Prečo je dobré, keď si v práci riešite „svoje“: Dôkaz, že to z vás robí lepšieho zamestnanca

Zdroj: Getty Images

Dnes je pre mnohých zamestnancov normálne, že v rámci pracovného času riešia aj svoje súkromné záležitosti. Mnohí sa po príchode do práce prihlasujú do súkromných e-mailov, aby vyriešili, čo je potrebné. Zaplatiť faktúry, deťom obedy, objednať firmu na opravu klimatizácie. Popri práci komunikujú s najbližšími, aby vedeli, že je všetko v poriadku. Robíte to aj vy a máte z toho občas pocit viny? Nemusíte mať. Toto je dôvod.

Zrátajte si, koľko času trávite v práci. Občas dokonca zostávate dlhšie, než je treba. Ste radi, že ste stihli dokončiť pracovné úlohy, veď občas nestihnete zariadiť ani to, čo je potrebné urobiť doma. Aj preto je prirodzené, že ak chcete stihnúť oboje –súkromný život aj pracovné úlohy, začnú sa vám trocha prelínať. Z práce vybavíte technika, pretože vám doma nefunguje internet, medzi poradami sa s partnerom dohodnete, čo uvaríte na večeru. A to je dobre. Ak totiž viete z práci zariadiť to, čo je potrebné v rámci vášho osobného života, budete spokojnejší, bez stresu a to sa prejaví aj na vašej pracovnej produktivite, tvrdí štúdia.

Firmy by nemali byť také prísne

Istá štúdia tvrdí, že zamestnávatelia by nemali od svojich zamestnancov vyžadovať, aby v práci neboli „pripojení“. Umožnenie vybaviť si súkromné záležitosti znižuje úroveň stresu a pocitu tlaku na pracovisku.

Štúdia tiež tvrdí, že firmy robia častú chybu v tom, že vyžadujú neustálu prítomnosť zamestnancov a niekedy aj absenciu trestajú. Avšak to, že zamestnanec sedí v práci, ešte neznamená, že podáva prvotriedne výsledky. Vyžadovanie neustálej prítomnosti v zamestnaní potom spôsobuje to, že zamestnanci prídu do práce napríklad aj s chrípkou. Neuvedomujú si však, že tak môžu nakaziť kolegov a že s chorobou potenciál ich výkonu klesá. Stráca tak pritom ako samotný zamestnanec, tak aj celá firma.

Dôležitosť časového manažmentu

Tradične sme ako ľudstvo nastavení na prácu od-do, 40 hodín týždenne. Nové technológie však spôsobili, že to nie vždy platí. Pracujeme často aj z domu, z dovolenky, sme k dispozícii neustále, a pritom nemusíme sedieť pri svojom pracovnom stole. To však spôsobuje stres, tlak a u mnohých ľudí aj vyhorenie. Ako tomu predísť?

Zamestnávatelia by mali podporovať svojich zamestnancov, aby mali dokonalú rovnováhu medzi pracovným a osobným životom. Ak budú zamestnanci spokojní, zdraví a vyrovnaní, budú podávať kvalitné pracovné výsledky. Jednou z možností, ako to svojim zamestnancom umožniť, je flexibilita v práci, ktorá vyústi do zníženia stresu, menšieho vyrušenia od pracovných úloh a prinesie viac produktivity. A to je predsa túžbou každého zamestnávateľa.

Viac o téme: Súkromie v práci
  • Autor: © Zoznam/ext
  • Zdroj: Zdroj: qz; Foto: gettyimages

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy