5 vecí, ktoré by mal robiť každý šéf: Len takto budú jeho zamestnanci spokojní

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Existuje množstvo školení a konferencií, na ktorých sa firmy medzi sebou radia, ako dosiahnuť to, aby u nich pracovali šťastní ľudia. Veď kto by nechcel spokojného zamestnanca, ktorý chodí do práce rád a je ochotný dokonca urobiť pre zamestnávateľa aj niečo navyše? Manažéri a šéfovia si často lámu hlavu nad tým, ako sa správať k svojim podriadeným. Nie je to však žiadna veľká veda, stačí, ak by robili týchto päť jednoduchých vecí.

 

 

  1. Šéf by mal počúvať, čo mu jeho zamestnanci hovoria
    Ako spoznáte dobrého nadriadeného? Nie je mu ukradnuté, čo si myslia a ako sa cítia jeho podriadení. Vie, že nestačí len predstierať, že ich počúva, naozaj ho zaujíma, čo mu jeho zamestnanci hovoria. A s informáciami, ktoré od nich dostane, aj ďalej pracuje. Zvažuje, ktoré informácie sú relevantné a situáciu sa snaží vyriešiť. 
  2. Šéf by mal chápať, aký dôležitý je pre zamestnancov oddych
    Dobrý šéf vie, že práca by nemala byť celým zmyslom života zamestnanca. Ak by sa totiž zamestnanie stalo jeho alfou a omegou, čoskoro by mohol vyhorieť a dobré výsledky, ktoré podával, by sa stali minulosťou. Preto sa správny šéf stará o to, aby si jeho zamestnanci oddýchli a načerpali dostatok energie.
  3. Šéf by mal hodnotiť, ako sa darí jeho zamestnancom
    Komunikácia je dôležitá. Či už ide o pozitívnu, alebo negatívnu spätnú väzbu, zamestnanec chce vedieť, ako nadriadený vníma jeho prácu. Častou chybou je, že šéf poskytuje len negatívne hodnotenia a kritiku. Ak sa však zamestnancovi niečo podarí, nadriadený iba mávne rukou so zhodnotením, že veď takýto výsledok sa od neho aj očakával. Ak sa šéf nezaujíma o svojich zamestnancov, nemôže očakávať lojalitu a nadšenie pre prácu.
  4. Šéf by mal dať svojim zamestnancom pocítiť, že ich práca má zmysel
    Pre zamestnancov je dôležité, aby cítili, že ich práca má zmysel, že na tom, čo robia, naozaj záleží. Ak im však šéf – hoci aj nepriamo, dáva najavo, že v skutočnosti naozaj len plytvajú svojím časom, stratia úplný záujem o svoje povolanie. Dobrý šéf motivuje svojich zamestnancov tým, že im ukazuje väčší obraz ich každodennej práce.
  5. Šéf by mal zamestnancom ponúknuť férovú a spravodlivú odmenu za ich prácu
    Najneobľúbenejšia činnosť pravdepodobne väčšiny šéfov: odmeňovanie zamestnancov. Je úplne jasné, že zamestnanci sú najšťastnejší, keď sú dobre a spravodlivo zaplatení. Ak však cítia, že dostávajú menej, ako by mali, prípadne že ich kolega za rovnakú prácu dostáva výrazne viac, šéfovia sa nemôžu čudovať, ak sa u zamestnancov objaví pocit nespokojnosti, frustrácie a presvedčenie, že sú firmou len využívaní. 

Viac o téme: Nadriadený Šéf
  • Autor: © Zoznam/ext
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider; Foto: gettyimages

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy