Keď je na vine šéf: Stačí, aby urobil týchto 8 chýb a zamestnanci sú ochotní dať výpoveď

Niekedy je až neuveriteľné, ako sa manažéri sťažujú na to, že strácajú svojich zamestnancov. Nepozerajú sa totiž na dôvody, prečo sa ľudia rozhodli opustiť svoj džob. Nevidia, že často sú za odchodom zamestnancov práve oni. A pritom by stačila malá zmena, aby si svojich ľudí udržali! Aké najčastejšie a najväčšie chyby robia manažéri a šéfovia, ktorými donútia ľudí dať výpoveď?

 

 

 

  1. Zavalia zamestnancov prácou
    Mnoho šéfov talentovaným ľuďom neustále zvyšuje počet, ale aj náročnosť zadávaných úloh. Problém však nastane, ak status zamestnancov zostáva rovnaký. Ak šikovní ľudia zvládajú a odvádzajú svoju prácu nadpriemerne, zaslúžia si ocenenie v zmysle povýšenia, ale aj finančného ohodnotenia. Inak ho budú hľadať inde.
  2. Nevedia svojich ľudí oceniť
    Mnohí manažéri nechvália svojich ľudí, nepoznajú niečo také ako verejné uznanie pred ostatnými kolegami. Veľkým problémom je tiež odmietanie spravodlivej finančnej odmeny pracovitému zamestnancovi. Je potom len otázkou času, kedy sa zamestnanec začne obzerať po novom mieste.
  3. Nezaujímajú sa o o svojich ľudí
    Jediné, čo ich zaujíma, sú informácie, na čom sa momentálne pracuje a aké sú výsledky. Dobrý manažér by sa však mal starať aj o to, ako sa majú jeho zamestnanci a mal by sa ich snažiť spoznať aj po ľudskej stránke.  
  4. Nedodržujú, čo sľúbia
    Ak si chce šéf budovať dôveru v tíme svojich ľudí, mal by sa snažiť nielen veľa sľubovať, ale svoje sľuby aj plniť.
  5. Prijímajú a povyšujú nesprávnych ľudí
    Šikovní zamestnanci sa chcú stále rozvíjať a napredovať. Chcú byť preto obklopení odborníkmi, od ktorých sa môžu veľa naučiť. Častým problémom však je, že manažér prijme alebo dokonca povýši ľudí, ktorí nemajú dostatok skúseností ani kompetencií. Nie je preto prekvapením, ak ľudia časom odídu.
  6. Nevedia rozvíjať zručnosti svojich zamestnancov
    Nevedia totiž, čo ich zamestnanci potrebujú, čo ich v práci motivuje  a čo by privítali. Horšie je, že mnoho šéfov sa to ani nesnaží zistiť. A pritom spýtať sa je tak jednoduché.
  7. Nevedia podnietiť svojich ľudí intelektuálne
    Dobrý šéf vie, že ak chcete svojho zamestnanca posunúť vpred a rozvíjať ho, musí ho občas dostať mimo jeho komfortnej zóny. Aj preto sa nebojí poveriť ho úlohami, ktorú sú možno náročnejšie, no o to viac prínosnejšie z hľadiska rozvíjania jeho schopností.
  8. Nedovolia zamestnancom prejaviť sa naplno
    Ak sú talentovaní zamestnanci držaní nakrátko, musia sa držať stanovených noriem a predpisov, po istom začne ich produktivita a spokojnosť klesať. Manažéri by svojim zamestnancom mali umožniť pracovne sa „vyblázniť“. Práve originálne myšlienky a kreativita môžu priniesť napríklad zjednodušenie procesov vo firme.
Zdielať článok na Facebooku
01.11.2018  |  Zdroj: businessinsider.com; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
5.0/5 (2 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin