V noci snívajte a cez deň napĺňajte sny svojou prácou, radí podnikavá Slovenka

Dana VotavováDana Votavová Zdroj: red.

Dana Votavová, jedna zo žien podnikajúcich na internete, získala za svoje podnikanie tretie miesto v súťaži eŽena roka 2014. Napriek tomu, že vyštudovala architektúru a pôvodne pracovala v architektonickom ateliéri, rozhodla sa ísť úplne inou cestou. Rozmýšľala, ako spojiť lásku k umeniu s prácou s deťmi. Zároveň jej túžbou bolo priniesť na Slovensko niečo nové, iné, ako bežne nájdeme v obchodoch alebo na internete. A tak sa krôčik po krôčiku začal plniť jej sen.

Čo vás priviedlo k tomu, aby ste sa zapojili do súťaže eŽena roka 2014? Čo vám táto súťaž dala?

Súťaž poznám už dlhšiu dobu, ale až na viaceré podnety od kamarátov a rodiny som sa odhodlala prihlásiť. Síce nie som ten typ človeka, ktorý sa rád zviditeľňuje, účasť rozhodne neľutujem. Vďaka súťaži som spoznala priateľskú komunitu podnikateliek, ktoré idú za svojím cieľom. Milé darčeky a “marketingová injekcia od Zoznamu“ mi tiež nesmierne pomohli pri ďalšom rozvoji môjho eshopu.

Aká bola vaša kariérna cesta ešte predtým, než ste sa pustili do online podnikania a rozširovania odevnej značky?

Po vyštudovaní architektúry som pokračovala vo svojej profesii. Popri zamestnaní som si založila internetový obchod dadoo.sk a snažila sa priniesť niečo originálne a zároveň použiteľné. Špecializovala som sa na detský tovar – hračky, doplnky do izbičky, na kúpanie atď. Spolupracovala som s mnohými dodávateľmi. Jeden z nich ma oslovil a ponúkol mi spoluprácu so spomínanou značkou Dolly by Le Petit Tom. Keď som videla jednotlivé produkty, okamžite som sa do tej značky zamilovala. Táto farebná kolekcia bola vtedy ešte v plienkach a tvorila zlomok dnešnej ponuky. Bolo to presne to, čo som hľadala. Dnes som rada, že rovnaké pocity zdieľa čím ďalej, tým viac ľudí. Značku distribuujem do viacerých krajín a som veľmi rada, že sa všade stretávam s podobnými pozitívnymi reakciami.


Mohlo by vás zaujať: Neúspech nás posúva ďalej, tvrdí podnikavá Slovenka s dvoma zamestnaniami


Nemali ste túžbu rozbehnúť vlastnú značku, ktorej by ste robili kompletnú marketingovú kampaň?

Založenie vlastnej značky je v skutočnosti oveľa ťažšie, než sa môže zdať. Najprv je potrebné navrhnúť oblečenie, ktoré sa páči nielen mne, ale aj ostatným, ďalej nájsť spoľahlivého a kvalitného výrobcu a dodávateľa materiálu. Marketingovo začať budovať vlastný brand a hľadať odberateľov príde na rad až neskôr. Celá záležitosť je nielen časovo, ale aj finančne nesmierne náročná. Pritom nie je vôbec isté, či sa značka ujme. Túžba budovať vlastnú značku tu však stále je a preto vznikla v spolupráci s partnermi z USA aj značka Lunicite. Ide o dlhšie elegantné tylové sukne, ktoré sa dajú krásne kombinovať, pričom kolekcia sa bude postupne rozširovať. Značku sme predstavili prednedávnom na výstavách v Bratislave a v Brne, kde bol o ňu veľký záujem, a už viac-krát sa objavila aj na televíznych obrazovkách a v médiách. Ľudia si ju zvykli kombinovať s Dolly oblečením, prípadne ju majú ako alternatívu.

Aké máte podnikateľské plány do budúcnosti?

Plány sú veľké vo všetkých ohľadoch. Som veľmi rada, že eshop aj distribúcia sa stále rozvíjajú a je priestor na ďalší rast. Zanedlho otvárame priamo v centre Bratislavy predajňu/showroom spolu s odberným miestom pre eshop. Tam si zákazníci budú môcť jedinečné kúsky aj vyskúšať, čím mnohým splníme ich prianie. 


Prečítajte si tiež: Slovenský recept, ako sa z hobby 'varí' biznis


Podnikanie má svoje pozitívne aj negatívne stránky. S akými ste sa stretli na vašej ceste?

Hovorí sa, že každá pozitívna myšlienka je mocnejšia než 10 negatívnych. Preto sa snažím riadiť týmto heslom. Mojím šťastím však je, že tých pozitívnych myšlienok a udalostí je oveľa viac. Každým dňom som priamo pri tom, ako sa ľudom objaví úsmev na tvári, keď uvidia našu ponuku. Pre mňa je to viac ako len práca. Avšak aj za zdanlivo ľahkou prácou sa skrývajú dlhé dni a noci presedené pri počítači, množstvo úspechov, ale aj pádov.

Čo by ste poradili všetkým, ktorí sa chcú postaviť na vlastné nohy a podnikať?

Je potrebné sústrediť sa na budúcnosť, mať svoju víziu a tvrdo si ísť za ňou. Každý, kto vie tvrdo makať a vie sa aj pozastaviť a zamyslieť nad tým, kam smeruje, je na tej správnej ceste.
 

Viac o téme: Dolly Podnikanie Podnikateľka EZena roka 2014 EŽena Dana votavova
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: red. Text: Andrea Miklasová

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy