6 nástrah moderného sveta, o ktorých zamestnanci pred 30 rokmi ani netušili: Toto nehrozilo

Život dnešného zamestnanca je o niečo náročnejší než kedysi. Hoci nám moderné technológie uľahčujú život, vyberajú si svoju daň. Predovšetkým na sociálnych sme stále na očiach, ktokoľvek si môže odpozorovať, kedy sme on-line, či sme si prečítali jeho správu a ak si nedáme pozor, dá sa ľahko zistiť, čo práve robíme. A tak sa dostávame do nepríjemných situácií. Pozrite sa, čo pred 30 rokmi zamestnancom ani len nenapadlo, že by mohlo byť problém.

Toto je 6 nástrah moderného sveta, o ktorých zamestnanci pred 30 rokmi ani netušili

  1. Váš kolega zavolá do práce, že je chorý a potom zverejní fotku na sociálnych sieťach, ako si užíva voľno
    Samozrejme, je to jeho hlúposť – sám sa zverejnením fotiek usvedčil, avšak pred rokmi by niečo také nehrozilo. Fotky by zostali vo fotoaparáte a kým by sa dali vyvolať, zamestnanec by už bol dávno späť v práci.
  2. Zverejnenie statusu môže byť dôvodom na výpoveď
    Hoci sú sociálne siete vaše, platia určité pravidlá. Šíriť na nich nenávistné prejavy, statusy, ktoré sú namierené voči niektorým ľuďom či skupinám, sa nevypláca. Vedia o tom mnohí, aj niektoré známe osobnosti, ktoré po zverejnení nevhodného statusu dostali výpoveď.
  3. Zverejnenie nevhodných fotografií môže byť dôvodom, že nezískate prácu
    To, že si personalisti lustrujú uchádzačov hlásiacich sa o prácu aj na sociálnych sieťach, nie je žiadna novinka. Je to podobné ako pri zverejňovaní statusu. Stačí fotografia, ktorá zachytáva nevhodné či neprimerané momenty a vaše šance na novú prácu sú fuč.
  4. Keď chcete na LinkedIne zverejniť informáciu, že si hľadáte prácu, no je možné, že to uvidí váš súčasný zamestnávateľ
    A to by sa vysvetľovalo asi ťažko.
  5. Automatické opravovanie textu spôsobilo, že ste poslali správu s nevyhodným textom – a väčšinou niekomu dôležitému, napríklad šéfovi
    Správu ste chceli napísať čo najrýchlejšie, no nevšimli ste si, ako vám automatické opravy zmenili text. Vzniknutú hlúposť ste bez kontroly poslali a trápny moment bol na svete.
  6. Omylom ste poslali klebetu osobe, ktorej sa klebeta týkala
    Neveríte, že je to možné? Dá sa to a veľmi ľahko. Firemné čety sú hojne využívané nielen pre pracovné záležitosti, sú tiež vhodným komunikačným nástrojom na klebetenie. A tak sa môže stať, že keď máte v hlave klebetu týkajúcu sa danej osoby,  omylom kliknete na jej meno, všetko napíšete a odošlete. Ups!
Viac o téme: Moderné technológie
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businesinsider; Text: jm; Foto: gettyimages

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy