Tomu sa hovorí šéf: Svojim zamestnancom dáva k dovolenke 2 000 dolárov - len tak

Existujú ľudia, ktorí si len veľmi neochotne berú dovolenku, pretože sa obávajú, čo sa bude diať v práci a s ich úlohami, keď budú preč. Dovolenka je však pre zamestnanca dôležitá. Tento fakt si uvedomoval aj Mark Douglas, šéf americkej marketingovej spoločnosti SteelHouse a rozhodol sa to vyriešiť. A prišiel s veľmi zaujímavým nápadom. Keď ho prezradil svojim zamestnancom, väčšina z nich nevedela, ako reagovať.

 

 

Markovi napadlo, že zaplatí svojim zamestnancom dovolenku kedykoľvek, kedy budú chcieť. To samo o sebe nie je nič prekvapujúce, tento šéf sa však rozhodol zaplatiť svojim zamestnancom bonus 2 000 dolárov, ktoré môžu minúť len v rámci svojho voľného času. Inými slovami, ak by ste boli zamestnancom spomínanej spoločnosti, raz ročne by ste mohli ísť kdekoľvek na dovolenku a na nej minúť viac než príjemný bonus vo výške dvoch tisícok dolárov. Samozrejme, našli sa zamestnanci, ktorí chceli tieto peniaze minúť bez toho, aby išli na dovolenku, Mark však v bol vo svojom rozhodnutí nekompromisný. „Jediné, čo chcem, je, aby ste cestovali po svete a užívali si to,“ trvá na svojom.

To, že jeho nápad bol skutočne skvelý, potvrdili aj výsledky. Za posledné tri roky odišlo z firmy len 5 z 250 zamestnancov – a traja z nich sa rozhodli dať výpoveď z dôvodov, ktoré nesúviseli s prácou. Ukázalo sa tiež, že zamestnanci, ktorí si užívali „bonusovú“ dovolenku, sa vrátili do práce s množstvom energie a ich produktivita sa dokonca zvýšila.


Prečítajte si tiež: Tohto šéfa by ste chceli aj vy: Svojim zamestnancom daroval nové autá a byty


Mark si myslí, že aj ostatné spoločnosti by sa mali inšpirovať jeho nápadom. Verí, že ak by aj ostatní zamestnávatelia pochopili, že táto možnosť prináša úžitok aj samotnej firme, nemuseli by vymýšľať rôzne plány, ako si udržať zamestnancov či riešiť syndróm vyhorenia.

Zamestnanci spoločnosti SteelHouse oslavujúci Haloween Galéria fotiek (2) Zamestnanci spoločnosti SteelHouse oslavujúci Haloween Zdroj: brightside.me

 

„Jedna vec je povedať svojim zamestnancom, že majú štyri týždne dovolenky, ktorú môžu využiť. Toto robí väčšina spoločností,“ hovorí Mark. „Je však niečo úplne iné oznámiť im, že k dovolenke majú tiež aj istú sumu peňazí, ktorú na dovolenke musia využiť. Ak tak neurobia, prepadnú. Je to oveľa efektívnejší spôsob, ako presvedčiť  svojich zamestnancov, že oddych a relax je pre nich naozaj dôležitý,“ uzatvára.

Viac o téme: Výkon Zamestnanci Práce Výkonnosť Produktivita Zamestnancom Šéf
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: brightside; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy