Firma platí zamestnancom za to, že v práci nepozerajú do telefónu: Za tieto peniaze by ste sa mobilu vzdali aj vy

Počas pracovného dňa pozerajú do obrazoviek počítača aj do telefónu. To sa snaží zmeniť startup zo San Francisca, ktorý dokonca svojim zamestnancom platí za to, že toľko nepozerajú do displejov. Ak sa im za mesiac podarí znížiť čas strávený pozeraním do obrazoviek, môžu si prilepšiť k výplate. O rovných dvesto dolárov.

Šéfka rozbiehajúcej sa spoločnosti tvrdí, že ona si zo svojho telefónu už pred rokom vymazala aplikácie súvisiace s prácou a tvrdí, že je zdravšia a šťastnejšia. Cieľom výzvy, ktorú zadali svojim zamestnancom, je dosiahnuť, aby sa sústredili iba na to podstatné a nenechali sa vyrušovať zbytočnými notifikáciami.

Spoločnosť Front, ktorej aplikácia dovoľuje tímom riešiť správy z e-mailu, SMS, aplikácie Slack či sociálnych sietí v zdieľanom priečinku, začala svojim zamestnancom platiť 200 dolárov mesačne, ak sa budú menej pozerať do svojho telefónu.

Aby zamestnanci peniaze získali, musia znížiť svoj čas pozerania do obrazovka na menej ako 14 hodín týždenne alebo v priemere na dve hodiny denne. Súhrn času, ktorý strávili pozeraním do telefónu, si zo svojho telefónu odfotia a pošlú na oddelenie ľudských zdrojov. Ak splnili podmienku, k výplate si prilepšia - od firmy dostanú navyše 200 dolárov.

Mathilde Collin, zakladateľka spoločnosti a výkonná riaditeľka hovorí, že nastavením tohto cieľa chcú pomôcť svojim zamestnancom odolať pokušeniu pozrieť si sociálne siete alebo zistiť, či im niekto nepíše. Aby sa naučili odolávať tomuto nutkaniu a boli tak viac prítomní v ich pracovnom, ale aj osobnom živote.

Využiť čas lepšie

Šéfka spoločnosti tvrdí, že vďaka tomu, že prestala neustále kontrolovať svoj telefón, má viac priestoru v hlave a vie si udržať lepší odstup medzi prácou a súkromím. Paradoxne ju však k tomu priviedla diagnóza rakovina. Vtedy si uvedomila, že by svoj čas mohla tráviť aj inak ako len sledovaním obrazovky, či sa nedeje niečo nové. Namiesto toho začala volať so svojou mamou, kým čakala v rade v drogérii, namiesto sledovania nových príspevkov na Twitteri. A keďže sa aj s mnohými priateľmi vídala len málo, rozhodla sa to napraviť, namiesto písania sa s nimi naozaj stretla.

Collinová sa aj preto rozhodla spomínanou výzvou povzbudiť svojich zamestnancov, aby nestrácali drahocenný čas sledovaním svojho telefónu, ale využívali ho efektívnejšie a lepšie.

 

Viac o téme: Firma Odmeny
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider; Foto: gettyimages

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy