Chcete v práci získať moc? Dosiahnete to týmito 20 radami!
Čo je to vlastne moc a ako ju získať? Niektorí moc označujú za schopnosť mať absolútnu kontrolu nad okolnosťami v našom živote a nad ľuďmi, ktorí sú okolo nás. Táto schopnosť sa v nás vyvíja pochopením toho, čo ľudí motivuje k výsledkom a ako toto zistenie využiť pre dosiahnutie vlastných cieľov. Moc nemusí automaticky plynúť iba vysokým postavením, postupne si ju môžete budovať aj vy. Trúfnete si inšpirovať sa týmito radami?
- Nikdy nezatieňte vášho nadriadeného
- Nikdy neprezrádzajte svoje zámery
- Vždy hovorte len toľko, koľko je nutné
- Dbajte na svoju dobrú povesť
- Priťahujte pozornosť
- Nechajte kolegov pracovať za vás, zásluhy si ale pripíšte aj vy
- Prinúťte ľudí, aby si vás obľúbili. Použite aj návnadu, ak je to potrebné
- Vyhýbajte sa nešťastným a neúspešným ľuďom, obklopte sa šťastnými a úspešnými
- Naučte ľudí, aby od vás a vašej práce záviseli
- Naučte sa dobre argumentovať
- Ak je to potrebné, buďte milý a štedrý. Získate si tým aj toho najpodozrievavejšieho človeka
- Keď požiadate o pomoc, presvedčte ľudí, že to vy pomáhate im, nie naopak
- Tvárte sa ako priateľ, vždy však sledujte svoje záujmy
- Spravte zo seba človeka s nepredvídateľným správaním
- Buďte extrovert, neizolujte sa
- S nadriadeným vždy jednajte v rukavičkách
- Nevyberajte si skupinu alebo stranu, buďte v práci vždy sám za seba
- Premeňte svoje slabosti na silné stránky
- Nenechajte sa zaškatuľkovať. Vytvorte si svoju osobnosť, zvoľte si, ako vás majú ostatní vnímať
- Objavte slabé stránky vašich kolegov
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Zdroj: businessinsider.com; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com