Rozbiehate sa v podnikaní? Prinášame vám rýchlokurz

Pri rozbiehaní podnikania je vhodné otestovať si, či váš biznis nápad bude fungovať.Pri rozbiehaní podnikania je vhodné otestovať si, či váš biznis nápad bude fungovať. Zdroj: thinkstock.com

Pri rozbiehaní podnikania je vhodné otestovať si, či váš biznis nápad bude fungovať. Vaše produkty môžete napríklad zo začiatku ponúkať zadarmo, aby ste si overili záujem o potenciálnych zákazníkoch.

Rozbiehanie má v „malíčku“ šéf rozbiehačov Juraj Kováč. Aj on nejako začínal svoje podnikanie a teraz svoje cenné skúsenosti odovzdáva  ďalej v podobe rozbiehačských kurzov. Zo začiatku svoj nápad konzultoval s viacerými známymi, potom nasledovalo viackrokové testovanie produktu.

„V prvej fáze som testoval, či budú mať kurzy vôbec pridanú hodnotu a ponúkal som ich prvú verziu zadarmo. Keď sa to osvedčilo, tak som testoval ceny kurzov,“ hovorí Juraj Kováč z Rozbehni sa!

Jeho vízia do budúcnosti je jednoduchá.

„Chcel by som, aby rozbiehačský kurz bol taký bežný ako plavecký kurz. Keď bude také percento populácie schopné rozbehnúť vlastný biznis ako vie teraz plávať, budem spokojný,“  hovorí Juraj.

Päťdesiat percent vášho úspechu spočíva v nájdení nápadu v podnikaní. Ďalším krokom je jeho testovanie. Otestujte si preto v malom, či váš biznis nápad bude fungovať. Stačí osloviť vašich kamarátov alebo známych. Nájdite ľudí, ktorí sú reálne ochotní za váš produkt zaplatiť. Každého potenciálneho zákazníka si vypočujte a zistite si, aké má problémy. Na základe ich problémov môžete prísť k vylepšeniu produktov.

Rýchlokurz v počiatočnej fáze podnikania:

  1. Očakávajte, že plán nebude fungovať
    Na začiatku máte nápad, ktorý by ste si mali otestovať. Váš zámer sa však počas testovania môže meniť. Postupne sa „dotestujete“ k plánu, ktorý funguje. Ak plánujete založiť biznis, ktorý vyžaduje vysoké vstupné náklady, zo začiatku do neho investujte iba 10 percent z vašich zdrojov.
     
  2. Nezabudnite na otázku „prečo“
    V podnikaní by ste mali mať jasne definovanú stratégiu a víziu. Vedieť by ste mali odpovedať aj na základné otázky: prečo? ako? čo budete robiť?
     
  3. Získajte spätnú väzbu od známych
    Otestujte si váš nový nápad na vašich známych. Oslovte 10 až 20 ľudí z vášho okolia. Pýtajte sa ich, čo si myslia o vašom nápade a čo by vám poradili na začiatku rozbehu vášho podnikania.
     
  4. Stretnite sa s potenciálnymi zákazníkmi a hľadajte ich problémy
    Ak už viete, kto bude vaša cieľová skupina kupujúcich, zistite, aké sú ich potreby a zároveň problémy. Špecializujte sa iba na najpotenciálnejší segment.  Zistite si o nich čo najviac faktov, aký je ich zárobok, aké sú ich záľuby, ich správanie (aké podujatia navštevujú) a aké sú ich potreby a ciele. Vďaka ich problémom možno prídete na nový produkt alebo službu, alebo iba vylepšíte vlastný podnikateľský nápad.
     
  5. Otestujte si váš prototyp v malom
    Prv, ako sa dostane váš produkt alebo služba na trh otestujte ich u vašich známych.
     
  6. Vydajte sa cestou príjmov,  nie nákladov
    Majte vždy pod kontrolou vaše náklady. Je normálne, ak v prvých mesiacoch podnikania nebudete „zarábať“ . Na nule by ste nemali byť o šesť mesiacov až rok, v závislosti od výšky vstupných investícii do podnikania.

R! kurz // Robiehačský prototyp from Rozbehni sa! on Vimeo.

 

Viac o téme: Nápad Podnikanie Myšlienka Rozbehni sa Idea Juraj kováč Rýchlokurz
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: Rozbehni Sa, Video: Vimeo.com, Foto: Thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy