Ako vytvoriť skvelý pracovný kolektív: Takto by sa mal správať dobrý vedúci

Erika Andersenová, známa konzultantka a koučka, vo svojej knihe Growing Great Workers: Premena bežných ľudí na vynikajúcich pracovníkov, používa záhradku ako metaforu pre úspešné riadenie. Vysvetľuje, prečo stojí za to investovať úsilie a zdroje, aby sa človek premenil na schopného vedúceho, ktorý dokáže vhodne riadiť ľudí a tiež ako môžu manažéri rozvíjať zručnosti potrebné na výchovu skvelých pracovníkov. Ako si teda ako manažér alebo zamestnávateľ vytvoríte svoju záhradu? Andersenová ponúka týchto päť stratégií.

Ako si ako manažér alebo zamestnávateľ vytvoríte svoju vlastnú záhradu? Andersenová ponúka týchto päť stratégií:

Pamätajte, že neexistuje žiaden záhradník, ktorý dokáže dosiahnuť úspech v krátkom čase. Ak pravidelne obrábate pôdu, vaša záhrada bude prekvitať. Ale ak to zanedbávate mesiace alebo ak sa to pokúsite urobiť náhle, jednoducho to nebude fungovať. Rovnako ako sa záhrady musia udržiavať pravidelne, zamestnanci prosperujú len so zručnou, dôslednou a vytrvalou starostlivosťou. Bez nej zlyhávajú - vyschnú. Pravidelná údržba má pre manažéra najvyššiu dôležitosť - od jasného vysvetlenia zamestnancom, aké sú ich povinnosti, až po poskytovanie spätnej väzby. Pamätajte, že aj pracovníci s najvyšším pracovným výkonom potrebujú údržbu, aby mohli naďalej prosperovať.

Pripravte ornú pôdu počúvaním

Tajomstvo úspešného záhradníctva je v dobre pripravenej pôde. Dokonca aj tie najkvalitnejšie rastliny vyschnú a uschnú, ak im neposkytnete úrodnú pôdu. Počúvanie zamestnancov je pre vedúceho to isté ako príprava pôdy. Počúvanie vytvára otvorené a výživné prostredie, ktoré umožňuje nápadom a ľuďom prosperovať. Bohužiaľ, niektorí ľudia, keď sa stanú manažérmi, zanedbávajú svoju schopnosť počúvať; myslia si, že by mali hovoriť a zamestnanci by mali počúvať. Počúvanie je však najdôležitejšie pre úspech manažérov. To vám dáva šancu zistiť, čo ľudia vedia a čo nevedia, čo sa stalo a čo sa nestalo a kde môžu existovať obavy a nedorozumenia. A najdôležitejšie je, že počúvanie vytvára atmosféru vzájomného rešpektu - to je okamih, keď zamestnanci zapustia korene a rastú.

Udržiavajte správne mentálne nastavenie

Rovnako ako úspešný záhradník pristupuje do záhrady s dôverou a starostlivosťou, veriac v silu prírody a vo svoje vlastné zručnosti, aj dobrý manažér by mal veriť v potenciál, ktorý majú zamestnanci, ak má túžbu pomôcť im uspieť. Ak tento postoj nekultivujete, je takmer nemožné vytvoriť „záhradu“ produktívnych „prosperujúcich“ zamestnancov.

Nebojte sa hodnotiť

Záhradníci prerezávajú rastliny tak, aby nastavili rast správnym smerom a aby získali viac kvetov. Podobne by manažéri mali nasmerovať svojich zamestnancov správnym smerom tým, že im poskytnú pozitívnu aj nápravnú spätnú väzbu. Je dôležité uviesť príklady, ktoré opisujú konkrétne správanie zamestnanca, aby porozumel vašim pripomienkam a mohol na ne reagovať.

Znovu prehodnoťte situáciu, keď niečo nefunguje správne.

Niektoré rastliny sú agresívne a narúšajú rast susedných rastlín. Ostatným rastlinám sa nedarí, a to aj napriek tomu, že ste s nimi urobili to najlepšie. Dokonca aj najlepší vodcovia majú niekedy zamestnancov, ktorí sú neúspešní a potrebujú sa presťahovať do iného zamestnania, v ktorom sa lepšie uchytia, či už vo vnútri spoločnosti alebo mimo nej. Kvalifikovaní manažéri minimalizujú možnosť poškodenia zvyšku tímu a organizácie tým, že vedia, kedy vychovávať, preradiť alebo prepúšťať zamestnancov spôsobom, ktorý je spravodlivý a úctivý.

Viac o téme: Riadenie Práca Kolektív Kolegovia Vedenie Pracovné prostredie
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, HROnline

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy