8 fráz, ktoré by ste mali začať používať v e-mailovej komunikácii aj vy

Zdroj: Getty Images

Nedorozumenia vznikajú v e-mailovej komunikácii ľahko. Keďže sa komunikujúci nevidia, môžu si aj obyčajnú, nevinnú vetu vyložiť nesprávne. S takýmto problémom sa stretávala aj mladá dizajnérka, ktorá sa rozhodla, že pripraví manuál správne formulovaných fráz pre všetkých, ktorí často komunikujú cez e-mail. Pozrite sa, aké vety by ste mali zaradiť do svojho repertoára. Nielenže sa vyhnete nedorozumeniam, budete tiež pôsobiť ako profesionál.

 

 

  1. Ospravedlnenie sa za meškanie
    Nesprávne: Prepáčte, že som tak dlho neodpisoval.
    Správne: Ďakujem za vašu trpezlivosť.
  2. Dohodnutie času stretnutia
    Nesprávne: O koľkej by vám to najviac vyhovovalo?
    Správne: Mohli by sme sa stretnúť o xx:xx hod?
  3. Odpoveď na poďakovanie
    Nesprávne: Žiaden problém!
    Správne: Rado sa stalo/vždy rád pomôžem.
  4. Ako presadiť svoj nápad
    Nesprávne: Myslím si, že by sme mali ...
    Správne: Najlepšie bude, ak  ...
  5. Napísať e-mail s komplikovaným obsahom
    Nesprávne: *Stráviť jeho písaním a upravovaním 40 minút*
    Správne: Poďme sa k tomu stretnúť a preberieme to osobne.
  6. Ako zistiť, či adresát pochopil obsah e-mailu
    Nesprávne: Dúfam, že vám to dáva zmysel.
    Správne: Ak k tomu máte nejaké otázky, rád ich zodpoviem.
  7. Keď potrebujete od kolegu výsledok úlohy, ktorou ste ho poverili
    Nesprávne: Len som chcel zistiť, ako to zatiaľ vyzerá.
    Správne: Kedy môžem očakávať prvé výsledky?
  8. Keď vás kolega upozorní na chybu
    Nesprávne: Ach, veľmi ma to mrzí! Je to moja vina, úplne som na to zabudol.
    Správne: Super postreh! Už je to opravené, ďakujem za upozornenie.
Viac o téme: E-mailová komunikácia
  • Autor: © Zoznam/es
  • Zdroj: Zdroj: boredpanda; Foto: gettyimages

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy