9 fatálnych chýb, ktoré zničia váš biznis: Takto sa veru nepodniká

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstock.com

Pustili ste sa do podnikania? Každý, kto s tým začína, sa obáva, že urobí chybu, ktorá prekazí jeho sen o úspešnom a fungujúcom biznise. Mnohým zas chýba nedôvera v samého seba, trápia ich pochybnosti, či urobili správne, že začali podnikať. Viete, ktoré sú najväčšie chyby, ktoré môžete urobiť ako začínajúci (ale aj ostrieľaný) podnikateľ? Týmto sa určite vyhnite.

 

 

 

  1. „Byť dobrý“ je málo
    Kedysi niekto múdry povedal, že byť dobrý je najväčším nepriateľom. Lídri firiem, ktorí si myslia, že im stačí „byť dobrý“, neprežijú veľmi dlho na trhu. „Byť dobrý“ je totiž minimálnou požiadavkou pre vstup na trh, a to vo väčšine oblastí. Každý podnikateľ, ktorý je spokojný s tým, že je dobrý, môže dúfať len v priemernosť, pre ktorú však nie je na súčasnom trhu veľa miesta.
  2. Klamlivá vízia rýchlych peniazov 
    Každý, kto začal podnikať, má víziu jednoduchého a rýchleho zárobku. Ale realita je iná. Napriek tomu, že podniky fungujú on-line, potrebujú byť vo švungu aj off-line. Podnikanie si neustále vyžaduje veľkú pozornosť, fyzickú aktivitu a hlavne nové nápady na realizáciu.
  3. Podnikanie nie je tímový šport? Omyl
    Jeden z kľúčových prvkov vynášajúceho biznisu je schopnosť spolupracovať. Najúspešnejší ľudia dosiahli vrcholnú métu vďaka tomu, že pracovali v tíme. Ak sa zdráhate odovzdať zodpovednosť aj iným ľuďom, musíte počítať s tým, že vaše výsledky budú priemerné. Tí  „najlepší“  na trhu totiž veľmi dobre vedia, že jedným z najdôležitejších krokov v podnikaní je určenie svojich silných a slabých stránok.
  4. Ignorácia očí zákazníka
    Pozreli ste sa na svoj web ako zákazník? Že nie? Rýchlo to napravte. Majitelia podnikov si často myslia, že vida to, čo vidia aj ich zákazníci. Nie vždy je to pravda. Uistite sa, že váš e-shop obsahuje všetky dôležité informácie o produkte potrebné pre zákazníkov:
    - kvalitné fotografie
    - podrobné popisy produktov s dostatočnými informáciami
    - veľkosť/ farba/ množstvo/dostupnosť
    - fotografie zákazníkov, ktorí už produkt zakúpili
    Relevantnejšie údaje, ktoré vaša stránka obsahuje, zvyšujú šancu, že sa uskutoční nákup. Máte jedinú šancu získať zákazníka.
  5. Nezmyselná tvrdá práca
    Myslíte si, že ak budete opúšťať kanceláriu až vo večerných hodinách, budete úspešnejší? Pamätajte si, že počet hodín strávených v práci sa nerovná automaticky úspechu. Dôležitejšie je využiť čas efektívne a správne.
  6. Neochota meniť sa
    Akí sú úspešní ľudia? Mnohí majú negatívne rysy, často sú panovační, namyslení, sebeckí alebo sú tak trochu surovci. Ak si myslíte, že svoju povahu ospravedlníte tým, že "takí skrátka ste", ste na správnej ceste k zlyhaniu. Síce sa nejedná o jeden z hlavných faktorov neúspechu, ale bude vás veľmi brzdiť.  Ak viete o svojich nedostatkoch, aktívne pracujte na ich odstránení. Buďte zodpovední za svoje správanie a ak viete, že je nevhodné, tak to rozhodne neprehliadajte. Osobnostné nedostatky sú „zatiahnutou ručnou brzdou“, ktorá vás brzdí aj napriek tomu, že idete ďalej.
  7. Pýcha predchádza pád
    Sofokles kedysi hovoril, že všetci ľudia robia chyby, ale len tí dobrí sa nad nimi pozastavia, aby ich napravili. Nespočetne veľa „biznismenov“ pokračuje vo svojej ceste skazy, bez toho, aby si boli ochotní priznať, že niečo poriadne pokazili. Priznanie chýb vedie k väčšej sebaúcte, nikdy nebudete dokonalí, ale ak viete, kedy robíte chyby, môžete byť najlepší.
  8. Chýbajúca stála klientela
    Ľudia vás môžu sledovať, no aby sa stali vašimi stálymi zákazníkmi, musia sa z vášho webu dozvedieť všetko o produktoch a výhodách, ktoré poskytujete, keď sú s vami. Musíte im dať jednoducho dôvody, aby sa neustále vracali.
  9. Strohosť, formálnosť
    Zákazníci chcú komunikovať so skutočnými ľuďmi, nie s počítačom. Ak je vaša komunikácia príliš formálna, len odradíte ľudí. Takže nebuďte robot, buďte človek. Samozrejme, mali by ste ostať profesionálny, ale v pozitívnom tóne a pridajte k tomu trošku osobný štýl. Použite neformálnu slovnú zásobu a štipku humoru, ako keby ste hovorili s priateľmi. Ak chcete uspieť v on-line podnikaní, musíte mať šmrnc.
Viac o téme: Chyby v podnikaní Začínajúci podnikateľ
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: redakcia; Foto: gettyimages, Zdroj: montyrich;, Text: kch

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy