Posledných 10 minút v práci: Na čo ich využívajú úspešní ľudia? inšpirujte sa ich návykmi

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Ako trávite posledných 10 minút, ktoré vám zostávajú do odchodu z práce? Pozeráte sa na hodiny a posúvate očami čas, odpočítavate minúty, alebo si pozeráte vtipné videá? Keď nastane čas odchodu, jednoducho zhrabnete svoje veci a bez pozdravu vypadnete z firmy? Toto možno nie je ten najlepší spôsob, ako ukončiť svoj pracovný deň. To, ako ho uzavriete, totiž môže mať vplyv na to, ako strávite zvyšok vášho dňa. Pozrite sa, akých 9 návykov uplatňujú úspešní ľudia počas posledných minút v práci a inšpirujte sa niektorými.

  1. Upracú si svoj pracovný stôl či pracovnú plochu
    Dokončiť konkrétny projekt vám bude trvať dlhšie, ak vo svojich úlohách nebudete mať poriadok. Uprataný pracovný stôl či plocha počítača vám umožní pracovať efektívnejši a lepšie, taktiež sa budete ľahšie orientovať vo svojej práci.
  2. Pozrú si, čo v daný deň dosiahli
    Nie je totiž dôležité pozerať sa len na to, čo vás v daný deň čaká, ale aj na to, čo sa vám podarilo dosiahnuť. Ak vám daná úloha či projekt vyšiel, pochváľte sám seba. Uvidíte, že sa budete cítiť lepšie, spokojnejšie a aj sebavedomejšie.
  3. Nájdu si chvíľu na krátke zhodnotenie celého dňa
    Úspešní ľudia nielenže zhodnotia, ako dopadol ich deň, analyzujú tiež, čo fungovalo a čo, naopak, nie. Zaujíma ich, čo urobili správne a tiež to, čo mohli urobiť lepšie. Snažia sa totiž poučiť zo svojich chýb, aby mohli ďalej kariérne rásť.
  4. Nastavia si najdôležitejšie ciele na nasledujúci deň
    Úspešní ľudia si pripravia zoznam vecí, ktoré by mali urobiť nasledujúce ráno. Väčšinou ide o tie najdôležitejšie úlohy. Vďaka tomu sa totiž nestane, že by na ne zabudli, ak by sa náhodou objavila nová, neočakávaná povinnosť.
  5. Pozrú si svoj kalendár na nasledujúci deň
    Nie je nič horšie ako začať svoj deň nepripravený. Preto si úspešný ľudia pozrú deň vopred, čo všetko ich čaká. Skontrolujú si svoj kalendár, aké stretnutia ich čakajú a na ktoré z nich by sa mali dobre pripraviť.
  6. Poďakujú niektorému zo svojich kolegov
    Dobré zamestnanie je miesto, v ktorom funguje ocenenie a vďaka. Naučte sa poďakovať na konci dňa niekomu, kto vám poradil, pomohol alebo sa vám niečo spoločnými silami podarilo. Obyčajné poďakovanie je efektívny spôsob, ako zvýšiť vašu spokojnosť, no zároveň tak potešiť aj vášho kolegu. Dobré vzťahy v práci sú na nezaplatenie – toto môže byť jedna z ciest, ako to dosiahnuť.
  7. Rozlúčia sa s kolegami
    Priateľské „ahojte“, „dovidenia“ či „majte sa“ je občas podceňované. Nič nás pritom nestojí, no môže však veľa priniesť – napríklad ukázať kolegom, že ste ľudská bytosť, nielen niekto, kto s nimi sedí niekoľko hodín v kancelárii.
  8. Odchádzajú s úsmevom na tvári
    Úspešní ľudia sa snažia zanechať dobrý dojem vo svojich kolegoch na konci pracovného dňa. Veľmi často k tomu stačí len úsmev, milé slovo alebo žart pri rozlúčke.
  9. Odídu, keď majú svoje povinnosti splnené
    Po mnohých hodinách strávených v práci si chcú užiť zaslúžený relax, preto ak už nemajú ďalšie úlohy a povinnosti, nezostávajú zbytočne dlho a idú domov. Úspešní ľudia vedia, že je dôležité aj oddychovať, snažia sa preto dodržať work-life balance.
Viac o téme: Inšpirácia Práca Zamestnanie Úspech Inšpirovať Úspešný Dosiahnuť Zamestnaní Práci Úspešní
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
 
Staršie správy
Staršie správy