Chcete v práci získať moc? Dosiahnete to týmito 20 radami!

Čo je to vlastne moc a ako ju získať? Niektorí moc označujú za schopnosť mať absolútnu kontrolu nad okolnosťami v našom živote a nad ľuďmi, ktorí sú okolo nás. Táto schopnosť sa v nás vyvíja pochopením toho, čo ľudí motivuje k výsledkom a ako toto zistenie využiť pre dosiahnutie vlastných cieľov. Moc nemusí automaticky plynúť iba vysokým postavením, postupne si ju môžete budovať aj vy. Trúfnete si inšpirovať sa týmito radami?

 

 

  1. Nikdy nezatieňte vášho nadriadeného
  2. Nikdy neprezrádzajte svoje zámery
  3. Vždy hovorte len toľko, koľko je nutné
  4. Dbajte na svoju dobrú povesť
  5. Priťahujte pozornosť
  6. Nechajte kolegov pracovať za vás, zásluhy si ale pripíšte aj vy
  7. Prinúťte ľudí, aby si vás obľúbili. Použite aj návnadu, ak je to potrebné
  8. Vyhýbajte sa nešťastným a neúspešným ľuďom, obklopte sa šťastnými a úspešnými
  9. Naučte ľudí, aby od vás a vašej práce záviseli
  10. Naučte sa dobre argumentovať
  11. Ak je to potrebné, buďte milý a štedrý. Získate si tým aj toho najpodozrievavejšieho človeka
  12. Keď požiadate o pomoc, presvedčte ľudí, že to vy pomáhate im, nie naopak
  13. Tvárte sa ako priateľ, vždy však sledujte svoje záujmy
  14. Spravte zo seba človeka s nepredvídateľným správaním
  15. Buďte extrovert, neizolujte sa
  16. S nadriadeným vždy jednajte v rukavičkách
  17. Nevyberajte si skupinu alebo stranu, buďte v práci vždy sám za seba
  18. Premeňte svoje slabosti na silné stránky
  19. Nenechajte sa zaškatuľkovať. Vytvorte si svoju osobnosť, zvoľte si, ako vás majú ostatní vnímať
  20. Objavte slabé stránky vašich kolegov
Viac o téme: Práca Sila Moc
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider.com; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy