Považujú vás v práci za slabého? Toto sú 4 spôsoby, ako si napraviť reputáciu

Ilustračné fotoIlustračné foto

Nezáleží na tom, ako dlho ste v práci, občas jednoducho skĺznete - bez toho, aby ste si to uvedomili, do pohodlnej rutiny, ktorá vám vyhovuje. To najčastejšie znamená, že si prácu čoraz viac uľahčujete, zjednodušujete, nefungujete na sto percent, možno dokonca začnete byť nedôslední. Toto všetko sa však premieta do toho, ako vás vnímajú vaši kolegovia a, samozrejme, aj šéf. Na pracovisku zrazu môžu mať pocit, že ste najslabší článok.

Dovtedy ste však možno boli považovaní za kvalitného zamestnanca, ktorého zamestnávateľ potrebuje. Ak sa však váš výkon zrazu zníži, môže to spôsobiť, že váš nadriadený začne uvažovať nad tým, že vás nahradí. Dá sa tomu predísť? Prečítajte si štyri jednoduché riešenia, ktoré zachránia vašu reputáciu a vášmu nadriadenému ukážu, akého zamestnanca vo vás má.
 

  1. Odveďte perfektnú prácu pri jednoduchých úlohách
    Ak vám totiž váš nadriadený začne dôverovať v „maličkostiach“, bude si istý, že tak, ako ste pozorný a perfekcionista pri drobných úlohách, bez obáv vám môže zveriť aj väčšie a náročnejšie úlohy. Ukazujte na drobnostiach, že ste dostatočne dobrý a takto nenápadne presviedčajte šéfa, že si hravo poradíte aj s výzvami.  
  2. Staňte sa mentorom nového zamestnanca
    Máte v práci nového človeka? Ujmite sa ho. Buďte mu nápomocný, oboznámte ho s procesmi, vysvetľujte mu, ako to na vašom pracovisku chodí. Takto čiastočne odbremeníte vášho nadriadeného, čo je skvelý spôsob, ako sa uňho zapísať a ukázať mu, koho vo vás má.
  3. Myslite o krok (alebo aj o tri) dopredu
    Myslieť dopredu je skvelý „darček“, ktorým potešíte vášho nadriadeného každý jeden deň. Dá sa to veľmi jednoducho: proste sa zamyslite nad tým, čo sa stane, keď vaša úloha alebo projekt skončí. Ukážte vášmu šéfovi, že ste angažovaný a proaktívny, prichádzajte s návrhmi, ako ďalej.
  4. Urobte niečo dôležité bez toho, aby vám to niekto nariadil
    V každej práci je veľmi jednoduché skĺznuť do „pasce“ vykonávania iba toho, čo vám bolo pridelené. Dostanete úlohu, splníte ju a čakáte na ďalšiu? Robíte to, čo máte a dúfate, že to bude nadriadeným ocenené? Asi vám sklameme, no v niektorých firmách to jednoducho nestačí. Aby si vás nadriadený všimol, je dobré „pripomenúť sa“ nejakou odlišnou aktivitou. Napríklad ak spravíte niečo, čo od vás nebolo žiadané, alebo prinesiete zaujímavý nápad či „zlepšovák“. Začnite o sebe vytvárať obraz zamestnanca, ktorý sa snaží a stará, aby spoločnosť, v ktorej pracuje, napredovala.
Viac o téme: Práca Úspech Nadriadený Nespokojnosť Nespokojný Slabý Úspešný Byť Ako Šéf Zamestnaní Práci
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: fastcompany; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy