8 fráz, ktoré by ste mali začať používať v e-mailovej komunikácii aj vy
Nedorozumenia vznikajú v e-mailovej komunikácii ľahko. Keďže sa komunikujúci nevidia, môžu si aj obyčajnú, nevinnú vetu vyložiť nesprávne. S takýmto problémom sa stretávala aj mladá dizajnérka, ktorá sa rozhodla, že pripraví manuál správne formulovaných fráz pre všetkých, ktorí často komunikujú cez e-mail. Pozrite sa, aké vety by ste mali zaradiť do svojho repertoára. Nielenže sa vyhnete nedorozumeniam, budete tiež pôsobiť ako profesionál.
- Ospravedlnenie sa za meškanie
Nesprávne: Prepáčte, že som tak dlho neodpisoval.
Správne: Ďakujem za vašu trpezlivosť. - Dohodnutie času stretnutia
Nesprávne: O koľkej by vám to najviac vyhovovalo?
Správne: Mohli by sme sa stretnúť o xx:xx hod? - Odpoveď na poďakovanie
Nesprávne: Žiaden problém!
Správne: Rado sa stalo/vždy rád pomôžem. - Ako presadiť svoj nápad
Nesprávne: Myslím si, že by sme mali ...
Správne: Najlepšie bude, ak ... - Napísať e-mail s komplikovaným obsahom
Nesprávne: *Stráviť jeho písaním a upravovaním 40 minút*
Správne: Poďme sa k tomu stretnúť a preberieme to osobne. - Ako zistiť, či adresát pochopil obsah e-mailu
Nesprávne: Dúfam, že vám to dáva zmysel.
Správne: Ak k tomu máte nejaké otázky, rád ich zodpoviem. - Keď potrebujete od kolegu výsledok úlohy, ktorou ste ho poverili
Nesprávne: Len som chcel zistiť, ako to zatiaľ vyzerá.
Správne: Kedy môžem očakávať prvé výsledky? - Keď vás kolega upozorní na chybu
Nesprávne: Ach, veľmi ma to mrzí! Je to moja vina, úplne som na to zabudol.
Správne: Super postreh! Už je to opravené, ďakujem za upozornenie.
- Autor: © Zoznam/es
- Zdroj: Zdroj: boredpanda; Foto: gettyimages