Nepotrebujete vysokú školu, aby ste to dotiahli ďaleko: Viac peňazí vám zarobí toto

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Pokiaľ sa raz chcete stať partnerom v právnickej firme či lekárom, zrejme sa vysokoškolskému štúdiu nevyhnete. Diplom sa bude dobre vynímať na vašom životopise a možno vďaka nemu získate lepší plat, no nie vždy je štúdium na univerzite tým správnym krokom. Okrem toho, že môže byť finančne náročné, omnoho dôležitejšie sú praktické schopnosti a zručnosti. Nie je na nich síce pečiatka žiadnej prestížnej školy, no pomôžu vám dosiahnuť svoje ciele a v konečnom dôsledku dobre zarábať.

Pracujte na svojej schopnosti predávať

Predaj je srdcom a dušou kapitalizmu. Bez neho nemôže existovať výmena peňazí a tovaru, s výnimkou lúpeže a daní. Jednoznačne je namieste povedať, že schopnosť predávať sa dá považovať za schopnosť, ktorá vám pomôže poraziť konkurenciu.

Príkladov existuje mnoho. Priemerný výrobca, ktorý vie predávať, vždy vyhrá nad tými s lepším produktom, ak túto zručnosť neovládajú. Rovnako to funguje v podnikaní. Môžete mať najlepší nápad na svete, no ak ho neviete predať, veľa toho nedosiahnete.  Pravidlo platí aj pre bežných ľudí, veď keď chcete získať prácu musíte predať  seba a svoje schopnosti.

Naučte sa jazyk

Učiť sa cudzí jazyk sa môže zdať ako množstvo práce, no rovnako byť ste museli drieť aj počas štúdia. Priemerný človek by mal byť schopný naučiť sa cudziu reč za dva roky, keby tomu venoval šesť hodín denne. Medzi najpopulárnejšie jazyky biznismenov patrí napríklad čínština aj kvôli tomu, že Čína dominuje svetovej ekonomike.

Staňte sa majstrom v rozprávaní

V súčasnosti je každý zahltený informáciami. Informácia sama osebe sa preto zmenila z výhody na príťaž a z informačnej ekonomiky sa stáva rozprávačská ekonomika. Ľudia už nepotrebujú viac informácii, chcú porozumieť ako im váš produkt pomôže. Chcú od vás počuť jeho príbeh.

On-line reklama sa stáva virálnou vďaka tomu, že má svoj príbeh. Rečníci dostávajú veľké peniaze za to, že inšpirujú a zaujmú práve rozprávaním. V pretechnizovanej spoločnosti množstvo obchodníkov vie ako spracovať dáta a vytvoriť graf, no len veľmi málo z nich vie ako povedať  príbeh, ktorý zákazníka zasiahne.

Viac o téme: Univerzita Štúdium Vysoká škola Zručnosti
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ľgh; Zdroj: businessinsider.com; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy