6 vecí, ktoré by ste sa nemali báť povedať v práci

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Ako vnímate svoje zamestnanie? Je to prostredie, v ktorom môžete povedať, čo si myslíte? Alebo ho beriete ako miesto, kde si radšej mnohokrát zahryznete do jazyka? Určite sú momenty, v ktorých sa oplatí mlčať, niekedy sa však vyskytnú situácie, v ktorých by ste mlčať nemali. Viete, ktoré sú to? Pozrite sa na nasledovných šesť príkladov, kedy sa nemusíte báť otvoriť ústa.


 

 

  1. Odmietnite úlohy, ktoré vám nedávajú zmysel
    Ak sa vám zdá, že úloha, ktorú ste dostali, je zbytočná, vysvetlite jej zadávateľovi svoje dôvody a použite aj racionálne a logické argumenty, prečo ju odmietate splniť.
  2. Povedzte nie úlohám, ktoré sa netýkajú vašej náplne práce
    Nie ste povinný brať si na plecia viac, než je treba. Ak toho máte príliš veľa a nestíhate svoje vlastné úlohy, neberte si ďalšie navyše a také, ktoré ani nesúvisia s vašim poľom pôsobnosti.
  3. Odmietnite zbytočné stretnutia
    Ak viete, že na stretnutí, ktoré organizuje kolega, nie je vaša prítomnosť  nevyhnutná, nebojte sa ho odmietnuť. Faktom tiež je, že veľká časť stretnutí organizovaných vo firmách je neefektívnych a zbytočných. Nezabíjajte preto zbytočne čas na stretnutiach, kde v skutočnosti nemusíte byť. Ušetrené  hodiny môžete využiť na riešenie úloh, ktoré na vás čakajú.
  4. Nemusíte odpovedať na e-maily a telefonáty 24/7
    Pretože existuje niečo ako pracovná doba a práve počas nej sa vybavujú a riešia pracovné záležitosti. Verte, že mail, ktorý vám prišiel pred polnocou, počká do nasledujúceho rána.
  5. Nemusíte robiť to, čo nie je v súlade s vašimi hodnotami
    Máte právo odmietnuť úlohu, ktorá sa prieči vašim hodnotám. Je však dôležité, aby ste sa o tom porozprávali s nadriadeným a vysvetlili mu svoje dôvody. V dobrej firme vás nebudú tlačiť do ničoho, čo je proti vašim zásadám, práve naopak, pochopia to.
  6. Povedzte, ak nesúhlasíte s presadzovaným nápadom
    Pozor, je rozdiel medzi obyčajným kritizovaním nápadu a medzi konštruktívnou kritikou. Ak sa vám zdá, že kolega alebo šéf presadzujú nápad, ktorý nebude fungovať, neodpíšte ho tým, že ho iba označíte za hlúpy. Namiesto toho sa pýtajte správne otázky, ktorými poukážete na medzery myšlienky a tak všetkým ukážete, že až o taký skvelý nápad nejde.
Viac o téme: Práca Kariéra Asertivita
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: pixabay.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy