oceňujú a čo by chceli zmeniť. - Komunikovať otvorene
Zatajovať informácie, vysielať nejasné signály spôsobí len chaos, nedôveru a vznikne tak priestor na konšpirácie a ich šírenie po firme. Namiesto toho by mal zamestnávateľ oboznamovať svojich zamestnancov so všetkým pre nich podstatným, čo sa vo firme deje. - Oceniť dobre odvedenú prácu
Istá štúdia zistila, že len „obyčajné“ ocenenie práce je najdôležitejším faktorom, od ktorého sa odvíja pocit šťastia v práci. Zamestnávateľ by mal nájsť spôsoby, ako prejaviť uznanie svojim pracovníkom, keď sa im niečo podarilo. Vytvoriť prostredie, v ktorom zamestnanci cítia podporu a ocenenie, je kľúčové. - Odmeniť všetkých zamestnancov podľa rovnakých pravidiel
Je nereálne, aby si boli všetci ľudia rovnako sympatickí. V práci by však mali ísť emócie bokom a ak je iný zamestnanec rovnako šikovný, nemal by „trpieť“ iba preto, že „chémia“ medzi ním a šéfom zlyhala. Zamestnávateľ by sa mal snažiť odstrániť favorizovanie či šikanovanie na pracovisku. Na zdravom pracovisku by sa nemal nikto cítiť ukrátený.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Foto: Getty Images