9 viet, ktoré by šéfovia mali prestať hovoriť svojim podriadeným

Dobrí manažéri sa nevyhovárajú, neskrývajú sa pred rozhovormi so zamestnancami a určite sa nikomu z nich nevyhrážajú. Naopak, idú im vzorom, podporujú ich, starajú sa o to, aby sa vo firme cítili prínosní a hodnotní. Je zaujímavé, že aj napriek tomu, že by sa na takejto definícii dobrého šéfa zhodli takmer všetci, stále sa na pracoviskách dajú stretnúť šéfovia, ktorí sú schopní vysloviť niektorú z týchto 9 viet a poriadne tým znepríjemniť fungovanie svojim zamestnancom.

 

 

  1. Môžeš byť rád, že máš túto prácu
    Urážka a vyhrážka v jednom. Táto veta by mala byť tabu pre ľudí na vedúcich pozíciách. Zamestnanec si svoju prácu zaslúžil – svojimi vedomosťami a skúsenosťami. A keďže prináša zamestnávateľovi profit, je to vlastne naopak – firma je rada, že práve tento človek pre nich pracuje. Ak však šéfovia budú pokračovať v takýchto vyhláseniach, škodia len sami sebe a svojmu biznisu. Zamestnanci sa totiž pri počutí takejto vety začnú cítiť podhodnotení a veľmi ľahko môžu vyhorieť.
  2. Nemám čas
    Dobrý manažér si vždy nájde čas na svojim zamestnancov. Neodbije ich vetami, že toto sa ho netýka, že zamestnanec len márni jeho čas alebo že má niečo dôležitejšie na práci. Zamestnanci by mali cítiť, že ich šéf je tu pre nich vždy, keď potrebujú pomoc.
  3. Toto si nechaj na doma
    Či sa to nadriadeným páči alebo nie, osobné veci sa od pracovného života oddeliť nedajú. Počúvate od šéfa aj vy, že by vás osobné problémy nemali ovplyvniť v práci? Že by ste mali byť profesionál a zvládnuť to bez toho, aby ste do zamestnania ťahali súkromie? Vedzte, že vás nadriadený sa mýli. Ak si zrátate, koľko času strávite v práci, je absurdné tvrdiť, že zamestnanie nie je niečo osobné. Preto zamestnanci potrebujú, aby im zamestnávateľ v niektorých prípadoch vyšiel v ústrety a mal pre nich pochopenie. Ústretová a chápavá spoločnosť je niečo, za čo sa zamestnanci radi odmenia kvalitnou prácou a lojalitou.
  4. Som zvedavý, ako to zvládneš
    Ak chce šéf svojho podriadeného zneistiť, toto je veta, ktorou to zaručene dokáže. Namiesto toho by sa mal snažiť motivovať svojich ľudí, dodávať im odvahu, povzbudzovať ich. Vyvolávanie pochybností a nedôvery v ich schopnosti je tá najhoršia možná stratégia.
  5. Neviem o čom hovoríš, všetko je skvelé
    Šéf, ktorý sa tvári, že je všetko v poriadku, že vo firme nie sú žiadne problémy, si rýchlo podkope svoju autoritu a dôveryhodnosť. Ak na tom napríklad firma nie je dobre a tieto správy kolujú po firme, no nadriadený neustále zatĺka, nerobí dobre. Je oveľa lepšie zamestnancov zbaviť obáv a neistoty, úprimne odpovedať na ich otázky, než ich nechať trápiť sa. Tak totiž ľahko začnú vznikať rôzne dohady, výmysly a teórie, ktoré môžu firme ešte viac uškodiť.
  6. Vždy sme to robili takto
    Nie je nič horšie ako keď šéf ukáže, že nie je otvorený novým metódam a spôsobom, že sa bráni modernizovaniu a zefektívňovaniu práce. Avšak práve nadriadený by mal byť ten, ktorý privíta originálne, netradičné myslenie a nové nápady.
  7. Na tom nezáleží, aj tak to nie je dôležité
    Nič nebude zamestnanca demotivovať väčšmi ako informácia, že to, čo robí, vlastne ani nie je dôležité. Samozrejme, sú zamestnanci, ktorých práca je pre firmu prínosnejšia, to by si však mal manažér nechať iba pre seba. Každý z jeho pracovníkov je totiž dôležitý a spoločne vytvárajú firmu a prispievajú k jej fungovaniu. A to by im mal opakovane pripomínať.
  8. Zákazník má vždy pravdu
    To je síce pravda, no na druhej strane stoja zamestnanci, ktorí sú tiež ľudia. Dobrý šéf by ich nemal obetovať v prospech maximálneho vyhovenia zákazníkom. Napríklad by nikdy nemal dovoliť, aby sa zákazníci správali drzo a vulgárne k jeho zamestnancom. Je preto dôležité nastaviť pravidlá a hranice a zamestnanci by mali cítiť, že firma stojí na ich strane.
  9. Neznášam túto prácu
    Ak samotný šéf neznáša svoju prácu, s akými pocitmi majú chodiť do práce samotní zamestnanci? Takéto – možno aj na prvý pohľad nevinné - vyznanie, môže spôsobiť firme poriadne problémy: pokles angažovanosti, lenivosť, strata produktivity... Všetko to, čoho sa firma najviac obáva zo strany zamestnancov. Manažér firmy musí ísť príkladom. Ak nie je spokojný na svojej pozícii, mal by konať a hľadať si novú, lepšiu prácu, ktorá by ho napĺňala.
Zdielať článok na Facebooku
13.06.2018  |  Zdroj: responsewebrecruitment.co.uk, Text: jm; Foto: thinkstockphotos.com
Hodnotenie článku:
3.0/5 (1 hlasov)

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin