8 katastrofických chýb, ktoré robia ľudia po nástupe do novej práce

Zdroj: Thinkcstock.com

Konečne ste si našli nové zamestnanie a jediné, po čom momentálne túžite, je vykročiť tou správnou nohou v novej práci? Je predsa dôležité spraviť prvý a pozitívny dojem na svojho nového šéfa, kolegov a vôbec celú firmu. Spraviť chyby? To si nesmiete dovoliť. Preto vecí, ktorým sa treba vyhnúť, hlavne v novom zamestnaní.

 

 

 

 

  1. Neskoré príchody? Aj minúta je veľa
    Presnosť je výsada kráľov. Najmä v novej práci. Ak ste prvý deň prišli neskoro, je to chyba. No ak máte neskoré príchody každé ráno, je to kolosálna chýba a vzbudzuje to veľmi negatívny dojem. Aby ste sa vyhli neskorým príchodom, musíte dokonale poznať vašu cestu do práce a vedieť, koľko času vám cesta zaberie. K tomu ešte prirátajte rannú špičku a neskoré príchody budú minulosťou.
  2. Neospravedlniteľný outfit
    Pred začatím v novej práci sa poraďte s nadriadeným, aby ste sa uistili o dress code vo vašom zamestnaní. Neexistuje nič trápnejšie, než prísť do práce v rifliach a tričku, zatiaľ čo všetci na okolo majú kostýmčeky a saká. Ak sa to stane, na prvý dobrý dojem môžete rovno zabudnúť.
  3. Nežiadajte, aby robili vašu prácu za vás
    Je pochopiteľné, že budete potrebovať pomoc alebo usmernenie počas prvých týždňov v novom zamestnaní - žiadať spolupracovníkov o radu je úplne normálne. No neexistuje rýchlejší spôsob, ako si spraviť nepriateľov. Ako? Ak sa spýtate kolegov, či nespravia vašu prácu za vás, máte nepriateľov už za pár sekúnd. Pamätajte si, že ste boli prijatý, pretože manažéri verili vo vašu schopnosť a vo vás. Pokojne požiadajte o pomoc, ak ju potrebujete, no nikdy nežiadajte,, aby vašu prácu vykonal niekto iný.
  4. Súkromné telefonáty? NIE
    Váš zamestnávateľ vás neplatí za telefonovanie a rozprávanie sa s priateľkou alebo dokonca s opatrovateľkou vašich detí. Ak sú priatelia alebo rodinní príslušníci náchylní vám volať počas pracovnej doby, upozornite ich a požiadajte, aby vám v tento čas nevolali. Ak to nepomáha, stačí si nastaviť na mobile tichý režim a máte o starosť menej.
  5. Zvýšenie platu po mesiaci? Neexistuje
    Ak ste v novom zamestnaní, s najväčšou pravdepodobnosťou ste vy a váš zamestnávateľ súhlasili s navrhovanou mzdou. Tak to nemeňte, a hlavne nie po mesiaci. Ak ste súhlasili s ponúkaným platom, buďte s tým spokojný. Neočakávajte viac peňazí (a nepýtajte sa viac), pokiaľ nebudete pracovať tak dlho, aby ste vedeli dokázať svoju hodnotu zamestnávateľovi.
  6. Nesnažte sa veci meniť
    Samozrejme, že chcete urobiť dobrý dojem hneď po nástupe do nového zamestnania a ukázať svojmu novému zamestnávateľovi, že sa rozhodol správne, keď vás prijal. Buďte však opatrný pri navrhovaní novej firemnej politiky alebo novej stratégie počas prvých týždňov. Nemusí to byť najvhodnejší spôsob, ako ukázať, že ste tímový hráč. Spravte si čas na to, aby ste skutočne pochopili a naučili sa svoju prácu a až časom môžete podať návrhy a zmeny. Situácia, ktorá bude vyžadovať vaše odborné znalosti, príde, počkajte si na ňu.
  7. Priznajte, ak niečo neviete
    Máte niečo spraviť a aj keď vôbec netušíte ako na to, tvárite sa, že to máte v malíčku? Buďte úprimný a nebojte sa povedať, že niečo neviete. Poctivosť je skvelá vlastnosť a ak požiadate kolegov o adekvátnu radu, neodmietnu vás, veď predsa aj oni kedysi boli „nováčikovia“.
  8. Pýtať sa, pýtať sa a pýtať sa
    Hanbíte sa klásť otázky? Chyba. Aj tá najzákladnejšia otázka vás môže zachrániť. Takže skôr ako spravíte chybu a „akciu“ na vlastnú päsť, ktorá by mohla stáť spoločnosť čas a peniaze, pýtajte sa na všetko, čo vám nie je jasné.
Viac o téme: Nováčik Nová práca
  • Autor: © Zoznam/kch, redakcia
  • Zdroj: Zdroj: glassdoor; Foto: gettyimages

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy