6 trikov, ktoré musí poznať každý: Vďaka nim si v práci získate rešpekt

Zdroj: thinkstockphotos.com

Možno ste v kolektíve najmladší, prípadne nováčik, alebo ste žena a pracujete v mužskom kolektíve? Potom asi dobre viete, aké ťažké je niekedy sa presadiť. Vydobyť si rešpekt a úctu je niekedy náročné a nie každý vie, ako na to. Existuje však niekoľko osvedčených trikov, vďaka ktorým vás v práci začnú akceptovať. Pozrite sa, ktoré to sú.

 

 

 

  1. Choďte do práce skoro ráno
    Možno tomu neuveríte, ale výskum Washingtonskej univerzity ukázal, že zamestnanci, ktorí prichádzajú do práce medzi prvými, sú vo všeobecnosti pozitívnejšie vnímaní svojim nadriadeným. Považujú ich za spoľahlivých ľudí s vysokým nasadením.
  2. Povedzte niekedy nie
    Úspešní ľudia sú majstrami v odmietaní žiadostí. Vedia, že môžu povedať, že TOTO robiť nebudú a na TOTO nemajú čas. Problémom totiž je, že ak kývnete na všetko, chtiac-nechtiac nadobudnete povesť človeka, ktorý vykoná všetko, čo sa mu povie. Potom sa na vás budú všetci obracať, pretože vedia, že prikývnete a urobíte, čo od vás chcú.
  3. Buďte príjemný a drsný zároveň
    Alebo uplatnite metódu cukor a bič. Ak si totiž chcete urobiť na pracovisku priateľov, musíte byť milý a príjemný človek. Nezostaňte však len pri tom, ľudia okolo vás to totiž môžu začať zneužívať. Aby ste sa tomu vyhli a nezostali len tým príjemným a milým kolegom, ktorý urobí čokoľvek, o čo ho požiadajú, buďte z času na čas zdravo asertívny. Nenechajte si skákať po hlave. Nepáči sa vám, ako sa kolega správa? Alebo nemáte čas urobiť to, čo od vás žiada? Povedzte to.
  4. Vzdajte sa chybnej reči tela
    Neustále trenie rúk, rôzne opakujúce sa gestá, časté dotýkanie sa tváre – reč vášho tela neznačuje neistotu. Ak sa týchto gest nezbavíte, nepresvedčíte ľudí okolo vás, že by mali vám a vašim schopnostiam dôverovať. Ukazujete im totiž, že ani vy sám v seba neveríte.
  5. Zrýchlite svoju reč
    Nerozprávajte príliš rýchlo, tak, že ľudia nezachytia, o čom hovoríte. Na druhej strane by ste nemali rozprávať ani príliš pomaly a monotónne. Rozprávajte dostatočne rýchlo, pracujte s hlasom, aby tých, ktorí vás počúvajú, zaujal. Nudné rozprávanie v jednom tóne či expresné vyrapotanie myšlienky nebude fungovať a nepresvedčí vašich kolegov, že ste šikovný človek.
  6. Prispôsobte svoje oblečenie
    Páni, chodíte do práce v žabkách a rozťahaných tričkách? Dámy, premávate sa po kancelárii v provokujúcich šatách? Nečakajte, že vás kolegovia budú brať vážne. Či sa vám to páči alebo nie, šaty robia človeka. Ak chcete pôsobiť na úrovni, obliekajte sa ako ľudia, ktorí tú úroveň už dosiahli.
Viac o téme: Práca Kariéra Úspech Rešpekt
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto:

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy