8 katastrofálnych návykov, ktoré vás môžu pripraviť o kariérny postup

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstock.com

Všetko s mierou a so zdravým sebavedomím. Platí to aj v prípade, že ašpirujete na vyššiu pozíciu. Ak však kariérny postup neprichádza, niekde v „medzičlánku“ pravdepodobne nastala chyba.

Keby ste žili v Japonsku, kariérne by ste postúpili až po niekoľkých rokoch odpracovaných v jednej spoločnosti – k vyššiemu manažérskemu postu by ste sa dostali postupne od najnižších pozícií. Povýšenie v Japonsku prichádza do úvahy len v prípade zaslúžilých zamestnancov.

„Myslím si, že takýto štýl povýšenia by na Slovensku nefungoval, ide o kultúrnu záležitosť. Kultúra Japonska a Slovenska sú od seba na míle vzdialené a nikde sa nepretínajú,“ vysvetľuje Ľuboš Kováč z personálnej spoločnosti Lugera&Maklér.

V Európe a na Slovensku je systém odmeňovania odlišný. Povýšenie je možné dosiahnuť už po niekoľkých mesiacoch alebo rokoch strávených v spoločnosti. Ak povýšenie v priebehu očakávaného obdobia neprichádza, zamestnanci prechádzajú do druhej spoločnosti.

Zlaté pravidlo alebo všeobecný rámec správania sa, ktoré by vám prinieslo povýšenie, neexistuje, pretože každý nadriadený a podriadený je individualita. Podľa Ľuboša Kováča je povýšenie možné dosiahnuť profesijnými a ľudskými kvalitami, dosahovaním stanovených cieľov, znalostným rastom a záujmom o spoločnosť, v ktorej pracujete.

„Na zamestnancoch sa cenia vlastnosti ako otvorenosť, čestnosť, nápaditosť, spravodlivosť a mnohé iné cnosti,“ hovorí Kováč z Luger&Maklér.

Nie vo všetkých prípadoch však môže dôjsť k povýšeniu. Rozmýšľali ste nad tým, prečo sa vám nedarí postúpiť vo vašej kariére? Pravdepodobne bude za tým jedna z uvedených príčin:

  1. Nechválite sa svojimi úspechmi
    Vaša práca môže byť pre vás ideálna, ale ak sa ňou nechválite alebo nerozprávate o nej, ťažko si druhí ľudia o vás a vašich schopnostiach vytvoria názor. Úspechy vašich projektov by ste však mali prezentovať so zdravou dávkou exhibicionizmu. Pozor na to, aby ste sa nechválili príliš často a nevyznievali ako chvastúň.
  2. Zostávate v úzadí
    Zamestnanci často zostávajú v úzadí v prípade, ak na pracovisku zažili neprimeranú spätnú väzbu súvisiacu s ostrou kritikou. Ich sebavedomie tým mohlo utrpieť „smrteľnú“ ranu, výsledkom čoho je potom nižšia interakcia s kolegami a narušené existujúce vzťahy.
  3. Robíte unáhlené rozhodnutia
    Impulzívne a nepremyslené rozhodnutia vás taktiež môžu odstaviť na druhú koľaj. Na základe vášho prejavu a rozhodnutí si v práci budujete svoju povesť.
  4. Nie ste asertívni
    Kľúčom k úspechu v práci je vedieť vyjadriť svoj názor a požiadavky profesionálnym spôsobom. Ak to nedokážete alebo sa z určitých dôvodov obávate šéfovej reakcie, zostávate na rovnakej pozícii. Buďte zdravo ctižiadostiví a zhodnoťte podľa aktuálnej situácie, či je správne otvárať tému zvýšenia platu alebo vášho povýšenia.
  5. Ste negatívny človek
    Ak sa neustále sťažujete na prácu, na kultúru spoločnosti, na vašich klientov, zákazníkov alebo dokonca vašich kolegov, vytvárate si okolo seba nepríjemné prostredie.
  6. Klamete
    Klamstvo, dokonca aj malé, môže znížiť vašu dôveryhodnosť, ktorú si už ťažko získate späť. Ľudia sa chcú opierať o spoľahlivého a pevného človeka, ktorý si dokáže obhájiť nielen svoju stranu, ale zastať sa aj ostatných kolegov.
  7. Nedodržíte slovo
    Ľudia si pamätajú všetkých, ktorí im podali pomocnú ruku. Pamätajú si aj kolegov, ktorí im pomoc prisľúbili, a svoje slovo nedodržali.
  8. Nemáte chuť učiť sa nové technológie
    Ak máte pocit, že sa už nepotrebujete v práci učiť nové veci, technológie, ste spokojní so svojimi vedomosťami, pravdepodobne vás vaši kolegovia predbehnú.
Viac o téme: Pracovný postup Kariéra Povýšenie Lugera Ľuboš kováč
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Foto: Thinkstock.com, Zdroj: Businessinsider.com; LinkedIn.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy