6 vecí, ktoré by mali zamestnávatelia robiť, aby si udržali najlepších ľudí

Mnohí zamestnávatelia sa sťažujú, že na trhu nevedia nájsť kvalitných uchádzačov. A že ak už aj takého kandidáta nájdu, je ťažké si ho udržať. Nuž, áno, tí najlepší zamestnanci totiž vedia, čo chcú. Nepožadujú však pritom ani tak veľa, ako by sa mohlo zdať. Čo by si mali zamestnávatelia vziať k srdcu, ak chcú mať vo svojich radoch len tých najlepších čo najdlhšie?

 

 

 

  1. Najmite tých najlepších ľudí
    Ak na danú pozíciu najmete správneho človeka, ktorý tiež skvele zapadne do firemnej kultúry, je pravdepodobné, že sa rýchlo prispôsobí a pobudne v spoločnosti nejaký ten čas. Ak sa snažíte voľnú pozíciu obsadiť narýchlo, prípadne zľavujete z nárokov, riskujete vysokú fluktuáciu zamestnancov, keďže stále budete hľadať „toho pravého“.
  2. Komunikujte
    Zamestnanci chcú byť vašimi partnermi: chcú, aby ste ich informovali, rozprávali sa s nimi, preberali s nimi dôležité záležitosti o biznise, klientoch, nových projektoch. Tiež chcú mať pocit, že sú vypočutí, že môžu prísť so svojimi nápadmi a majú príležitosť vyjadriť svoje návrhy. Udržiavaním informovaných zamestnancov získate lojálnych pracovníkov, ktorí sa budú cítiť prínosní.
  3. Poskytnite im niečo špeciálne
    Tí najlepší si zaslúžia od vás viac, bonus, niečo extra. Mnohé spoločnosti zamestnancom ponúkajú firemné autá či dlhé dovolenky, väčšina z nich však nepotrebuje ani neočakáva niečo takýchto rozmerov. Mnohým by stačila častejšia možnosť práce z domu či možnosť skorších odchodov v piatok z práce.
  4. Zaplaťte ich spravodlivo
    Zamestnanci chcú mať pocit, že za to, čo robia, sú férovo odmenení. Chcú dostať takú odmenu, akú si zaslúžia. Nie každý z vašich pracovníkov – aj na rovnakej úrovni, by mal mať rovnaký plat. Ak sa niektorý zo zamestnancov snaží viac (nielen rečami či podlizovaním šéfovi), podáva dobré výsledky, zodpovedne pristupuje k svojej práci, mal by dostať viac než ostatní.
  5. Umožnite im rozvíjať sa a rásť vo vašej firme
    Nikdy nie je neskoro naučiť sa niečo nové, alebo zlepšiť to, čo už vaši zamestnanci ovládajú. Poskytnite vašim ľuďom šancu zlepšovať sa, stať sa odborníkmi – profitovať z toho budete aj vy. Nezabudnite tiež povýšiť ľudí, ktorí sú ťahúňmi vo vašej spoločnosti – ocenenie ich snahy je skvelý spôsob, ako vybudovať lojalitu.
  6. Buďte otvorený spätnej väzbe
    Ak chcete, aby u vás tí najlepší pracovníci zostali čo najdlhšie, buďte otvorený voči ich prípadnej kritike. Vyzvite ich, aby vám povedali, ak sú s niečím nespokojní, prípadne či by chceli niečo zmeniť. To, čo vám prezradia, neberte na ľahkú váhu – pokiaľ je to možné, snažte popracovať na zlepšení toho, čo požadujú.
Viac o téme: Najlepší Zamestnávateľ Zamestnanci Výpoveď Udržať Ako Zamestnancov
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: undercoverrecruiter; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy